Autor: Ioan Neacsu, Loredana Manasia, Teodora Chicioreanu
Editura Paralela 45Colectia Pedagogia secolului XXI
An aparitie : 2016, 2020
Editia a II-a
ISBN 978-973-47-3206-7
Nr pagini : 208
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 26,25 lei la Editura, 35 lei la elefant, 29,40 lei la libarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Lucrarea de faţă este prima sinteză metodologică apărută la noi care se adresează celor care învaţă academic şi vor să-şi încheie studiile de licenţă şi de masterat cu lucrări performante, precum şi cadrelor didactice aspirante la obţinerea gradului didactic I în învăţământ. Cu un statut aparte de ghid efectiv operaţional, lucrarea are consacrarea multor validări în sfera proiectării, elaborării, evaluării şi prezentării publice a produselor originale ale muncii intelectuale academice.
Tehnicile abordate reflectă bunele practici universitare de tip cross-curricular, metodologic şi hermeneutic, într-un mod unitar, interogativ percutant şi accesibil. Această lucrare va însoţi, ca un veritabil fir al Ariadnei, elaborarea de referate, portofolii, discursuri şi prezentări publice, fiind utilă studenţilor, profesorilor coordonatori, cadrelor didactice, consilierilor, formatorilor, viitorilor experţi din ştiinţele educaţiei, psihologilor, psihopedagogilor, juriştilor, inginerilor, medicilor, bibliotecarilor, chiar şi părinţilor. Toţi aceştia şi mulţi alţi colegi vor găsi în lucrarea noastră temeiuri pentru înţelegerea, crearea şi afirmarea culturii îmbogăţite.
prof. univ. emerit dr. Ioan Neacşu
Loredana Manasia (n. 1986) este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, în cadrul Universității din București; doctor în științe ale educației. Actualmente este asistent la Universitatea Politehnica din București, Departamentul pentru Formarea Cadrelor Didactice și Științe Socio-Umane, și cercetător postdoctoral la Institutul de Cercetări al Universității din București (ICUB)
Teodora Chicioreanu (n. 1974) este absolventa a Universitatii Politehnica din Bucuresti, Facultatea de Automatica si Calculatoare, specializarea Calculatoare. Este doctor in domeniul stiinte ale educatiei la Universitatea din Bucuresti.
Ioan Neacşu este prof. emerit dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, coordonator de doctorat (din 1992). Predă cursuri de psihologia educaţiei, metode şi tehnici de învăţare, teorii şi practici ale învăţării (în coaching), managementul resurselor umane şi al calităţii, managementul proiectelor de cercetare. Stagii de formare şi perfecţionare în SUA (Harvard), Israel, Marea Britanie, Austria, la UNESCO, Banca Mondială. Doctor honoris causa al Universităţii „Ovidius”, Constanţa, membru asociat al Academiei Oamenilor de Ştiinţă, România, membru corespondent al Academiei Româno-Americană de Arte şi Ştiinţe. Autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi peste 150 de studii şi articole ştiinţifice publicate în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate.
Dintre lucrarile sale:
Invatarea academica independenta. Ghid metodologic, Editura Universitatii din Bucuresti 2006
Pregatirea psihopedagogica. Manual pentru definitivat si gradul didactic II (Coord. impreuna cu altii), Polirom 2008
Metodologie şi programe pentru definitivat şi gradul didactic II, Universitara 2009
Introducere în psihologia educatiei si a dezvoltarii, Polirom 2010
Cercetarea doctorala. Contributii si valori adaugate (coord), Trei 2013
Metode şi tehnici de învăţare eficientă, Polirom 2015
Psihopedagogia activitatilor psihomotrice. Factori, valori, practici, Universitara 2015
Psihologia educaţiei. Fundamente, procese, mecanisme, aplicatii (coord.), Polirom , 2018
Neurodidactica invatarii si psihologia cognitiva. Ipoteze. Conexiuni. Mecanisme (coautor), Polirom 2019
Educaţia emoţional-afectivă.Noi explorări, noi strategii, Polirom 2020
Elaborarea lucrarilor de licenta, disertatie si gradul didactic I. Ghid stiintific si metodologic, Paralela 45, 2016, 2020
Lectura si formarea competentei lectorale. Teorie, cercetare, aplicatii (coautor), Universitara 2021
Management calitativ si leadership in invatamantul prescolar. Strategii investigative si valori inovativ-motivationale, Universitara 2022
Cuprins:
INVITAŢIE LA LECTURĂ INTELIGENTĂ 7
CAPITOLUL 1. DE LA IDEE LA PROIECT VIA PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII DE CERCETARE 11
A. Stabilirea scopului şi obiectivelor lucrării 11
B. Planificarea etapelor de elaborare a lucrării 12
C. Valorile tematice în cercetarea şi proiectarea lucrărilor 14
D. Cercetarea bibliografică. Selecţia, analiza şi organizarea resurselor informaţionale 19
E. Rolurile, misiunile şi responsabilităţile cadrului didactic coordonator 42
F. Responsabilităţile candidatului 43
CAPITOLUL 2. CERCETAREA ŞTIINŢIFICĂ – REPERE TEORETICE ŞI APLICATIVE 45
A. Validitate şi fidelitate – concepte şi vectori în construcţia cercetării 45
B. Variabile, ipoteze şi control 54
C. Strategii de cercetare 69
D. Populaţie, eşantionare şi eşantion 78
E. Metode, tehnici şi instrumente de colectare a datelor 82
F. De la metodă la date – procesul de colectare 93
G. Prelucrarea şi analiza datelor 98
H. Aspecte privind managementul proiectelor de cercetare 115
CAPITOLUL 3. REPERE ÎN ELABORAREA, REDACTAREA ŞI PREZENTAREA LUCRĂRILOR 121
A. Elaborarea manuscrisului 121
B. Redactarea textului ştiinţific 137
C. Prezentarea lucrării 166
D. Evaluarea – criterii, recomandări, practici 172
CAPITOLUL 4. ETICĂ ÎN CERCETARE. FRAUDA ŞTIINŢIFICĂ 181
A. Norme etice în colectarea şi publicarea rezultatelor cercetării 181
B. Acurateţea datelor 182
C. Autorul şi respectarea drepturilor participanţilor la cercetare 183
D. Protejarea dreptului de proprietate intelectuală 185
REFERINŢE BIBLIOGRAFICE 195
INDEX DE SUBIECTE 203
ANEXE 205
Anexa 1: Aplicaţii pentru citirea codurilor QR 205
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu