Autor: Howard Gardner
Editura Curtea Veche
Colectia Carti cheie
An aparitie :2022
Editia I
Editia originala: Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences,1983
Traducerea Bogdan Ghiuco
ISBN 978-606-44-1143-3
Nr pagini : 896
Format 155 x 240
Pretul la data postarii : 118,75 lei la Editura, 100 lei la elefant, 87,50 lei la libris
Descrierea editurii:
Gardner analizeaza mai multe tipare mintale si dovedeste ca un simplu test de IQ nu este relevant pentru a reflecta corect si complet abilitatile intelectuale ale unui individ.
Perspective ale mintii (publicata initial in 1983) este cartea prin care Gardner face cunoscuta si explica pertinent, cu exemple din diferite domenii, Teoria Inteligentelor Multiple, cea care a inspirat deopotriva profesori, lideri in educatie sau pedagogi sa ia in considerare ca avem de-a face cu mai multe tipuri de inteligenta umana. Conform teoriei lui Gardner, toti oamenii poseda anumite tipuri de inteligenta, axate fiecare pe un anumit domeniu si dezvoltate in functie de anumite abilitati, care sunt localizate in diferite zone ale creierului (in emisfera stanga sau in cea dreapta) si care pot functiona atat impreuna, cat si separat. Astfel, inteligenta umana poate fi lingvistica, muzicala, spatiala, logico-matematica, fizico-chinestezica, spatiala sau personala.
Datorita cartii Perspective ale mintii, Gardner este deopotriva apreciat si exploatat ca unul dintre cei mai renumiti teoreticieni ai educatiei la nivel mondial. Teoria sa despre inteligentele multiple inclusiv ideea ca talentul muzical, cel sportiv si multe altele isi au locul lor separat, dar sunt la fel de importante precum testele standard a inspirat zeci de carti, articole, conferinte si planuri pedagogice pentru scolile publice. - The Washington Post
Amintiti numele lui Howard Gardner unei multimi de pedagogi, iar raspunsul primit va fi asemanator anvergurii unui star rock pentru adolescenti. Cultul lui Gardner a inceput cu cartea sa Perspective ale mintii. - Newsweek
Howard Gardner (n. 1943) este profesor de Cognitie si Educatie la Harvard Graduate School of Education. Este profesor asociat de Psihologie la Universitatea Harvard si profesor de neurologie la Universitatea de Medicina din Boston. Este cunoscut mai ales pentru teoria sa a inteligentei multiple, o viziune critica a teoriei existentei unei inteligente unice care ar putea fi masurata psihometric.
Din lucrarile sale aparute la noi:
Stiinta mintii.Un dialog între Est şi Vest (coautor), Cartea Daath 2006
Tratat de razgandire. Arta si stiinta modificarii mentalului, All 2006
Munca bine facuta. Cand excelenta si etica isi dau mana (coautor), Sigma 2005
Mintea disciplinata. Educatia pe care o merita orice copil, dincolo de informatii si teste standardizate, Sigma 2005, 2011
Inteligente Multiple. Noi orizonturi, Sigma 2007, Curtea Veche 2022
Mintea umana. Cinci ipostaze pentru viitor, Sigma 2007
Adevarul, frumosul si binele. Noi valente in educatia secolului XXI, Sigma 2012
Minti conducatoare. Istorii de viaţă ale liderilor mondiali, Trei 2014
Generatia App. Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, initimitatii si imaginatiei, Sigma 2015
Mintea sintetizatoare. Memoriile creatorului teoriei inteligentelor multiple, Sigma 2021
Perspective ale mintii. Teoria inteligentelor multiple, Curtea veche 2022
Cuprins:
Inteligențele multiple. Primii treizeci de ani 13
Introducere la ediția a zecea aniversară, 1993 45
Prefața din 1983 81
Notă despre Project on Human Potential, 1983 87
Partea întâi. CONTEXTUL
CAPITOLUL 1
Ideea inteligențelor multiple 93
CAPITOLUL 2
Inteligenţa - Puncte de vedere anterioare 109
CAPITOLUL 3
Bazele biologice ale inteligenţei 143
CAPITOLUL 4
Ce este inteligenţa? 195
Partea a doua. TEORIA
CAPITOLUL 5
Inteligenţa lingvistică 219
CAPITOLUL 6
Inteligenta muzicală 267
CAPITOLUL 7
Inteligenta logico-matematică 321
CAPITOLUL 8
Inteligenta spaţială 399
CAPITOLUL 9
Inteligenţa fizico-chinestezică 463
CAPITOLUL 10
Inteligențele personale 523
CAPITOLUL 11
O critică a teoriei inteligențelor multiple 597
CAPITOLUL 12
Socializarea inteligențelor umane prin intermediul simbolurilor 637
Partea a treia. IMPLICAŢII ŞI APLICAŢII
CAPITOLUL 13
Educarea inteligențelor 691
CAPITOLUL 14
Utilizarea inteligențelor 753
Note 801
Indice de nume 873
Indice de termeni 881
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu