Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie :2014
Editia I
Editia originala: Leading Minds. An Anatomy of Leadership, 1995
Traducere din engleza Smaranda Nistor
ISBN 978-606-719-020-5
Nr pagini : 512
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 42,62 lei la Editura, 48,31 lei la cartepedia, 56,83 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Aceasta nu este o carte despre leadership, ci o carte despre lideri. Despre personalitatea marilor conducători, despre charisma lor, prin care şi-au transmis mesajul către milioane de oameni, despre capacitatea lor uluitoare de a schimba mentalităţi. O carte cu istorii de viaţă, adevărate studii de caz. Pe lângă liderii recunoscuţi ca atare, denumiţi "lideri direcţi", Howard Gardner aduce în atenţie un fenomen până acum nerecunoscut, anume "liderii indirecţi": indivizi care exercită un impact prin operele pe care le creează. Scopul declarat al cărţii este acela de a obţine o cunoaştere mai bună a particularităţilor liderilor eficienţi, a modului în care un individ ajunge să fie lider; astfel, ea prezintă istoriile de viaţă a mai multor lideri din secolul XX, din domenii diferite, mergând de la politică la religie, drepturile omului şi ştiinţă: Margaret Mead, J. Robert Oppenheimer, George C. Marshall, Papa Ioan al XXIII-lea, Martin Luther King Jr., Margaret Thatcher, Jean Monnet şi Mahatma Gandhi.
Ca o concluzie comună tuturor acestor studii de caz, sunt evidenţiate în final şase trăsături constante ale liderilor: povestea, auditoriul, organizaţia, întruparea poveştii, leadershipul direct şi indirect, competenţa expertă.
Aceasta nu este o carte despre leadership, ci o carte despre lideri. Despre personalitatea marilor conducători, despre charisma lor, prin care şi-au transmis mesajul către milioane de oameni, despre capacitatea lor uluitoare de a schimba mentalităţi. O carte cu istorii de viaţă, adevărate studii de caz. Pe lângă liderii recunoscuţi ca atare, denumiţi "lideri direcţi", Howard Gardner aduce în atenţie un fenomen până acum nerecunoscut, anume "liderii indirecţi": indivizi care exercită un impact prin operele pe care le creează. Scopul declarat al cărţii este acela de a obţine o cunoaştere mai bună a particularităţilor liderilor eficienţi, a modului în care un individ ajunge să fie lider; astfel, ea prezintă istoriile de viaţă a mai multor lideri din secolul XX, din domenii diferite, mergând de la politică la religie, drepturile omului şi ştiinţă: Margaret Mead, J. Robert Oppenheimer, George C. Marshall, Papa Ioan al XXIII-lea, Martin Luther King Jr., Margaret Thatcher, Jean Monnet şi Mahatma Gandhi.
Ca o concluzie comună tuturor acestor studii de caz, sunt evidenţiate în final şase trăsături constante ale liderilor: povestea, auditoriul, organizaţia, întruparea poveştii, leadershipul direct şi indirect, competenţa expertă.
Howard Gardner (n. 1943) este profesor de Cognitie si Educatie la Harvard Graduate School of Education. Este profesor asociat de Psihologie la Universitatea Harvard si profesor de neurologie la Universitatea de Medicina din Boston. Este cunoscut mai ales pentru teoria sa a inteligentei multiple, o viziune critica a teoriei existentei unei inteligente unice care ar putea fi masurata psihometric.
Din lucrarile sale aparute la noi:
Stiinta mintii.Un dialog între Est şi Vest (coautor), Cartea Daath 2006
Tratat de razgandire. Arta si stiinta modificarii mentalului, All 2006
Munca bine facuta. Cand excelenta si etica isi dau mana (coautor), Sigma 2005
Mintea disciplinata. Educatia pe care o merita orice copil, dincolo de informatii si teste standardizate, Sigma 2005, 2011
Inteligente Multiple. Noi orizonturi, Sigma 2007, Curtea Veche 2022
Mintea umana. Cinci ipostaze pentru viitor, Sigma 2007
Adevarul, frumosul si binele. Noi valente in educatia secolului XXI, Sigma 2012
Minti conducatoare. Istorii de viaţă ale liderilor mondiali, Trei 2014
Generatia App. Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, initimitatii si imaginatiei, Sigma 2015
Mintea sintetizatoare. Memoriile creatorului teoriei inteligentelor multiple, Sigma 2021
Perspective ale mintii. Teoria inteligentelor multiple, Curtea veche 2022
Cuprins:
Prefata la editia 2011
Partea intai. Un cadru de referinta pentru leadership
Cap.1. Introducere. O abordare cognitiva a leadershipului 31
Cap.2. Dezvoltarea umana si leadershipul 63
Cap.3. Povestile liderilor 98
Partea a doua. Studii de caz - de la domenii la natiuni
Cap.4. Margaret Mead. Observatoarea unor societati diverse isi educa propria societate 145
Cap.5. J. Robert Oppenheimer. Profesorul de fizica si lectiile politicii 182
Cap.6. George C. Marshall. Intruparea soldatului bun 219
Cap.7. Papa Ioan al XXIII-lea. Redescoperirea spiritului Bisericii 249
Cap.8. Martin Luther King Jr. Lider intr-un mediu care se schimba cu rapiditate 278
Cap.9. Margaret Thatcher. Un simt fara echivoc al identitatii 317
Cap.10. O generatie de lideri mondiali 350
Partea a treia. Concluzie. Un leadership care priveste spre viitor
Cap.11. Jean Monnet si Mahatma Gandhi. Leadershipul dincolo de granitele nationale 389
Cap.12. Lectiile trecutului, implicatii pentru viitor 420
Bibliografie 461
Note 483
Prefata la editia 2011
Partea intai. Un cadru de referinta pentru leadership
Cap.1. Introducere. O abordare cognitiva a leadershipului 31
Cap.2. Dezvoltarea umana si leadershipul 63
Cap.3. Povestile liderilor 98
Partea a doua. Studii de caz - de la domenii la natiuni
Cap.4. Margaret Mead. Observatoarea unor societati diverse isi educa propria societate 145
Cap.5. J. Robert Oppenheimer. Profesorul de fizica si lectiile politicii 182
Cap.6. George C. Marshall. Intruparea soldatului bun 219
Cap.7. Papa Ioan al XXIII-lea. Redescoperirea spiritului Bisericii 249
Cap.8. Martin Luther King Jr. Lider intr-un mediu care se schimba cu rapiditate 278
Cap.9. Margaret Thatcher. Un simt fara echivoc al identitatii 317
Cap.10. O generatie de lideri mondiali 350
Partea a treia. Concluzie. Un leadership care priveste spre viitor
Cap.11. Jean Monnet si Mahatma Gandhi. Leadershipul dincolo de granitele nationale 389
Cap.12. Lectiile trecutului, implicatii pentru viitor 420
Bibliografie 461
Note 483
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu