Editura Aramis
Colectia Educatia XXI
An aparitie :2007
Editia I
ISBN 973-679-290-0
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :13,20 lei la Editura, 17
lei pret mediu pe okazii, 15 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Fluxul comunicational informativ si afectiv intre profesor si elevi este deseori stanjenit, bruiat, impiedicat de anumite blocaje. Aceasta problematica a dialogului scolar este tratata din perspectiva aspectelor teoretice fundamentale ale temei, cu exemplificari de interventii constatativ-ameliorative. Partea a doua a lucrarii ofera un glosar tematic si explicativ al terminologiei utilizate.
Fluxul comunicational informativ si afectiv intre profesor si elevi este deseori stanjenit, bruiat, impiedicat de anumite blocaje. Aceasta problematica a dialogului scolar este tratata din perspectiva aspectelor teoretice fundamentale ale temei, cu exemplificari de interventii constatativ-ameliorative. Partea a doua a lucrarii ofera un glosar tematic si explicativ al terminologiei utilizate.
Cuprins:
Argument (prof. univ. dr. Ioan Nicola) 5
Prefaţa 7
Precizari 8
Blocaje şi deblocaje
Cap.I. Relatia profesor-elevi - relatie psihosociala si pedagogica complexa
1. Clasa de elvi ca sistem, grup social si colectiv 10
1.1. Clasa de elevi - sistem dinamic cu autoreglare10
1.2. Clasa de elevi - grup social 13
1.3. Clasa de elevi - colectiv 15
2. Rolul profesorului în clasa de elevi 18
2.1. Profesorul conduce. Conducerea invatarii - învăţarea conducerii 15
2.2. Profesorul influenteaza 23
3 Relaţia profesor-elevi 35
3.1. Relatii de comunicare verbala 35
3.2. Relatii simpatetice sau preferentiale 44
3.3. Relatii interpersonale cognitive 53
3.4. Relatii de cooperare 94
3.5. Relatii competitive intre elevi 86
3.6. Conflictele 86
4. Influentarea indirecta a elevilor prin intermediul mediului social al colectivului 88
4.1. Dirijarea relatiilor interpersonale din grupul de elevi 88
4.2. Discutia de caz si decizia de grup 93
Cap.II. Interferente intre educatia in familie si educatia scolara
1. Probleme ale educaţiei în familie 105
2. Intelegereacopilului de catre adult 125
Glosar 135
Bibliografie selectivă 281
Argument (prof. univ. dr. Ioan Nicola) 5
Prefaţa 7
Precizari 8
Blocaje şi deblocaje
Cap.I. Relatia profesor-elevi - relatie psihosociala si pedagogica complexa
1. Clasa de elvi ca sistem, grup social si colectiv 10
1.1. Clasa de elevi - sistem dinamic cu autoreglare10
1.2. Clasa de elevi - grup social 13
1.3. Clasa de elevi - colectiv 15
2. Rolul profesorului în clasa de elevi 18
2.1. Profesorul conduce. Conducerea invatarii - învăţarea conducerii 15
2.2. Profesorul influenteaza 23
3 Relaţia profesor-elevi 35
3.1. Relatii de comunicare verbala 35
3.2. Relatii simpatetice sau preferentiale 44
3.3. Relatii interpersonale cognitive 53
3.4. Relatii de cooperare 94
3.5. Relatii competitive intre elevi 86
3.6. Conflictele 86
4. Influentarea indirecta a elevilor prin intermediul mediului social al colectivului 88
4.1. Dirijarea relatiilor interpersonale din grupul de elevi 88
4.2. Discutia de caz si decizia de grup 93
Cap.II. Interferente intre educatia in familie si educatia scolara
1. Probleme ale educaţiei în familie 105
2. Intelegereacopilului de catre adult 125
Glosar 135
Bibliografie selectivă 281
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu