Editura Junimea
An aparitie : 2007 (ed. Gnosis), 2010
Editia a II-a rev. si adaugita
ISBN 978-973-37-1451-4
Nr pagini : 146
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 10 lei pe okazii
Download pdf pe scribd
Descrierea
editurii:
Cartea este o noutate in domeniul psihanalizei in ceea ce priveste interpretarea, dinamica si rolul viselor in vindecarea personalitatii. In urma experientelor mistice autorul a avut constiinta extinderii spatiului si timpului si o imbunatatire a dinamicii gandirii si imaginatiei, marindu-se elocinta si memoria visului. Prin vis descoperim ca luam parte la continuitatea activitatii mintii pe timpul noptii. Desi trairea mistica a fost fenomenul atomic care l-a smuls pe autor din inchisoarea egoului, ducandu-l in lumea de granita unde se percep proiectiile arhetipurilor divine, cartea este scrisa in spiritul scolii de psihanaliza a lui C.G. Jung. Visele sunt o creatie a mintii noastre, iar elementele si simbolurile cu care le construim provin din lumea noastra personala sau comuna, dar si din alte lumi, care printr-o adaptare a proiectiei acestora le incorporam scenariului nostru.Visul de orice fel ne invata sa percepem lumea in care traim, ne releva starea de sanatate psihomotorie si reactia de adaptare la provocarile acestei lumi, dar si proiectiile propriei personalitati.Visul are rolul de a ne pune fata in fata cu noi insine si de a ne invata cum sa imblanzim aspectele perturbatoarte ale caracterului nostru. Limbajul visului este influentat de nivelul de educatie si de culturta, de starea de sanatate psihomotorie, de apartenenta la o rasa sau categorie sociala, religie sau forma politioca. Activitatea visului are continuitate de la o noapte la alta, introducand si alternand diferite teme de visare cu subiecte care revin sa revendice atentia dupa coduri si planuri inca neantelese, pana ce omul percepe intuitiv si definitiv mesajul sau lectia transmisa de inconstientul nostru mintii rationale. Autorul face clasificarea viselor dupa felul de energie care le genereaza si dupa natura lor. La persoanele cu o activitate mentala minimala, limitata la stereotipuri, si nu cu o gandire constructiva, au vise numite epice, in care elementele de constructie sunt fruste si nestilizate si realitatea este redata brut si integral, fara a se face o selectie dupa prioritati si valori, insa la persoanele care au gandirea activa si pozitiva, la care se adauga si o imaginatie constructiva, au vise numite simbolice, construite cu ajutorul elementelor stilistice ca: metafora, alegoria, comparatia, simbolul. Constientizand activitatea visului ca fiind o octava superioara, dar ascunsa, a gandirii si inteligentei, a imaginatiei si vointei, putem sa obtinem certitudini de vindecare si infrumusetare a personalitatii noastre”, scrie Gheorghe Urzica despre volumul „Vindecarea personalitatii prin vis”. Sursa
Cuprins:
Prefaţă la prima ediţie pag.1
Cunoaşterea de sine în experienţa mistica pag.7
Cap.1.Călăuzit de arhetipuri pag.11
Cap.2 Motivaţia visării pag.20
2.1.Femeia, simbolul energiei visului pag.22
2.2.Recapitularea trecutului pag.25
2.2.a.Recapitularea trecutului printr-un vis integral de o noapte pag.25
2.2.b.Recapitularea trecutului mai multor încarnări pe pământ pag.26
2.3.Spălarea în fluviul universal pag.27
2.3.a.Purificarea chakrelor şi a canalului Sushumna pag.28
2.3.b.Îndepărtarea ataşamentelor grosiere pag.28
2.3.c.Spălarea obrazului duce la curăţarea şi înfrumuseţarea aurei capului pag.29
2.3.d.Vis simbolic de diagnostic şi alertă pag.29
2.3.e.Îndepărtarea energiei reziduale duce la refacerea legăturilor spirituale pag.29
2.4.Confruntarea cu forţele întunecate pag.30
2.4.a.Confruntarea cu energia reziduală a conştiinţei, cât şi cu fiinţeleimpersonale venite din altă lume pag.31
2.4.b.Fiinţele întunecate atacă în vis când chakrele nu sunt asigurate pag.33
2.4.c.Fiinţele impersonale din alte lumi apar sub chipul persoanelor dragi pag.33
2.5.Strunirea minţii raţionale pag.35
2.5.a.Strunirea gândurilor pătimaşe pag.35
2.5.b.Îmblânzirea capriciilor egoului pag.35
2.5.c.Dualitatea minţii, raţională şi intuitivă pag.36
2.5.d.Pacea interioară pag.37
2.6.Schimbarea locuinţei pag.38
2.7.Transformarea spirituală produsă în urma cataclismelor pag.39
2.7.a.Ridicarea şansei de evoluţie spirituală pag.39
2.7.b.Coborârea şansei de evoluţie spirituală pag.40
2.8.Iniţierea spirituală prin vis pag.42
2.8.a.Iniţierea în vise pe orizontală pag.43
2.8.a.1..Iniţierea în vise pe orizontală pe uscat pag.44
2.8.a.2.Iniţierea în vise pe orizontală, pe apă pag.45
2.8.b.Iniţierea în vise pe verticală pag.46
2.8.c.Iniţierea în vise subterane pag.46
2.8.c.1.Coborârea în subconştient pentru confruntarea cu propriile complexe psihice, stagnante, moarte pag. 46
2.8.c.2.Coborârea în subconştient pentru confruntarea cu complexelepsihice ale altor persoane pag.47
2.8.d.Învăţarea în vis pag.48
2.8.d.1.După obţinerea unei iniţieri avansate, visătorul este numit cadru didactic într-un liceu pag.49
2.8.d.2.Evaluarea învăţăturii şi iniţierii se face prin competiţie cu participanţi profesionişti pag.49
2.8.d.3.Frecventarea unei forme superioare de învăţământ pag.50
2.8.d.4.Se dă examen pentru confirmarea iniţierii pag.50
2.8.d.5.Promovarea la un curs avansat de iniţiere pag.51
2.8.d.6.Se dă examen de admitere la studii într-un grup de elită pag.51
2.9. Moartea şi înmormântarea personalităţii pag.52
2.9.a.Anunţarea şi pregătirea pentru moarte pag.53
2.9.b.Înmormântarea propriu zisă a personalităţii umane pag.54
2.10.Trecerea pe celălalt mal al apei pag.55
2.10.a.Drumul nu este construit pag.55
2.10.b.Trecerea pe celălalt mal se face uşor pag.56
2.11.Naşterea noii personalităţi pag.56
2.11.a.Naşterea unei personalităţi grandioase pag.57
2.11.b.Naşterea unei personalităţi firave pag.58
2.11.c.Eşecul unei naşteri şi o falsă graviditate în alt caz pag.58
2.11.d.Naşterea normală depinde de stabilirea legăturii dintre cele douăstructuri de conştiinţă pag.59
2.12 Revenirea acasă, la Tatăl Ceresc pag.59
2.12.a.La întoarcerea acasă la Tatăl Ceresc egoul nu are acces pag.59
2.12.b.Întoarcerea la Tatăl Ceresc se face prin efort propriu pag.60
2.12.c. Întoarcerea este întâmpinată cu bucurie pag.61
2.13.În căutarea libertăţii pag.62
2.14 Integrarea umbrei pag.65
2.14.a.Magistrala pag.67
2.14.b.Autobuzul pag 68
2.14.c.Ascensiunea pag 69
2.14.d. Muntele pag. 69
Cap.3.Diagnosticarea şi vindecarea personalităţii prin vis pag.71
3.1.Vindecarea karmică pag.71
3.2.Prevenirea şi vindecarea coşmarurilor pag.78
3.3.Conştientizarea bolii personalităţii şi asumarea strădaniei pentru vindecare pag.80
Cap. 4. Clasificarea viselor pag.84
4.1.După sursa de energie care le generează pag.84
4.1.a. Vise generate de propria energie pag.84
4.1.b. Vise generate de energia altuia pag.86
4.1.c. Vise generate de energia necunoscută pag.88
4.2. După natura lor pag.89
4.2.a.Vise profetice pag.89
4.2.b.Vise mistice pag.90
4.2.c.Vise premonitorii şi previzionale pag.91
4.2.c.1. Vise premonitorii pag.91
4.2.c.2. Vise previzionale pag.93
Cap. 5. Dinamica viselor pag.96
5.1. Producerea viselor pag.96
5.2.Comunicarea între nivelele de conştiinţă pag.97
5.3. Conştiinţa spaţiului pag.98
5.4. Deschiderea Ochiului Spiritual pag.100
5.5. Decodificarea viselor pag.101
5.6. Transmutarea energiei în vis pag.103
Cap. 6. Povestea visului pag.107
6.1. Povestea visului suprem pag.107
6.2. Învingem prin iubire pag.108
6.3. Restaurantul select pag.110
6.4. Spovedania la duhovnic pag.111
6.5. Comoara din aluviune pag.114
6.6. Unul în visul celuilalt pag.116
6.7. Alegorie pentru chakra frontală pag.119
6.8. Condus de voinţa divină pag.121
6.9. Ne sustragem voinţei divine pag.123
6.10.Învăţarea limbii ruse pag.124
6.11.Fenomenul cosmic de la Seuca, Mureş pag.125
6.12.Vindecarea celor trei corpuri energetice pag.126
6.13.Echilibrarea dinamicii chakrelor pag.128
6.14.Efigia de aur pag.129
6.15.Moaştele sfinte pag.131
6.16.Argintul pag.132
6.17. Maestrul spiritual şi Învăţătorul divin pag.134
6.18. Poveste despre Conştiinţă pag.134
6.19 Abaterea de la calea principală şi asumarea unei responsabilităţi secundare pag.137
6:20. Reasumarea responsabilităţii misiunii pământene pag.138
Cartea este o noutate in domeniul psihanalizei in ceea ce priveste interpretarea, dinamica si rolul viselor in vindecarea personalitatii. In urma experientelor mistice autorul a avut constiinta extinderii spatiului si timpului si o imbunatatire a dinamicii gandirii si imaginatiei, marindu-se elocinta si memoria visului. Prin vis descoperim ca luam parte la continuitatea activitatii mintii pe timpul noptii. Desi trairea mistica a fost fenomenul atomic care l-a smuls pe autor din inchisoarea egoului, ducandu-l in lumea de granita unde se percep proiectiile arhetipurilor divine, cartea este scrisa in spiritul scolii de psihanaliza a lui C.G. Jung. Visele sunt o creatie a mintii noastre, iar elementele si simbolurile cu care le construim provin din lumea noastra personala sau comuna, dar si din alte lumi, care printr-o adaptare a proiectiei acestora le incorporam scenariului nostru.Visul de orice fel ne invata sa percepem lumea in care traim, ne releva starea de sanatate psihomotorie si reactia de adaptare la provocarile acestei lumi, dar si proiectiile propriei personalitati.Visul are rolul de a ne pune fata in fata cu noi insine si de a ne invata cum sa imblanzim aspectele perturbatoarte ale caracterului nostru. Limbajul visului este influentat de nivelul de educatie si de culturta, de starea de sanatate psihomotorie, de apartenenta la o rasa sau categorie sociala, religie sau forma politioca. Activitatea visului are continuitate de la o noapte la alta, introducand si alternand diferite teme de visare cu subiecte care revin sa revendice atentia dupa coduri si planuri inca neantelese, pana ce omul percepe intuitiv si definitiv mesajul sau lectia transmisa de inconstientul nostru mintii rationale. Autorul face clasificarea viselor dupa felul de energie care le genereaza si dupa natura lor. La persoanele cu o activitate mentala minimala, limitata la stereotipuri, si nu cu o gandire constructiva, au vise numite epice, in care elementele de constructie sunt fruste si nestilizate si realitatea este redata brut si integral, fara a se face o selectie dupa prioritati si valori, insa la persoanele care au gandirea activa si pozitiva, la care se adauga si o imaginatie constructiva, au vise numite simbolice, construite cu ajutorul elementelor stilistice ca: metafora, alegoria, comparatia, simbolul. Constientizand activitatea visului ca fiind o octava superioara, dar ascunsa, a gandirii si inteligentei, a imaginatiei si vointei, putem sa obtinem certitudini de vindecare si infrumusetare a personalitatii noastre”, scrie Gheorghe Urzica despre volumul „Vindecarea personalitatii prin vis”. Sursa
Cuprins:
Prefaţă la prima ediţie pag.1
Cunoaşterea de sine în experienţa mistica pag.7
Cap.1.Călăuzit de arhetipuri pag.11
Cap.2 Motivaţia visării pag.20
2.1.Femeia, simbolul energiei visului pag.22
2.2.Recapitularea trecutului pag.25
2.2.a.Recapitularea trecutului printr-un vis integral de o noapte pag.25
2.2.b.Recapitularea trecutului mai multor încarnări pe pământ pag.26
2.3.Spălarea în fluviul universal pag.27
2.3.a.Purificarea chakrelor şi a canalului Sushumna pag.28
2.3.b.Îndepărtarea ataşamentelor grosiere pag.28
2.3.c.Spălarea obrazului duce la curăţarea şi înfrumuseţarea aurei capului pag.29
2.3.d.Vis simbolic de diagnostic şi alertă pag.29
2.3.e.Îndepărtarea energiei reziduale duce la refacerea legăturilor spirituale pag.29
2.4.Confruntarea cu forţele întunecate pag.30
2.4.a.Confruntarea cu energia reziduală a conştiinţei, cât şi cu fiinţeleimpersonale venite din altă lume pag.31
2.4.b.Fiinţele întunecate atacă în vis când chakrele nu sunt asigurate pag.33
2.4.c.Fiinţele impersonale din alte lumi apar sub chipul persoanelor dragi pag.33
2.5.Strunirea minţii raţionale pag.35
2.5.a.Strunirea gândurilor pătimaşe pag.35
2.5.b.Îmblânzirea capriciilor egoului pag.35
2.5.c.Dualitatea minţii, raţională şi intuitivă pag.36
2.5.d.Pacea interioară pag.37
2.6.Schimbarea locuinţei pag.38
2.7.Transformarea spirituală produsă în urma cataclismelor pag.39
2.7.a.Ridicarea şansei de evoluţie spirituală pag.39
2.7.b.Coborârea şansei de evoluţie spirituală pag.40
2.8.Iniţierea spirituală prin vis pag.42
2.8.a.Iniţierea în vise pe orizontală pag.43
2.8.a.1..Iniţierea în vise pe orizontală pe uscat pag.44
2.8.a.2.Iniţierea în vise pe orizontală, pe apă pag.45
2.8.b.Iniţierea în vise pe verticală pag.46
2.8.c.Iniţierea în vise subterane pag.46
2.8.c.1.Coborârea în subconştient pentru confruntarea cu propriile complexe psihice, stagnante, moarte pag. 46
2.8.c.2.Coborârea în subconştient pentru confruntarea cu complexelepsihice ale altor persoane pag.47
2.8.d.Învăţarea în vis pag.48
2.8.d.1.După obţinerea unei iniţieri avansate, visătorul este numit cadru didactic într-un liceu pag.49
2.8.d.2.Evaluarea învăţăturii şi iniţierii se face prin competiţie cu participanţi profesionişti pag.49
2.8.d.3.Frecventarea unei forme superioare de învăţământ pag.50
2.8.d.4.Se dă examen pentru confirmarea iniţierii pag.50
2.8.d.5.Promovarea la un curs avansat de iniţiere pag.51
2.8.d.6.Se dă examen de admitere la studii într-un grup de elită pag.51
2.9. Moartea şi înmormântarea personalităţii pag.52
2.9.a.Anunţarea şi pregătirea pentru moarte pag.53
2.9.b.Înmormântarea propriu zisă a personalităţii umane pag.54
2.10.Trecerea pe celălalt mal al apei pag.55
2.10.a.Drumul nu este construit pag.55
2.10.b.Trecerea pe celălalt mal se face uşor pag.56
2.11.Naşterea noii personalităţi pag.56
2.11.a.Naşterea unei personalităţi grandioase pag.57
2.11.b.Naşterea unei personalităţi firave pag.58
2.11.c.Eşecul unei naşteri şi o falsă graviditate în alt caz pag.58
2.11.d.Naşterea normală depinde de stabilirea legăturii dintre cele douăstructuri de conştiinţă pag.59
2.12 Revenirea acasă, la Tatăl Ceresc pag.59
2.12.a.La întoarcerea acasă la Tatăl Ceresc egoul nu are acces pag.59
2.12.b.Întoarcerea la Tatăl Ceresc se face prin efort propriu pag.60
2.12.c. Întoarcerea este întâmpinată cu bucurie pag.61
2.13.În căutarea libertăţii pag.62
2.14 Integrarea umbrei pag.65
2.14.a.Magistrala pag.67
2.14.b.Autobuzul pag 68
2.14.c.Ascensiunea pag 69
2.14.d. Muntele pag. 69
Cap.3.Diagnosticarea şi vindecarea personalităţii prin vis pag.71
3.1.Vindecarea karmică pag.71
3.2.Prevenirea şi vindecarea coşmarurilor pag.78
3.3.Conştientizarea bolii personalităţii şi asumarea strădaniei pentru vindecare pag.80
Cap. 4. Clasificarea viselor pag.84
4.1.După sursa de energie care le generează pag.84
4.1.a. Vise generate de propria energie pag.84
4.1.b. Vise generate de energia altuia pag.86
4.1.c. Vise generate de energia necunoscută pag.88
4.2. După natura lor pag.89
4.2.a.Vise profetice pag.89
4.2.b.Vise mistice pag.90
4.2.c.Vise premonitorii şi previzionale pag.91
4.2.c.1. Vise premonitorii pag.91
4.2.c.2. Vise previzionale pag.93
Cap. 5. Dinamica viselor pag.96
5.1. Producerea viselor pag.96
5.2.Comunicarea între nivelele de conştiinţă pag.97
5.3. Conştiinţa spaţiului pag.98
5.4. Deschiderea Ochiului Spiritual pag.100
5.5. Decodificarea viselor pag.101
5.6. Transmutarea energiei în vis pag.103
Cap. 6. Povestea visului pag.107
6.1. Povestea visului suprem pag.107
6.2. Învingem prin iubire pag.108
6.3. Restaurantul select pag.110
6.4. Spovedania la duhovnic pag.111
6.5. Comoara din aluviune pag.114
6.6. Unul în visul celuilalt pag.116
6.7. Alegorie pentru chakra frontală pag.119
6.8. Condus de voinţa divină pag.121
6.9. Ne sustragem voinţei divine pag.123
6.10.Învăţarea limbii ruse pag.124
6.11.Fenomenul cosmic de la Seuca, Mureş pag.125
6.12.Vindecarea celor trei corpuri energetice pag.126
6.13.Echilibrarea dinamicii chakrelor pag.128
6.14.Efigia de aur pag.129
6.15.Moaştele sfinte pag.131
6.16.Argintul pag.132
6.17. Maestrul spiritual şi Învăţătorul divin pag.134
6.18. Poveste despre Conştiinţă pag.134
6.19 Abaterea de la calea principală şi asumarea unei responsabilităţi secundare pag.137
6:20. Reasumarea responsabilităţii misiunii pământene pag.138
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu