Editura Risoprint
An aparitie :2009
Editia I
ISBN 978-973-53-0062-3
Nr pagini :159
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 10 lei la Editura
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Lucrarea are ca scop initierea in managementul clasei, cu o preocupare deosebita pentru a oferi modalitati eficiente in activitatea la clasa. Fiecare capitol se incheie cu aplicatii punctuale cu rolul de a fixa datele relevante si de a dezvolta competente specifice de management al clasei. Cartea se adreseaza cadrelor didactice si tuturor celor interesati.
Cuprins:Lucrarea are ca scop initierea in managementul clasei, cu o preocupare deosebita pentru a oferi modalitati eficiente in activitatea la clasa. Fiecare capitol se incheie cu aplicatii punctuale cu rolul de a fixa datele relevante si de a dezvolta competente specifice de management al clasei. Cartea se adreseaza cadrelor didactice si tuturor celor interesati.
Cuvânt înainte
Capitolul 1 Introducere în managementul educaţiei
1. Conceptul de management 7
2. Scurt istoric al ştiinţei managementului 8
3. Locul Managementului educaţiei în rândul Ştiinţelor educaţiei 10
Capitolul II Managementul clasei de elevi
1.Argumente în favoarea managementului clasei 15
2. Delimitări terminologice 21
3. Sfera de cuprindere a managementului clasei 22
Capitolul III Profesorul - manager al clasei de elevi
1. Profesorul - manager 26
2. Status / Rol / Comportament / Stil educativ-managerial al cadrului didactic 28
Capitolul IV Funcţiile managementului clasei de elevi
1. Funcţiile managementului educaţiei / managementului clasei 34
1.1. Previziunea 35
1.2. Organizarea 37
1.3. Antrenarea 38
1.4. Conducerea 41
1.5. Evaluarea 41
1.6. Decizia 43
1.6.1. Tipologia deciziilor 43
1.6.2. Etapele procesului decizional 45
1.6.3. Metode şi tehnici decizionale 46
Capitolul V Managementul clasei ca grup
1. Clasa de elevi - grup social educativ 50
2. Modalităţi de cunoaştere a clasei de elevi 56
2.1 Tehnicile sociometrice 57
2.1.1. Testul sociometric 57
2.1.2. Matricea sociometrică 57
2.1.3. Sociograma 58
2.1.4. Indicii sociometrici 58
2.2. Observaţia 60
2.3 Metoda chestionarului 61
2.4. Autobiografia grupului 62
2.5. Metoda aprecierii obiective a personalitaţii 62
2.6. Proba „Ghici cine?" 63
2.7. Fişa de caracterizare a clasei 64
2.8. Profilul psihosocial al grupului 64
2.9. Experimentul psiho-pedagogic 66
Capitolul VI Managemementul relaţiilor interpersonale în clasă
1. Didactica modernă si managementul interactiv 68
2. Relaţii si structuri interpersonale 71
3. Particularităţi ale relaţiei profesor-elevi 72
4. Tipologia relaţiilor profesor-elevi 74
5. Strategii manageriale de optimizare a relaţiilor de grup in cadrul clasei de elevi 78
5.1. Exerciţii de spargere a gheţii (ice-breaking) 78
5.2. Metoda construirii echipei (team building) 78
5.3. Metoda Encounter 79
5.4. Metoda Circle Time 80
5.5. Jocul de rol (Role playing) 81
5.6.învăţarea prin cooperare (Cooperative Learning, CL)
5.6.1. Avantaje si dezavantaje ale CL 84
5.6.2. Principiile CL 85
Capitolul VII Managementul comunicării
1. Elementele situaţiei de comunicare 88
2. Forme ale comunicării 88
3. Blocaje şi bariere în comunicare 89
4. Metode inovative de ameliorare a comunicarii didactic - manageriale în clasa 91
4.1. Dezvoltarea canalelor de comunicare ascendente 91
4.2. Limbajul responsabilităţii / Mesajele EU 92
4.3. Exprimarea emoţională 92
4.4. Metoda ESPERE 92
4.5. Falsitatea politicii "uşa deschisă" 93
4.6. Comunicarea asertivă 93
4.7. Auto-monitorizarea sau metoda TESA 94
Capitolul VIII Managementul conflictelor
1.Conflictul - definire 98
2. Tipologia conflictelor 99
3. Etiologia relaţiilor conflictuale dintre profesor şi elev/i 100
4. Metodologia rezolvării conflictelor (RC) 101
Capitolul IX Managementul problemelor disciplinare
1. Despre disciplină 108
2. Delimitări terminologice 109
3. Cauze ale comportamentului indisciplinat 110
4. Modalităţi de prevenţie/intervenţie în cazul problemelor de comportament 112
5. Nevoia unei strategii manageriale în conturarea comportamentului disciplinat în clasă 115
6. Metode de disciplinare utilizabile în managementul clasei de elevi 118
Capitolul X Managementul proiectelor educaţionale
1. Managementul de proiect 124
2. Proiectele educaţionale de cooperare europeană 125
3. Ciclul de viaţă al unui proiect 127
3.1. Iniţierea 127
3.1.1. Identificarea şi definirea problemei 127
3.1.2. Stabilirea obiectivelor 130
3.1.3. Identificarea resurselor 130
3.2. Planificarea 131
3.3. Implementarea proiectului 134
3.4. Evaluarea 135
Anexe 136
Bibliografie 158
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu