Editura Institutul European
Colectia Universitaria
An aparitie :2003 (ed.Aramis), 2009
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN 978-973-611-606-3
Nr pagini :270
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 26,01 lei la Editura, 46,20
lei la portokal, 24 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Volumul reprezinta o continuare a preocuparilor autorului in domeniul managementului clasei si reprezinta prima mare sinteza in ceea ce priveste implicatiile relatiei profesor-elev. Din aceasta perspectiva sunt abordate probleme ca: relatia profesor-elev ca relatie de putere, relatia profesor-elev ca relatie de autoritate, cimpul educativ scolar ca spatiu al confruntarilor inevitabile, tipuri de conflicte si caracteristicile specifice ale acestora, modalitati de rezolvare eficienta a conflictelor etc. Demersul autorului este unic, reusind prima modelare logica a relatiei profesor-elev ca relatie de autoritate; se fundamenteaza astfel necesitatea unui cimp educativ scolar cu valente democratice, spatiu pregatitor pentru manifestarea viitorului cetatean in spatiul public.
Managementul clasei, ca disciplina din sistemul stiintelor educatiei, vizeaza acest aspect esential al muncii profesorului, administrarea eficienta, sub semnul valorilor civic-democratice, a conflictelor inerente salii de clasa, plecand de la premisa ca scoala anticipeaza si pregateste absolventii in vederea implicarii si a rezolvarii conflictelor inerente unei societati democratice.
Presupozitiile care au stat la baza elaborarii acestei lucrari sunt preluate din literatura postmoderna de specialitate (Berger si Luckmann), din motive care tin de situatia invatamantului romanesc in primul rand, dar si din motive care vizeaza realitatea societatii romanesti postdecembriste in ansamblu (in ambele situatii intalnim caracteristici specifice postmodernitatii).
Cuprins:Volumul reprezinta o continuare a preocuparilor autorului in domeniul managementului clasei si reprezinta prima mare sinteza in ceea ce priveste implicatiile relatiei profesor-elev. Din aceasta perspectiva sunt abordate probleme ca: relatia profesor-elev ca relatie de putere, relatia profesor-elev ca relatie de autoritate, cimpul educativ scolar ca spatiu al confruntarilor inevitabile, tipuri de conflicte si caracteristicile specifice ale acestora, modalitati de rezolvare eficienta a conflictelor etc. Demersul autorului este unic, reusind prima modelare logica a relatiei profesor-elev ca relatie de autoritate; se fundamenteaza astfel necesitatea unui cimp educativ scolar cu valente democratice, spatiu pregatitor pentru manifestarea viitorului cetatean in spatiul public.
Managementul clasei, ca disciplina din sistemul stiintelor educatiei, vizeaza acest aspect esential al muncii profesorului, administrarea eficienta, sub semnul valorilor civic-democratice, a conflictelor inerente salii de clasa, plecand de la premisa ca scoala anticipeaza si pregateste absolventii in vederea implicarii si a rezolvarii conflictelor inerente unei societati democratice.
Presupozitiile care au stat la baza elaborarii acestei lucrari sunt preluate din literatura postmoderna de specialitate (Berger si Luckmann), din motive care tin de situatia invatamantului romanesc in primul rand, dar si din motive care vizeaza realitatea societatii romanesti postdecembriste in ansamblu (in ambele situatii intalnim caracteristici specifice postmodernitatii).
Introducere / 7
Capitolul 1. Despre câmpul educativ şcolar/ 11
Capitolul 2. Despre autoritate şi putere / 19
Capitolul 3. Profesorul - sursă de autoritate sau de putere? ! 59
Capitolul 4. Elevul - partener de negociere sau subiect ignorat în şcoală? ! 73
Capitolul 5. Regulile şi rostul lor în managementul clasei / 89
Capitolul 6. Cauze ale comportamentului perturbator al elevului / 95
Capitolul 7. Modele de prevenire a situaţiilor conflictuale / 109
Capitolul 8. Modelul disciplinei diferenţiate (The Honor Level System) / 119
Capitolul 9. Comportamentul perturbator - modalităţi de intervenţie a profesorului! 161
Capitolul 10. Strategii şi tehnici de rezolvare a situaţiilor conflictuale în sala de clasă / 165
Capirolul 11. Despre recompense şi rolul lor în managementul clasei / 173
Capitolul 12. Despre legitimitatea utilizării pedepselor în şcoală/ 181
Capitolul 13. Despre pedepse şi rolul lor în managementul clasei / 197
Capitolul 14. Când şi cum pedepsim / 209
Capitolul 15. Pedepse şi recompense: comentarii pro si contra / 215
Capitolul 16. Admonestarea si managementul clasei / 231
Capitolul 17. Cum se dau ordine şi instrucţiuni elevilor! 233
Capitolul 18. Momente „delicate” în desfăşurarea unei lecţii / 237
Capitolul 19. Interes, disciplină şi control / 243
Concluzii / 253
Bibliografie / 257
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu