Editura Institutul European
Colectia Universitaria
An aparitie :2013
Editia I
ISBN 978-606-24-0029-3
Nr pagini :200
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 32,08 lei la Editura, 28,87 lei la elefant, 37 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Volumul de fata isi propune sa amplifice ecoul constructiv al comunicarii didactice prin intermediul valorificarii repertoriului gestual. In acest sens, autoarea realizeaza o radiografiere a tipurilor de gesturi intalnite in relatia profesor-elev, subliniind avantajele acestora in formarea unei prime impresii favorabile si mentinerea unei relatii de parteneriat cu elevii, cresterea motivatiei scolare si facilitarea invatarii, realizarea economiei de timp si diminuarea comportamentelor indezirabile. Noutatea demersului investigativ decurge din ilustrarea virtutilor aspectelor teoretice si metodologice ale semioticii in cercetarea si realizarea unor profiluri ale profesorilor din perspectiva utilizarii gesturilor. Prin gama larga de acceptiuni prezentate, pertinenta rezultatelor obtinute si programul de eficientizare a gesturilor in comunicarea didactica, cartea se adreseaza tuturor celor interesati sa-si dezvolte competenta comunicarii gestuale in vederea construirii unei relatii pozitive si durabile cu elevii. Din perspectiva autoarei, imaginea inconfundabila a fiecarui profesor se pastreaza in timp si datorita particularitatilor sau ecourilor gesturilor sale.
Cuprins:Volumul de fata isi propune sa amplifice ecoul constructiv al comunicarii didactice prin intermediul valorificarii repertoriului gestual. In acest sens, autoarea realizeaza o radiografiere a tipurilor de gesturi intalnite in relatia profesor-elev, subliniind avantajele acestora in formarea unei prime impresii favorabile si mentinerea unei relatii de parteneriat cu elevii, cresterea motivatiei scolare si facilitarea invatarii, realizarea economiei de timp si diminuarea comportamentelor indezirabile. Noutatea demersului investigativ decurge din ilustrarea virtutilor aspectelor teoretice si metodologice ale semioticii in cercetarea si realizarea unor profiluri ale profesorilor din perspectiva utilizarii gesturilor. Prin gama larga de acceptiuni prezentate, pertinenta rezultatelor obtinute si programul de eficientizare a gesturilor in comunicarea didactica, cartea se adreseaza tuturor celor interesati sa-si dezvolte competenta comunicarii gestuale in vederea construirii unei relatii pozitive si durabile cu elevii. Din perspectiva autoarei, imaginea inconfundabila a fiecarui profesor se pastreaza in timp si datorita particularitatilor sau ecourilor gesturilor sale.
Alina Margaritoiu
Prefaţa (Laurenţiu ŞOITU) / 11
Introducere / 15
Capitala! 1 . Ecouri istorice şi accepţiuni ale gestului / 19
1.1. Repere istorice în studierea gestului / 19
1.2. Limbajul gestual - un spectacol la care participăm zilnic / 29
1.3. Construirea sensului gestului / 32
1.4. Accepţiunea biologică / 34
1.5. Accepţiunea etologică / 42
1.6. Accepţiunea psihologică / 45
1.7. Accepţiunea socială / 50
1.8. Accepţiunea culturală / 57
1.9. Accepţiunea artistică / 60
1.10. Accepţiunea pedagogică / 64
1.11. Accepţiunea semiotică / 69
Capitolul 2. Aplicaţii semiotice / 75
2.1. Semioza didactică / 75
2.2. Analiza semiotică a discursului didactic / 77
Capitolul 3. Valorizarea gestului în comunicarea didactică / 91
3.1. Dimensiunea relaţională / 91
3.2. Rolul gestului. Funcţii şi disfuncţii / 96
3.3. Tipologia gesturilor in comunicarea didactică / 101
Capitolul 4. Cercetarea educaţională / 119
4.1. Premise teoretice / 119
4.2. Scopul, obiectivele şi ipotezele cercetării / 122
4.3. Lotul de subiecţi investigaţi / 123
4.4. Procedura de organizare şi metodologia cercetării/ 125
4.5. Analiza şi interpretarea rezultatelor / 130
Capitolul 5. Concluzii. Profiluri ale profesorilor / 139
Capitolul 6. Program de eficientizare a gesturilor in comunicarea didactică / 145
Anexe / 159
Bibliografie / 181
Indice de nume /185
Abstract / 187
Résumé / 191
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu