Autor : Ion Holban, Ana Gugiuman
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1972
Editia I
Nr pagini : 176
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 12 lei pret mediu pe okazii, 9 lei la anticariatsophia
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Notă preliminară 3
I. Consideraţii generale 5
1. Cunoaşterea
individualităţii elevilor şi caracteristicile moderne ale cercetării pedagogice 5
2. Copilul 9
3. Ce
înseamnă a cunoaşte? 11
4. Principii
şi metode de organizare a activităţii de cunnoaştere a elevului 13
5. Cunoaşterea
elevului prin intermediul procesului de învăţămînt 18
6. Metode
de investigaţie în care se solicită colaborarea elevului 23
7. Cunoaşterea
elevilor prin intermediul grupului social
26
8. Testele,
forme experimentale de investigaţie psiholo¬gică şi pedagogică 35
9. Metode
de prelucrare a informaţiilor 42
10.
De la cunoaşterea elevului la cunoaşterea clasei 45
11.
Fişa, sistem de organizare a informaţiilor 50
12.
Diagnosticul pedagogic 51
13.
Fişa pentru studiul individualităţii elevului 57
14.
Modele de fişă utilizate sau experimentate în şcoală 60
15.
Fişa pedagogică 64
16.
Caracteristicile fişei 66
17.
Completarea şi circulaţia fişei 68
II. Consideraţii speciale 74
1. Insemnări
orientative 74
2. Privire
de ansamblu asupra lişei 76
3. Date personale 78
4. Date
asupra stării de sănătate 81
5. Date
asupra mediului familial 85
6. Date
asupra şcolarităţii 97
7. Integrarea
socială a elevului 113
8. Caracteristicile
personalităţii 124
a. Puncte
de vedere 124
b. Procese
intelectuale 126
c. Trăsături
de afectivitate 132
d. Aptitudini,
interese, activitate 136
e. Trăsături
de temperament 141
f. Trăsături
de voinţă şi caracter 148
g. Procesul
de maturizare 152
h. Aspecte
în care este necesară intervenţia 153
9. Aprecieri
sintetice 157
10.
Date referitoare la orientarea şcolară şi profesională 164
In loc de concluzii 171
Bibliografie 173
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu