Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM -> Media
An aparitie : 2004
Editia I
Editia originala: Interpreting Qualitative Data: Mehtods for Analysing Talk, Text and Interaction, 1993
Traducerea Adela Toplean
ISBN 973-681-517-X
Nr pagini : 352
Format 160 x 235
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti Pretul la data postarii : Stoc epuizat la Editura, 32,95 lei la extracarti , 31,74 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Download pdf pe scribd
Descrierea editurii:
Cartea ofera o prezentare a celor mai moderne metode calitative, trasind principalele linii ale unui proiect de cercetare eficient, prin numeroase exemple si studii de caz. Prin modelul in care este structurat, volumul poate fi folosit ca suport pentru cursul de metode calitative si cantitative in studiul presei, fiind un ghid practic pentru studentii facultatilor de jurnalism.
„Este o carte superba. David Silverman a scris cel mai bun manual pe tema metodelor calitative.” (Jonathan Potter)
David Silverman este professor emeritus la Goldsmiths College din Londra. Este autor a numeroase carti din domeniul metodelor calitative: „Qualitative Methodology and Sociology” (1985); „Communication and Medical Practice” (1987); „Interpreting Qualitative Data: Mehtods for Analysing Talk, Text and Interaction” (1993); „Qualitative Research: Theory, Method and Practice” (1997); „Discourse of Counselling: HIV Counselling as Social Interaction” (1997); „Harvey Sacks: Social Science and Conversation Analysis” (1998); „Doing Qualitative Research: a Practical Handbook” (2000)
Cuprins:
Partea I - TEORIE ŞI METODA ÎN CERCETAREA CANTITATIVA
Capitolul 1
Debutul cercetarii 17
1.1. Generarea unei probleme de cercetare 20
1.2. Varietatea metodelor calitative 27
1.3. Concluzii 37
Idei de retinut 38
Recomandari de lectura 39
Exercitii 39
Capitolul 2
Ce este cercetarea calitativa? 41
2.1. Sensul cercetarii cantitative 43
2.2. Nonsensul cercetării cantitative 45
2.3. Sensul cercetarii calitative 48
2.4. Nonensul cercetarii calitative 48
2.5 Combinarea celor doua tipuri de cercetare (calitativa si cantitativă) 51
2.6. Tipuri de cercetare calitativa 54
Idei de retinut 56
Recomandari de lectura 57
Exercitii 57
Partea a II-a - METODE
Capitolul 3
Etnografia şi observaţia 61
3.1. Ce intra in atenyia etnografiei 65
3.2. Aspecte etice in etnografie 73
3.3. Probleme metodologice 75
3.1. Caracterul teoretic al etnografiei 88
3.5. Concluzie: coerenta proiectului etnografic 95
Idei de retinut 97
Recomandari de lectura 97
Exercitii 97
Capitolul 4
Interviurile 101
4.1. Cand putem vorbi de un "trib" (Moerman) ? 102
4.2. Implicatii: trei versiuni ale interviului 104
4.3. Pozitivismul 105
4.4. Emotionalismul 108
4.5. Constructivismul 113
4.6. Culturile adolescentilor: combinarea dintre ce si cum 117
4.7. Influenta calitatii de membru asupra discutiilor dintre adolescenti si adulti 120
4.8. Istorisirile cu caracter moral ale parintilor 124
4 9. Cele trei modele: o recapitulare 130
4.10. Trei intrebari practice si trei raspunsuri 132
4.11. Concluzie 133
Idei de retinut 134
Recomandari de lectura 134
Exercitii 134
Capitolul 5
Textele 137
5.1. Analiza de continut 142
5.2. Structurile narative 143
5.3. Etnografia 147
5.4. Etnometodologia: analiza categorizarii membrilor 158
5.5. Concluzie 170
Idei de retinut 172
Recomandari de lectura 172
Exercitii 172
Capitolul 6
Discutiile neprovocate 177
6.1. De ce am lucra cu inregistrari? 179
6.2. Transcrierea inregistrarilor audio 181
6.3. Analiza conversatiei 185
6.4. Analiza discursului 196
6.5. O comparare a analizei conversatiei (AC) cu analiza de discurs (AD) 207
6.6. Concluzie 208
Idei de retinut 209
Recomandari de lectura 209
Exercitii 209
Capitolul 7
Imaginile 212
7.1. Exemple de date vizuale 214
7.2. Semiotica 217
7.3. Etnometodologia si analiza conversatiei 222
7.4. Concluzii 234
Idei de retinut 235
Recomandari de lectura 235
Exercitii 235
Partea a III-a - IMPLICATII
Capitolul 8
Cercetarea calitativa credibila 241
8.1. Conteaza credibilitatea? 241
8.2. Coeficientul de siguranta 247
8.3. Validitatea 254
8.4. Generalizabilitatea 277
8.5.Concluzie 277
Idei de retinut 277
Recomandari de lectura 278
Exercitii 278
Capitolul 9
Relevanta si etica 282
9.1. Trei roluri ale cercetatorului in stiintele sociale 282
9.2. Publicul cercetarii calitative 288
9.3. Probleme de etica in cercetarea calitativa
9.4. Contributia stiintei sociale calitative 294
9.5. Rezumat: contributia specifica a cercetarii calitative 303
9.6. Concluzie 304
Idei de retinut 305
Recomandari de lectura 306
Exercitii 306
Capitolul 10
Potentialul cercetarii calitative: opt aspecte de retinut 308
10.1. Profitati de datele neprovocate 309
10.2. Evitati tratarea perspectivei actorului in termenii unei explicatii 310
10.3. Studierea relatiilor dintre elemente 313
10.4. Cercetarea fertila din punct de vedere teoretic 315
10.5. Catre publicul larg 317
10.6. La inceput "cum?", apoi "de ce?" 320
10.7. Studiul fenomenelor "legate" 321
10.8. Cercetarea calitativa este altceva decat jurnalismul 323
10.9. Concluzii finale 324
Idei de retinut 325
Recomandari de lectura 325
Exercitii 325
Apendice 327
Glosar 329
Bibliografie 333
Indice de nume proprii 343
Infice tematic 347
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu