Editura Universitatea de Stat din Moldova, Chisinau
An aparitie : 2010
Editia I
ISBN 978-9975-71-050-3
Nr pagini : 174
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Cuvânt inainte 8
Curs I
Incursiuni privind cercetarea ştiinţifică 11
1. Cunoaştere comună şi cunoaştere ştiinţifică a vieţii sociale 11
2. Realitatea plurala 14
3. Cercetarea ştiinţifică în ştiinţcle mitologice 15
3.1. Etapele procesului de cercetare 15
3.2. Cercetarea dinspre teorie 18
3.3. Cercetarea Spre teorie 18
3.4. Cercetarea-acţiune 20
4. Esenţa interdisciplinarităţii 21
5. Tipuri de cercetători 22
Curs II
Specificul cercetării calitative. Tipuri de cercetări calitative 24
1. Mituri despre cercetarea calitativă 24
2. Etape în istoria cercetării calitative 28
3. Calitativ versus cantitativ. Aspecte definitorii privind cercetarea calitativă 29
4. Credibilitatea cercetării calitative 31
4.1. Critici aduse credibilităţii cercetării calitative 31
4.2. Triangularea. Tipuri de triangulare 33
4.3. Generalizarea datelor 35
5. Tipuri de cercetări calitative 36
6. Postura cercetătorului. Trei roluri ale cercetătorului în ştiinţele sociale 38
7. Locul şi rolul actorului social în cercetarea calitativă 40
8. Publicul cercetării calitative 41
9. Utilitatea cercetării calitative 42
Curs III
Designul cercetării calitative 44
1. Discuţii privind problema cercetăr1144
1.1. Generarea unei teme de cercetare 44
1.2. Cum ne alegem tema de cercetare? 45
1.3. Ce titlu propunem? 46
2. Strategia de cercetare abductiva 46
3. Eşantionarea în cercetarea caiitativăm 47
4. Surse de colectare a datelor 49
5 . Date neprovocate 49
Curs IV
Metode calitative de colectare a datelor 51
1 Observaţia 51
1.1. Consideraţii introductive: definiţie, scurtă istorie, studii clasice 51
1.5. Organizarea şi desfăşurarea cercetării observaţionale: reguli de lucru 55
1.6. Chestiuni etice 53
2. Internul 59
2.1. Consideraţii introductive: definiţie, scurta istorie, studii clasice 59
2.2. Tipuri de interviu 61
2.3. Avantaje şi dezavantaje ale interviului calitativ 63
2.4. Roluri ale intervievatuli 64
2.5. Organizarea şi desfăşurarea interviului: reguli de lucru 65
2.6. Chestium etice 67
3. Focus grupul 68
3.1. Consideraţii introductive: definiţie, scurtă istorie, studii clasice 68
3.2.Tipuri de focus grup 70
3.3. Avantaje si limite in utilizatrea focus grupurilor 71
3.4. Organizarea si desfasurarea focus grupului: reguli de lucru 72
3.4.1. Esantionarea si constructia grupului de discutii 72
3.4.2. Numărul de participanţi: persoane active, persoane pasive 74
3.4.3. Modalităţi de recrutare 74
3.4.4. Rolul moderatorului 75
3.4.5. Stiluri şi strategii de moderare 76
3.5. Chestiuni etice 77
4.Studiul documentelor 77
4.1. Consideraţii introductive: definiţie, studii clasice, utilizare 77
4.2. Chestiuni etice 78
5 Studiul de caz 79
5.1. Consideraţii introductive: definiţie scurtă istorie studii clasice 79
5.2. Utilizarea studiuluidecazşisursde ecolectareadatelor 80
5.3. Tipuri de studii de caz 82
5.4. Organizarea cercetării prin intermediul studiului de caz: reguli de lucru 83
5.5. Chestiuni etice 84
6 Metode vizuale 84
6.1. Consideraţii introductive: definiţie, puţină istorie, studii clasice 84
6.2. Tipuri de metode vizuale 85
6.3. Utilizarea fotografiei in metodele vizuale 86
6.4. Chestiuni etice 88
7 Arhive de date calitative 88
Curs V
Cercetarea narativa 91
2. Directii de cercetare in domeniul cercetării narative 93
3 Tipuri de cercetări narativ 94
3.1 Abordarea holistă a conţinutului 94
3.2. Analiza holistă a formei 94
3.3. Abordarea categoriilor de continut 95
3.4. Abordarea categoriilor forme 95
Curs VI
Analiza datelor calitative 97
1. Analim datelor calitative. Generalităţi 97
2. Analiza de conţinut calitativă prin teoretizare
2.1. Consideraţii introductive: definiţie, scurtă istorie, corpus de date 99
2. 2. Etape ale analizei de continut calitative prin teoretizare 100
3 Analiza conversatiei 102
3.1. Consideraţii introductive detiniţie,acurta1storre
corpus de date 102
3.2. Etape ale analizei conversaţionale 103
4 Analiza discursului 104
4.1. Consideraţii introductive: defnrţie scurta istorie corpus de date 104
4.2. Etape ale analizei discursului 107
5. Analiza imaginilor 108
5.1. Consideraţii introductive: definiţie, scurtă istorie, corpus de date 103
5.2. Etape în analiza imaginilor 109
6. Analiza „thematelor” 110
7. Modelul pâlniei, Grounded theory - tehnici şi prooeduri 112
8. Analiza cazurilor deviante 113
Curs VII
Redactarea şi evaluarea raportului de cercetare. Etica cercetării calitative 115
1. Evaluarea cercetării calitative 115
2. Teoria ca formă de prezentare, re-construcţia fenomenului social 116
3. Redactarea raportului de cercetare 118
4. istoria cercetării 119
5. Etica cercetării calitative 120
În loc de incheiere 125
Glosar de termeni 127
Referinţe bibliografice 133
Anexe 138
Note 168
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu