Autor : Howard Gardner
Editura Sigma
An aparitie :2007
Editia originala Five Minds for the Future, 2007
Traducerea Radu Ciocănelea
ISBN 978-973-649-397-3
Nr pagini :272
Format 145 x 205
Pretul la data postarii :
34 lei la Editura,
22,10 lei la elefant , 34 lei la librarie.net
Download pdf
Descrierea
editurii:
Explorand relatia dintre dotarile mentale individuale si nevoile
societatii dinamice in care traim, Howard Gardner - autorul teoriei
inteligentelor multiple - propune o serie de solutii la care o scoala
(de nivel preuniversitar sau universitar) orientata spre viitor poate
recurge pentru a forma profesionisti de succes. Intr-un cadru mai larg,
cartea ne invata cum sa ne folosim mintea pentru a aprofunda domeniile
de cunoastere, valorile si atitudinile, in contextul unei lumi in care
stiinta se dezvolta accelerat, lansand provocari nenumarate in sfera
eticii, a corectitudinii politice si a ideologiei. In contextul crizei
globale actuale, cartea capata noi valente, iar solutiile propuse apar
ca fiind stringente pentru formarea profesionala a generatiilor
viitorului - recent sau mai indepartat.
Howard Gardner (n. 1943) este profesor de Cognitie si Educatie la Harvard Graduate School of Education. Este profesor asociat de Psihologie la Universitatea Harvard si profesor de neurologie la Universitatea de Medicina din Boston. Este cunoscut mai ales pentru teoria sa a inteligentei multiple, o viziune critica a teoriei existentei unei inteligente unice care ar putea fi masurata psihometric.
Din lucrarile sale aparute la noi:
Stiinta mintii.Un dialog între Est şi Vest (coautor), Cartea Daath 2006
Tratat de razgandire. Arta si stiinta modificarii mentalului, All 2006
Munca bine facuta. Cand excelenta si etica isi dau mana (coautor), Sigma 2005
Mintea disciplinata. Educatia pe care o merita orice copil, dincolo de informatii si teste standardizate, Sigma 2005, 2011
Inteligente Multiple. Noi orizonturi, Sigma 2007, Curtea Veche 2022
Mintea umana. Cinci ipostaze pentru viitor, Sigma 2007
Adevarul, frumosul si binele. Noi valente in educatia secolului XXI, Sigma 2012
Minti conducatoare. Istorii de viaţă ale liderilor mondiali, Trei 2014
Generatia App. Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, initimitatii si imaginatiei, Sigma 2015
Mintea sintetizatoare. Memoriile creatorului teoriei inteligentelor multiple, Sigma 2021
Perspective ale mintii. Teoria inteligentelor multiple, Curtea veche 2022
Cuprins:
TABLA
DE MATERII 5
MULŢUMIRI
7
CAPITOLUL
1
O
VIZIUNE GLOBALĂ ASUPRA TIPURILOR MENTALE
9
O introducere personală 9
Mintea disciplinată 15
Mintea sintetică 16
Mintea creatoare 17
Mintea respectuoasă şi etică 19
Educaţia în sens larg 21
Vechi şi nou în educaţie 22
Ştiinţa şi tehnologia 25
Limitele ştiinţei şi tehnologiei: două
avertismente 28
Globalizarea 31
CAPITOLUL
2
MINTEA
DISCIPLINATĂ 39
Idei din trecut şi din prezent 44
Materie şcolară versus disciplină de
studiu 47
Cum se disciplinează mintea 53
Celălalt fel de disciplină 66
Disciplina care a luat-o razna 68
CAPITOLUL
3
MINTEA
SINTETICĂ 73
Tipuri de sinteză 76
Componentele sintezei 81
Sintezele interdisciplinare: avantajele,
riscurile 85
Sinteze promiţătoare şi prea promiţătoare 93
De ce sinteza este dificilă dar posibilă 99
Provocarea educaţională 106
Multiperspectiva ... un pas intermediar 112
Trasee ale sintetizării 115
CAPITOLUL
4
MINTEA
CREATOARE 121
Creativitatea reconceptualizată 123
De la calcule la caracter 128
Educarea creatorului la toate vârstele 131
Creativitatea în grupuri mari şi mici 143
Creativitatea care a luat-o razna 147
Mintea creatoare şi sintetică 152
Trei forme ale creativităţii în viitor 155
CAPITOLUL
5
MINTEA
RESPECTUOASĂ 159
Jocul cu mărgele în variantăprinceps 159
Puncte de vedere despre relaţiile dintre
grupuri 161
Particularităţile erei actuale 162
Un scop rezonabil: respectul pentru
ceilalţi 164
Jaloane ale dezvoltării 165
Mediul respectuos şi variantele sale false 169
Valoarea respectului 175
Respect în ciuda dificultăţilor 183
CAPITOLUL
6
MINTEA
ETICĂ 193
Sprijin pentru munca bine făcută 197
Sprijin pe verticală 199
Sprijin pe orizontală 202
Inoculări periodice 205
Ameninţări la adresa orientării etice 209
O educaţie centrată pe munca bine făcută 215
CAPITOLUL
7
CONCLUZIE 231
Către cultivarea celor cinci tipuri
mentale 231
Împotriviri şi obstacole 237
O ordine pentru realizarea celor cinci
minţi? 240
Cele cinci minţi şi viitorul 244
NOTE 251
INDEX
DESPRE
AUTOR 258
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu