12/01/2014

COPIII SUPRADOTATI



Autor : Mihai Jigau           
Editura Stiinta si tehnica

An aparitie :1994

ISBN  973-96236-9-7
Nr pagini :382
Format 130 x 200
Anticariat.29,75 lei la anticariatsophia ,20 lei pe okazii




Cuprins:

DEMOCRAŢIE ŞI EGALITATE VS. MERITOCRAŢIE ŞI INDIVIDUALIZARE?  9

ISTORIC  14

PARTEA I : IDENTIFICAREA COPIILOR SUPRADOTAŢI

1. ASPECTE GENERALE ALE SUPRADOTĂRII  20
1.1.  Caracteristici ale copiilor supradotaţi şi/sau talentaţi  24
1.2. Definiţii ale supradotârii şi talentului  31
1.3. Teorii despre supradotare  40
1.4. Geniu, supradotare intelectuala, talent   44
       1.4.1. Geniul  46
       1.4.2. Talentul  51
1.5. Supradotarea şi creativitatea  55
.1.6. Domenii ale supradotarii  67

2. FACTORI PERSONALI Şl SOCIALI RELEVANŢI , PENTRU IDENTIFICAREA COPIILOR
SUPRADOTAŢI   71
2.1. Supradotarea şi mediul socio-familial  74
2.2. Supradotarea şi sexul  83
2.3. Supradotarea şi rangul naşterii   87
2.4. Supradotarea şi delincvenţa   88
2.5. Supradotarea şi sănătatea mintală  89
2.6. Supradotarea si handicapul motor şi senzorial  92
2.7. Supradotarea şi insuccesul şcolar  93

3. PSIHOMETRIA INTELIGENŢEI  103
3.1. Natura inteligenţei  105
3.2. Distribuţia inteligenţei  110
3.3. Rolul eredităţii şi mediului in geneza inteligenţei  111
3.4. Coeficientul de inteligenţa (CI) 120
3.5. Strategii, metode şi tehnici de identificare a copiilor supradotaţi  130
3.6. Teste psihologice de idemificare a copiilor supradotaţi  147

4. NUMARUL DE COPII SUPRADOTAŢI ŞI/SAU TALENTAŢI DIN ROMÂNIA                I53

5. CONCLUZII  155

PARTEA A II-A: INSTRUIREA COPIILOR SUPRADOTAŢI ŞI/SAU TALENTAŢI

6. TEORII ALE ÎNVĂŢĂRII  159

7. EGALITATEA ŞANSELOR ŞI INDIVIDUALIZAREA INSTRUIRII  167

8. INSTRUIRE PENTRU COMPETENŢĂ  183

9. IMPLICAŢII SOCIALE, PEDAGOGICE ŞI PSIHOLOGICE ALE INSTRUIRII COPIILOR SUPRADOTAŢI  190

10. ALTERNATIVE DE INSTRUIRE A COPIILOR SUPRADOTAŢI 195
10.1. Accelerarea studiilor 208
10.2. Îmbogăţirea studiilor 222
10.3. Şcoli, clase speciale şi învăţarea cooperantă  226

11. PĂRINŢII COPIILOR SUPRADOTAŢI 240

12. PROFESORII COPIILOR SUPRADOTAŢI 244

13. SCHIŢĂ PENTRU UN CURRICULUM DESTINAT COPIILOR SUPRADOTAŢI  262
13.1. Curriculum pentru supradotaţi şi/sau talentaţi 267
13.2. Evaluarea copiilor supradotaţi şi/sau talentaţi incluşi în programe de instruire diferenţiată 273

14. SCHIŢĂ PENTRU UN CENTRU DE INSTRUIRE DIFERENŢIATĂ  275

15. CONCLUZII   293

BIBLIOGRAFIE    295

ANEXE
Anexa 1:  Caracteristici ale copiilor supradotaţi şi/sau talentati (sinteza generala) 316
Anexa 2:  Recomandări pentru profesorii copiilor supradotaţi şi/sau talentaţi  323
Anexa 3: Recomandari pentru profesorii copiilor supradotati si/sau talentati  337 
Anexa 4:
1.Lista de caracteristici pentm identificarea copiilor supradotaţi şi/sau talentaţi 344          
2. Scale pentru evaluarea caracteristicilor comportamentale ale copiilor supradotaţi 348                
3 Inventar de identificare a copiilor supradotaţi 352
4. Indicatori de identificare a supradotării intelectuale si talentului la copii de peste 10 ani 354
5. Caracteristici ale copiilor supradotaţi şi/sau talentaţi 358
6. Ghid de identificare a copiilor supradotaţi 362                                               
7. Listă de caracteristici pentru identificarea talentului pentru matematică 364
8.Listă de caracteristici pentru identificarea talentului pentru stiinte 366
9.Listă de caracteristici pentru identificarea talentului pentru stiinte umaniste 368
10. Listă de caracteristici pentru identificarea talentului pentru matematica (în gimnaziu şi liceu)                 370
11. Listă de caracteristici pentru identificarea talentului pentru ştiinţe (în gimnaziu şi liceu) 372
12. Listă de caracteristici pentm identificarea talentului pentru  limba română (în gimnaziu şi liceu) 374
13. Listă de caracteristici pentru identificarea talentului pentru ştiinţele sociale (în gimnaziu şi liceu) 376
Anexa 5. Recomandările grupului de cercetare pedagogică asupra copiilor şi adolescenţilor dotaţi 376
Anexa 6. Curiozităţi din viaţa celor supradotaţi şi/sau talentaţi  380


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu