Autor : Mihai Jigau
Editura Stiinta si tehnica
An aparitie :1994
ISBN 973-96236-9-7
Nr pagini :382
Format 130 x 200
Anticariat.29,75 lei la anticariatsophia ,20
lei pe okazii
Cuprins:
DEMOCRAŢIE
ŞI EGALITATE VS. MERITOCRAŢIE ŞI INDIVIDUALIZARE? 9
ISTORIC 14
PARTEA
I : IDENTIFICAREA COPIILOR SUPRADOTAŢI
1.
ASPECTE GENERALE ALE SUPRADOTĂRII 20
1.1. Caracteristici ale copiilor supradotaţi şi/sau
talentaţi 24
1.2. Definiţii ale supradotârii şi
talentului 31
1.3. Teorii despre supradotare 40
1.4. Geniu, supradotare intelectuala,
talent 44
1.4.1. Geniul 46
1.4.2. Talentul 51
1.5. Supradotarea şi creativitatea 55
.1.6. Domenii ale supradotarii 67
2. FACTORI
PERSONALI Şl SOCIALI RELEVANŢI , PENTRU IDENTIFICAREA COPIILOR
SUPRADOTAŢI 71
2.1. Supradotarea şi mediul socio-familial 74
2.2. Supradotarea şi sexul 83
2.3. Supradotarea şi rangul naşterii 87
2.4. Supradotarea şi delincvenţa 88
2.5. Supradotarea şi sănătatea mintală 89
2.6. Supradotarea si handicapul motor şi
senzorial 92
2.7. Supradotarea şi insuccesul şcolar 93
3. PSIHOMETRIA
INTELIGENŢEI 103
3.1. Natura inteligenţei 105
3.2. Distribuţia inteligenţei 110
3.3. Rolul eredităţii şi mediului in
geneza inteligenţei 111
3.4. Coeficientul de inteligenţa (CI) 120
3.5. Strategii, metode şi tehnici de
identificare a copiilor supradotaţi 130
3.6. Teste psihologice de idemificare a
copiilor supradotaţi 147
4. NUMARUL
DE COPII SUPRADOTAŢI ŞI/SAU TALENTAŢI DIN ROMÂNIA I53
5.
CONCLUZII 155
PARTEA
A II-A: INSTRUIREA COPIILOR SUPRADOTAŢI ŞI/SAU TALENTAŢI
6. TEORII
ALE ÎNVĂŢĂRII 159
7. EGALITATEA
ŞANSELOR ŞI INDIVIDUALIZAREA INSTRUIRII 167
8. INSTRUIRE
PENTRU COMPETENŢĂ 183
9. IMPLICAŢII
SOCIALE, PEDAGOGICE ŞI PSIHOLOGICE ALE INSTRUIRII COPIILOR SUPRADOTAŢI 190
10.
ALTERNATIVE DE INSTRUIRE A COPIILOR SUPRADOTAŢI 195
10.1. Accelerarea studiilor 208
10.2. Îmbogăţirea studiilor 222
10.3. Şcoli, clase speciale şi învăţarea
cooperantă 226
11.
PĂRINŢII COPIILOR SUPRADOTAŢI 240
12.
PROFESORII COPIILOR SUPRADOTAŢI 244
13.
SCHIŢĂ PENTRU UN CURRICULUM DESTINAT COPIILOR SUPRADOTAŢI 262
13.1. Curriculum pentru supradotaţi şi/sau
talentaţi 267
13.2. Evaluarea copiilor supradotaţi
şi/sau talentaţi incluşi în programe de instruire diferenţiată 273
14.
SCHIŢĂ PENTRU UN CENTRU DE INSTRUIRE DIFERENŢIATĂ 275
15.
CONCLUZII 293
BIBLIOGRAFIE 295
ANEXE
Anexa 1: Caracteristici ale copiilor supradotaţi şi/sau
talentati (sinteza generala) 316
Anexa 2: Recomandări pentru profesorii copiilor supradotaţi
şi/sau talentaţi 323
Anexa 3: Recomandari pentru profesorii
copiilor supradotati si/sau talentati
337
Anexa 4:
1.Lista de caracteristici pentm
identificarea copiilor supradotaţi şi/sau talentaţi 344
2. Scale pentru evaluarea caracteristicilor
comportamentale ale copiilor supradotaţi 348
3 Inventar de identificare a copiilor
supradotaţi 352
4. Indicatori de identificare a
supradotării intelectuale si talentului la copii de peste 10 ani 354
5. Caracteristici ale copiilor supradotaţi
şi/sau talentaţi 358
6. Ghid de identificare a copiilor
supradotaţi 362
7. Listă de caracteristici pentru identificarea
talentului pentru matematică 364
8.Listă de caracteristici pentru
identificarea talentului pentru stiinte 366
9.Listă de caracteristici pentru
identificarea talentului pentru stiinte umaniste 368
10. Listă de caracteristici pentru
identificarea talentului pentru matematica (în gimnaziu şi liceu) 370
11. Listă de caracteristici pentru
identificarea talentului pentru ştiinţe (în gimnaziu şi liceu) 372
12. Listă de caracteristici pentm
identificarea talentului pentru limba
română (în gimnaziu şi liceu) 374
13. Listă de caracteristici pentru
identificarea talentului pentru ştiinţele sociale (în gimnaziu şi liceu) 376
Anexa 5. Recomandările grupului de
cercetare pedagogică asupra copiilor şi adolescenţilor dotaţi 376
Anexa 6. Curiozităţi din viaţa celor
supradotaţi şi/sau talentaţi 380
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu