Autor : Alex Mucchielli
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Relatii publice si publicitate
An aparitie :2008
Traducerea Viorica Aura Paus
ISBN 978-973-46-0914-7
Nr pagini :280
Format 160 x 235
Pret : 29,95 lei la Editura,
26,36 lei la elefant ,32,94 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Pe baza analizei din perspectiva sistemica a unor cazuri-tip,
autorul prezinta procedeele de evaluare a disfunctionalitatilor
comunicarii interne si modalitatile de elaborare a strategiilor adecvate
pentru rezolvarea lor. Abordarea teoretica urmareste sa imbunatateasca
procedurile de audit si sa faciliteze o comunicare interna mai
eficienta, care sa raspunda in egala masura asteptarilor angajatilor si
nevoilor managerilor. Lucrarea se adreseaza studentilor de la
facultatile de stiintele comunicarii si relatii publice, precum si
specialistilor in domeniu, permitindu-le o mai buna intelegere a rolului
pe care il are comunicarea in cadrul institutiilor si organizatiilor.
Alex Mucchielli (n. 1943) este unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în ştiinţele comunicării; a obţinut doctoratul în litere şi ştiinţe umane la Sorbonna. A fost, timp de 33 de ani, profesor la Université de Montpellier, director al Departamentului de Comunicare al aceleiaşi universităţi şi a condus un renumit centru de cercetare în domeniul ştiinţelor umane. În 2007, a primit distincţia „Reconnaissance de mérite scientifique" din partea Université du Québec à Montréal. A publicat peste 50 de lucrări, dintre care douăsprezece titluri au fost deja traduse în peste zece limbi. Sursa: Ed Humanitas
La noi au fost traduse:
Noua psihologie, Stiintifica 1996
Dictionar al metodelor calitative in stiintele umane si sociale (coord), Polirom 2002
Teoria proceselor de comunicare (coautor), Institutul European 2006
Comunicarea in institutii si organizatii, Polirom 2008
Arta de a influenta. Analiza tehnicilor de manipulare, Polirom 2002, 2015
Arta de a comunica. Metode, forme si psihologia situatiilor de comunicare, Polirom 2008, 2015
Influenta, persuasiune, motivare. Noi tehnici. Cum sa-ti seduci interlocutorii, cum sa transmiti o idee, cum sa-ti mobilizezi echipa, Humanitas 2014
Cuprins:
Introducere / 19
Partea
I.Auditul informatiei si comunicarii interne
Introducere 27
Capitolul 1. Principiul gestiunii colective a problemelor informarii: implicarea
actorilor 29
Capitolul 2. Principiul luarii in considerare a situatiei „receptorilor”: atentia
acordata semnificatiilor in raport cu ceilalti 63
Capitolul 3. Noile principii ale auditului informatiei interne si aplicatiile
acestora 97
Partea a
II-a.Auditul comunicarii interne
Capitolul 4. Diversitatea dispozitivelor si mijloacelor de comunicare interna 119
Capitolul 5. Existenta unui cadru de referinta si coerenta dispozitivului global de
comunicare interna 119
Capitolul 6. Comunicarea interna ca instrument de management 165
Capitolul 7.Principiul comunicarii interne, constructie colectiva a
situatiilor 207
Capitolul 8. Intrebarile cheie ale unui audit al comunicarii interne 229
Concluzii generale. Un nou mod de a gandi comunicarea interna 241
Bibliografie / 263
Cuprins / 275
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu