Autor : Ursula Schiopu, Emil Verza
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie :1997
Editia a III-a revizuita
Editia originala
ISBN 973-30- 5798-3
Nr pagini :493
Format 130 x 200
Anticariat. : 59 lei pe okazii
Cuprins:
Cuvant
inainte 7
Partea
I 25
PROBLEME
INTRODUCTIVE 25
Capitolul
I. Dinamism si evolutie in viata umana 25
1.Repere psihodinamice (catre o teorie
generala a varstelor) 25
2.Ereditate, mediu, educatie 40
3. Ciclurile si satdiile dezvoltarii psihice 44
Partea
a II-a 54
CICLURILE
VIETII 54
Capitolul
II. Debutul vietii
54
1. Embriologia umana 54
2.Nasterea
64
3.Dezvoltarea socializarii miscarilor 86
Capitolul
III. Prima copilarie (de la 1 la 3 ani). Perioada anteprescolara 96
1.Prezentare generala 96
2.Cunoasterea si invatarea 102
3.Dezvoltarea afectivitatii si a
comunicarii afective 111
4.Expansiuni ale cunoasterii 115
5.Procesul de identificare 121
Capitolul
IV. A doua copilarie (de la 3 la 6 ani). Perioada prescolara 123
1.Prezentare generala 123
2.Caracteristici psihice generale 127
3.Adaptarea la viata de gradinita 130
4.Dezvoltarea psihica cognitiva 133
5.Realul si posibilul 140
6.Comunicarea si formele ei 141
7.Expansiunea personalitatii prin joc 141
8.Aptitudinile 150
9.Caracteristicile afectivitatii 153
10.Elemente cognitive in procesul de
comunicare a identitatii 155
Capitolul
V. A treia copilariei (de la 6 la 10/11 ani). Perioada scolara mica 161
1.Prezentare generala 161
2.Cresterea si dezvoltarea
biofiziologica 164
3.Dezvoltarea psihica generala 166
4.Dezvoltarea intelectuala 169
5.Creativitatea 187
6.Capacitatea de invatare 189
7.Limbajul scris si oral 193
8.Micul scolar in mediul social 195
9.Socializarea afectivitatii 199
10.Integrarea sociala 201
Capitolul
VI. Perioada pubertatii si adolescenta
204
1.Prezentare generala 204
2.Dezvoltarea constiintei de sine (a
identitatii) 219
3.Maturizarea timpurie si maturizarea
tarzie 227
4.Caracteristici ale limbajului 240
5.Creativitatea si criza de
identitate 241
6.Caracteristici ale afectivitatii 246
7.Lupta cu barajele ignorantei 252
8.Delicventa 258
9.Orientarea scolara si profesionala 261
Capitolul
VII. Perioadele tineretii 265
1.Prezentare generala 265
2.Dezvoltarea sensibilitatii
senzoriale 272
3.Invatarea, intelegerea, memorarea,
atentia si gandirea 273
4.Problemele integrarii sociale 278
5.Problemele dezvoltarii familiei
tinere 286
6.Diferente psihologice dintre cele doua
sexe 293
Capitolul
VIII. Perioada varstei adulte 297
1.Prezentare generala 297
2.Dinamica identitatii 306
3.Caracteristici psihofiziologice mai
importante 310
4.Capacitati cognitive 312
5.Invatarea permanenta 320
6.Caracteristicile personalitatii 326
Capitolul
IX.Perioada varstelor de regresie 330
1.Prezentare generala 330
2.Problemele social-economice ale
batranetii 341
3.Stadiile perioadei de involutie 343
4.Regresia biologica 346
5.Cateva probleme psihologice legate de
pensionare 363
6.Preocuparile sociale pentru largirea
spatiului de viata 366
7.Stagiul terminal 366
Partea
a III-a 370
PROBLEME
SPECIALE 370
Capitolul
X. Consumurile culturale si distractiile in diferite etape de dezvoltare umana 370
Capitolul
XI. Probleme de psihopatologie marginala. Tulburarile de conduita 381
Capitolul
XII. Tulburari de dezvoltare si recuperarea lor
391
1.Prezentare generala 391
2.Debilitatea mintala 393
3.Handicapurile de limbaj 400
4.Handicapurile psihice 418
5.Handicapurile senzoriale 424
A.Handicapul de auz 424
B.Handicapul de vedere 426
6.Handicapul neuro-motor 428
7.Polihandicapul 431
A.Surdo-cecitatea 431
B.Autismul 434
Capitolul
XIII. Comportamentul suicidar 439
Capitolul
XIV. O dimensiune umana superioara – supradotarea 448
Capitolul
XV. Frontierele temporare ale varstelor psihologice 464
In loc de concluzii 474
Bibliografie 476
Bibliografie suplimentara 491
Sumary 494
Contents 500
Rezume 502
Soderjanie 508
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu