Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Consiliere scolara
An aparitie :2013
ISBN 978-606-8244-72-3
Nr pagini :230
Format 165 x 240
Descrierea
editurii:
În cadrul cercetării relaţiei stimă de sine – reuşită şcolară, s-a
elaborat și implementat un program ameliorativ adresat preadolescenților
(elevi de 12-13 ani - clasa a VI-a) cu stimă de sine redusă și medie.
Scopul principal al cercetării a fost realizarea unui „portret” al elevului cu stimă de sine redusă și medie, elev beneficiar al unui program ameliorativ de consiliere în urma căruia își modifică pozitiv aprecierea de sine, reușita școlară (academică) și își conștientizează potențialul în alte domenii unde ar putea reuși (domeniul sportiv, artistic, atractivitate fizică, interrelaționare).
Scopul programului ameliorativ adresat elevilor cu stimă de sine redusă este crearea unui parteneriat real consilier școlar – elevi – părinți – profesori-diriginți. Obiectivul principal al unui astfel de miniprogram ar fi dezvoltarea stimei de sine a preadolescenților.
Programul ameliorativ dovedește eficacitatea activităţilor de consiliere care favorizează autocunoașterea şi intercunoaşterea, dezvoltând stima de sine a preadolescenţilor şi previne modificările negative la nivelul intensităţii şi al stabilităţii stimei de sine.
Scopul principal al cercetării a fost realizarea unui „portret” al elevului cu stimă de sine redusă și medie, elev beneficiar al unui program ameliorativ de consiliere în urma căruia își modifică pozitiv aprecierea de sine, reușita școlară (academică) și își conștientizează potențialul în alte domenii unde ar putea reuși (domeniul sportiv, artistic, atractivitate fizică, interrelaționare).
Scopul programului ameliorativ adresat elevilor cu stimă de sine redusă este crearea unui parteneriat real consilier școlar – elevi – părinți – profesori-diriginți. Obiectivul principal al unui astfel de miniprogram ar fi dezvoltarea stimei de sine a preadolescenților.
Programul ameliorativ dovedește eficacitatea activităţilor de consiliere care favorizează autocunoașterea şi intercunoaşterea, dezvoltând stima de sine a preadolescenţilor şi previne modificările negative la nivelul intensităţii şi al stabilităţii stimei de sine.
De acelas autor:
Activitatile de consiliere. Reusita si stima de sine în viata preadolescentilor, ASCR 2013
Neputinta-Miscare-Forta. Psihopedagogia deficientilor motori, Presa Universitara Clujeana 2016
Dezvoltarea increderii in sine. Ghid practic. Optional din aria curriculara Consiliere si Orientare, Presa Universitara Clujeana 2019
Cuprins:
Lista tabelelor 7
Lista figurilor 9
Argument 11
Capitolul 1.
Relaţia stimă de sine -
reuşită, valorificată prin activităţile de consiliere 15
1.1. Stima de sine - componentă
a personalităţii 17
1.1.1. Stima de sine - delimitări conceptuale şi
abordare în diverse teorii 17
1.1.2. Evoluţia ontogenetică a stimei de sine 21
1.1.3. Tipologia stimei de sine 24
1.1.4. Factorii care influenţează stima de sine 24
1.1.5. Dimensiunile (domeniile) stimei de sine 27
1.2. Activităţile de Consiliere
psihopedagogică 32
1.2.1. Aspecte terminologice şi caracteristici
generale ale activităţilor de consiliere
32
1.2.2. Cadrul teoretic oferit de principalele
abordări psihologice 33
1.2.3. Consilierea psihopedagogică (şcolară) -
activitatea consilierilor şcolari ... 35
1.2.4. Cadrul legislativ al ariei curriculare Consiliere şi Orientare în contextul învăţământului românesc 41
1.3. Reuşita - atribut al
dezvoltării umane 44
1.3.1.Reuşitele - aspecte
acţionale ale activităţilor 44
1.3.2. Reuşita şcolară 45
1.3.3. Factorii reuşitei
şcolare 47
1.3.4. Relaţia dintre
reuşită/eşec şi stima de sine 52
Capitolul 2.
Repere metodologice în
cercetarea relaţiei stimă de sine - reuşită şcolară 57
2.1. Scopul, obiectivele şi
ipotezele cercetării 58
2.2. Eşantionul cercetării 63
2.3. Metodele şi instrumentele
cercetării 72
Capitolul 3.
Prezentarea, analiza şi
interpretarea rezultatelor cercetării 83
3.1. Prezentarea, interpretarea
şi analiza rezultatelor cu raportare la ipotezele cercetării 83
3.2. Prezentarea programului
ameliorativ 159
Epilog 169
Bibliografie 185
Anexe 199
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu