Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN 978-606-37-0049-1
Nr pagini : 124
Format e-book
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Infirmitatea motorie, născută sau dobândită, antrenează în timp, mai scurt sau mai lung, o dizabilitate motorie funcțională care te va limita sau te va împiedica să faci ceva. Și așa, pe nesimțite, se ajunge la handicap motor (o limitare, o imposibilitate în plan social). Cum este? Foarte greu. Ai acea infirmitate care te limitează, ai dobândit dizabilitatea care te pune în minus față de ceilalți și te‐ai mai ales și cu handicapul care te stigmatizează? Oare cum este, oare ce simte, oare cum găsește puterea de a merge mai departe? Sunt doar câteva din întrebările pe care ni le punem când ne gândim la ei, la deficienții fizici. Sunt asemenea nouă, celorlalți, și totuși atât de diferiți. Gândesc, creează, imaginează, analizează, evaluează, simt, au dorințe, au așteptări, sunt motivați, visează – la fel ca ceilalți, la fel ca cei „normali”. Și totuși, se deplasează mai greu și poate mai încet, fac lucruri și activități cu mai mare greutate, poate chiar vorbesc mai greu. Poate sunt neîncrezători și timizi, poate nu‐și știu calitățile și defectele, poate interacționează mai greu cu ceilalți, poate sunt mai introvertiți.
De acelas autor:
Activitatile de consiliere. Reusita si stima de sine în viata preadolescentilor, ASCR 2013
Neputinta-Miscare-Forta. Psihopedagogia deficientilor motori, Presa Universitara Clujeana 2016
Dezvoltarea increderii in sine. Ghid practic. Optional din aria curriculara Consiliere si Orientare, Presa Universitara Clujeana 2019
Cuprins:
Lista tabelelor 5
Lista figurilor 6
Introducere 7
Capitolul 1. Mișcarea, atribut al vieții 9
1.1. Mersul și prehensiunea 9
1.2. Dezvoltarea motorie a copilului 11
1.3. Motricitatea 22
1.4. Psihomotricitatea 23
Capitolul 2. Deficiențele neuromotorii. Delimitări conceptuale, etiologie, simptomatologie, clasificare, evaluare 33
2.1. Delimitări conceptuale principale 33
2.2. Deficiențele fizice: definire 36
2.3. Etiologia deficiențelor fizice 37
2.4. Simptomatologia în deficiențele fizice 40
2.5. Clasificarea deficiențelor fizice (neuromotorii) 43
2.6. Evaluarea deficitului neuromotor 52
Capitolul 3. Deficiențele fizice (neuromotorii) – aspecte particulare 59
3.1. Comunicarea la persoanele cu deficiențe fizice 59
3.2. Personalitatea persoanelor cu deficiențe fizice 60
3.2.1. Imaginea de sine 633.2.2. Stima de sine 70
3.3. Demersul recuperator în deficiențele fizice 74
3.3.1. Recuperarea fizică a deficienților motori 773.3.2. Alte modalități de recuperare a deficienților motori 863.3.3. Compensarea, ca factor de recuperare 93
3.4. Elemente de consiliere pentru persoanele cu deficiențe fizice 95
3.4.1. Evoluția ontogenetică a copilului – aspecte ale copilului cu deficiențe fizice 993.4.2. Consilierea familiei copilului cu deficiențe motorii 104
3.5. Elemente de asistență socială pentru persoanele cu deficiențe fizice 110
Glosar 117
Bibliografie 121
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu