19/02/2023

NEPUTINTA-MISCARE-FORTA. Psihopedagogia deficientilor motori


Autor: Daciana-Angelica Lupu
Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN 978-606-37-0049-1
Nr pagini : 124
Format e-book
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti



        Infirmitatea motorie, născută sau dobândită, antrenează în timp, mai scurt sau mai lung, o dizabilitate motorie funcțională care te va limita sau te va împiedica să faci ceva. Și așa, pe nesimțite, se ajunge la handicap motor (o limitare, o imposibilitate în plan social). Cum este? Foarte greu. Ai acea infirmitate care te limitează, ai dobândit dizabilitatea care te pune în minus față de ceilalți și te‐ai mai ales și cu handicapul care te stigmatizează? Oare cum este, oare ce simte, oare cum găsește puterea de a merge mai departe? Sunt doar câteva din întrebările pe care ni le punem când ne gândim la ei, la deficienții fizici. Sunt asemenea nouă, celorlalți, și totuși atât de diferiți. Gândesc, creează, imaginează, analizează, evaluează, simt, au dorințe, au așteptări, sunt motivați, visează – la fel ca ceilalți, la fel ca cei „normali”. Și totuși, se deplasează mai greu și poate mai încet, fac lucruri și activități cu mai mare greutate, poate chiar vorbesc mai greu. Poate sunt neîncrezători și timizi, poate nu‐și știu calitățile și defectele, poate interacționează mai greu cu ceilalți, poate sunt mai introvertiți.

        De acelas autor:
Activitatile de consiliere. Reusita si stima de sine în viata preadolescentilor, ASCR 2013
Neputinta-Miscare-Forta. Psihopedagogia deficientilor motori, Presa Universitara Clujeana 2016
Dezvoltarea increderii in sine. Ghid practic. Optional din aria curriculara Consiliere si Orientare, Presa Universitara Clujeana 2019

Cuprins:

Lista tabelelor  5
Lista figurilor  6
Introducere  7

Capitolul 1. Mișcarea, atribut al vieții  9
1.1. Mersul și prehensiunea  9
1.2. Dezvoltarea motorie a copilului  11
1.3. Motricitatea  22
1.4. Psihomotricitatea 23

Capitolul 2. Deficiențele neuromotorii. Delimitări conceptuale,  etiologie, simptomatologie, clasificare, evaluare  33
2.1. Delimitări conceptuale principale  33
2.2. Deficiențele fizice: definire 36
2.3. Etiologia deficiențelor fizice 37
2.4. Simptomatologia în deficiențele fizice  40
2.5. Clasificarea deficiențelor fizice (neuromotorii)  43
2.6. Evaluarea deficitului neuromotor 52

Capitolul 3. Deficiențele fizice (neuromotorii) – aspecte particulare  59
3.1. Comunicarea la persoanele cu deficiențe fizice  59
3.2. Personalitatea persoanelor cu deficiențe fizice  60
3.2.1. Imaginea de sine 63
3.2.2. Stima de sine  70
3.3. Demersul recuperator în deficiențele fizice 74
3.3.1. Recuperarea fizică a deficienților motori 77
3.3.2. Alte modalități de recuperare a deficienților motori  86
3.3.3. Compensarea, ca factor de recuperare 93
3.4. Elemente de consiliere pentru persoanele cu deficiențe fizice  95
3.4.1. Evoluția ontogenetică a copilului –  aspecte ale copilului cu deficiențe fizice 99
3.4.2. Consilierea familiei copilului cu deficiențe motorii 104
3.5. Elemente de asistență socială  pentru persoanele cu deficiențe fizice 110

Glosar 117
Bibliografie  121

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu