16/02/2023

COMUNICARE SI INVATARE


Autor: Gheorghe Dumitriu
Editura Didactica si Pedagogica 
An aparitie : 1998
Editia I
ISBN 973-30-5178-0
Nr pagini : 256
Format 170 x 240
Anticariat
Pretul la data postarii : 6 lei la printrecarti
Disponibilitate BCU


De acelas autor:

Dezvoltarea competentelor profesionale ale cadrelor didactice debutante, Alma Mater 2011

Cuprins:

PARTEA ÎNTÂI 
Cuvânt inainte   3 

Capitolul 1. Orientari contemporane in teoriile invaţării  5 
1.1. Acceptiuni şi caracterisitici ale invatarii  5 
1.2. Teorii şi modele ale invatarii   9 
1.2.1. Teoriile invatarii comportamentale  10 
1.2.2. Teorii cognitive  11 
1.2.3. Teorii metacognitive 19 
1.2.4. Teoriile invatarii sociale  20
 
Capitolul 2. Abordarea psihosocială a invăţitrii şcolare  31 
2.1. Perspectiva psihosociologica a invatarii şcolare 31 
2.2. Dialog şi conflict sociocognitiv in invatare  35 
2.3. Preferinta interpersonala in situatia de invatare şcolara  42 
2.4. Caracteristicile psihosociale ale mediului şcolar  53 
2.4.1. Spre o taxonomie a contextului şcolar 54 
2.4.2. Caracteristicile mediului liceal şi ale sintalitatii grupului de elevi 56 
2.4.3. Interactiunea dintre caracteristicile persoanei şi cele ale situatiei in studiul comportamentului de invaţare 59 
2.5. Un model de abordare psihosociala a invatarii şcolare  64 
2.5.1. Fundamente teoretice şi practice 64 
2.5.2. Modelul psihosocial aI invatarii  73 

Capitolul 3. Comunicarea şl Invaţarea şcolară 84 
3.1. Procesul de comunicare in situatia didactica 84 
3.2. Caracteristicile sursei emitatoare  87 
3.3. Forma şi continutul mesajului 90 
3.4. Caracteristicile receptorului  96 
3.5. Schimbarea atitudinilor şi comportamentelor  100 
3.6. Contextul comunicarii  109 
3.7. Variabile psihosociale ale comunicarii   112 
3.8. Contextul psihosocial al activitatii şcolare  117 

PARTEA A DOUA 
Capitolul 4. Cercetarea unor condiţii psihosociale ale invaţarii scolare  135 
4.1. Cunoaşterea prealabila a grupurilor şcolare  135 
4.2. Obiectivele şi ipoteza generala a cercetarii   150 
4.3. Metodologia cercetarii  151 

Capitolul 5. Rolul interacţiunii psihosociale in invaţarea scolară - cercetare experimentală   155 
5.1. Interacţiune sociala şi acţiune individuala in grup  155 
5.2. Compatibilitatea cognitiv-afectiva in grup şi performanţa invaţarii   181 

Capitolul 6. Rolul comunicării in activitatea de invăţare scolară - cercetare experimentală   190 
6.1. Comunicare şi invaţare interactiva în grup  190 
6.2. Conflictul sociocognitiv in grup şi perforrnanţa invaţarii   196 

Capitolul 7. Influenţa climatului psihosocial din grup asupra invaţării şcolare - cercetare concretă  203 
7.1. Relaţiile preferentiale în clasa şcolara 203 
7.2. Caracteristicile climatului psihosocial şi activitatea de invaţare  211 

Concluzii şl strategli de intervenţle 220
 
Anexe  239 
Bibliografie 245 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu