Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1998
Editia I
ISBN 973-30-5178-0
Nr pagini : 256
Format 170 x 240
Anticariat
Pretul la data postarii : 6 lei la printrecarti,
Disponibilitate BCU
De acelas autor:
Psihologia procesului de învatamânt, EDP 1997
Comunicare si învatare, EDP 1998
Dezvoltarea competentelor profesionale ale cadrelor didactice debutante, Alma Mater 2011
Cuprins:
PARTEA ÎNTÂI
Cuvânt inainte 3
Capitolul 1. Orientari contemporane in teoriile invaţării 5
1.1. Acceptiuni şi caracterisitici ale invatarii 5
1.2. Teorii şi modele ale invatarii 9
1.2.1. Teoriile invatarii comportamentale 101.2.2. Teorii cognitive 111.2.3. Teorii metacognitive 191.2.4. Teoriile invatarii sociale 20
Capitolul 2. Abordarea psihosocială a invăţitrii şcolare 31
2.1. Perspectiva psihosociologica a invatarii şcolare 31
2.2. Dialog şi conflict sociocognitiv in invatare 35
2.3. Preferinta interpersonala in situatia de invatare şcolara 42
2.4. Caracteristicile psihosociale ale mediului şcolar 53
2.4.1. Spre o taxonomie a contextului şcolar 542.4.2. Caracteristicile mediului liceal şi ale sintalitatii grupului de elevi 562.4.3. Interactiunea dintre caracteristicile persoanei şi cele ale situatiei in studiul comportamentului de invaţare 59
2.5. Un model de abordare psihosociala a invatarii şcolare 64
2.5.1. Fundamente teoretice şi practice 642.5.2. Modelul psihosocial aI invatarii 73
Capitolul 3. Comunicarea şl Invaţarea şcolară 84
3.1. Procesul de comunicare in situatia didactica 84
3.2. Caracteristicile sursei emitatoare 87
3.3. Forma şi continutul mesajului 90
3.4. Caracteristicile receptorului 96
3.5. Schimbarea atitudinilor şi comportamentelor 100
3.6. Contextul comunicarii 109
3.7. Variabile psihosociale ale comunicarii 112
3.8. Contextul psihosocial al activitatii şcolare 117
PARTEA A DOUA
Capitolul 4. Cercetarea unor condiţii psihosociale ale invaţarii scolare 135
4.1. Cunoaşterea prealabila a grupurilor şcolare 135
4.2. Obiectivele şi ipoteza generala a cercetarii 150
4.3. Metodologia cercetarii 151
Capitolul 5. Rolul interacţiunii psihosociale in invaţarea scolară - cercetare experimentală 155
5.1. Interacţiune sociala şi acţiune individuala in grup 155
5.2. Compatibilitatea cognitiv-afectiva in grup şi performanţa invaţarii 181
Capitolul 6. Rolul comunicării in activitatea de invăţare scolară - cercetare experimentală 190
6.1. Comunicare şi invaţare interactiva în grup 190
6.2. Conflictul sociocognitiv in grup şi perforrnanţa invaţarii 196
Capitolul 7. Influenţa climatului psihosocial din grup asupra invaţării şcolare - cercetare concretă 203
7.1. Relaţiile preferentiale în clasa şcolara 203
7.2. Caracteristicile climatului psihosocial şi activitatea de invaţare 211
Concluzii şl strategli de intervenţle 220
Anexe 239
Bibliografie 245
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu