Autor: Fabrice Lacombe
Editura Polirom
Colectia Cariara, succes, performante
An aparitie : 2005
Editia I
Editia originala: Arriver à le dire... même quand c'est difficile : trouver les mots vrais, le ton juste et l'attitude adaptée
Traducerea Alina Pelea
ISBN 973-681-971-X
Nr pagini : 225
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 9,99 lei la anticariat-ursu, 16 lei la printrecarti
Disponibilitate BCU
Sa gasesti atitudinea si cuvintele potrivite nu este intotdeauna usor. Ne confruntam zilnic cu situatii de comunicare in care ne este greu sa spunem sau sa facem anumite lucruri, complicindu-ne relatiile cu cei din jur. Care sint aceste situatii si cum ne putem adapta comportamentul la fiecare imprejurare? Cum sa indraznim sa spunem „nu”, sa ne infruntam interlocutorul, sa formulam o solicitare, sa ne exprimam dezacordul sau sa ne manifestam emotiile? Cartea ne propune exemple, exercitii practice, teste de autoevaluare si fise sintetice cu ajutorul carora vom dobindi mai multa incredere in noi si stima de sine in raporturile cotidiene cu familia, prietenii sau in relatiile profesionale.
Fabrice Lacombe – specialist in domeniile comunicarii, managementului si dezvoltarii personale. Activitatea sa se articuleaza pe trei axe: formarea cadrelor in intreprinderi, training pentru persoane cu functii de conducere si oameni politici si consiliere pentru persoane particulare
Cuprins:
Prefata. Cum sa depasim barierele ce stau in calea comunicarii 11
Introducere. Cunoasterea mecanismului comunicarii si abordarea lui cu ajutorul unor instrumente si metode 13
Cap.1. Prima etapa. Cum sa intelegem pentru a putea actiona: principalele mecanisme si axe ale comunicarii 17
1. Ce inseamna a comunica? 17
Contactul cu ceilalti 19Expresia lumii noastre 19Tot ceea ce se petrece 20Comunicarea este concreta 20Cele doua obiective urmarite 21
2. Instrumentele cu ajutorul carora comunicam: doi vectori si cinci canale ce trebuie (re)descoperite 24
Vectorul verbal 24Vectorul nonverbal 24Nonverbalul - un aspect complex si inevitabil 27Polii nonverbali 28Cand nonverbalul devine verbal 29Legaturi verbale si nonverbale 30Concordanta mesajelor verbale cu cele nonverbale 31Sa comunicam folosindu-ne simturile 34Ce inseamna asadar o comunicare eficienta? 38Ce inseamna acest lucru? 40Crearea unor legaturi pozitive 40Obtinerea a ceea ce dorim 40Noua constante comportamentale ce caracterizeaza un comunicator eficient 41
3. Deschiderea fata de cilalti 43
Dezvoltarea acuitatii senzoriale: identificarea fazelor unei relatii 44
4. Perceperea realitatii 46
Cele trei perspective 46Privilegierea unei anumite axe 47Comunicarea 48
5. Limitele relationale 51
Ce putere avem? 51
Cap.2. A doua etapa. Identificarea situatiilor dificile si testarea unor situatii noi 55
1. Stabilirea contactului 56
Ce se ascunde in sparele unui "buna ziua"? 57Dar ce insemna "la revedere"? 59
2. Cum să obtinem ceea ce dorim de la relaţia cu interlocutorul ; indrăznesc să cer şi obtin ceea vreau 61
Cum sa facem o solicitare eficienta 62Ati spus cumva .solicirare? 64Cum sa facem fata unei false solicitari 68
3. Cum sa răspundem la agresivitate: nu ma pierd cand sunt confruntat cu o atitudine agresivă 70
Cum sa calmam situatia si să rezolvam problema 71Agresivitatea acceptabila 71Agresivitatea neacceptabila 75 4.
4. Cum să dojenim efIcient; indrăznesc sa imi arăt nemultumirea şi determin o schimbare de componament 78
Cum sa ne exprimam furia fara a agresa 79
5. Formularea unui refuz; indrăznesc să spun "nu" 85
Cum sa exprimam un refuz 86Cum sa ne exprimam acceptul 87
6. Cum să ne facem ascultaţi fără a agresa; dau un ordin şi ştiu că va fi indeplinit 90
Cum sa dam un ordin poziriv 91
7. Cum să ne bucurăm din plin de multumiri şi de complimente ; eu, unul, le savurez. 94
De la politete la recunoastere pozitiva 94Cum sa acceptam multumirile 95
8. Cum sa ascultam eficient ; stiu sa fiu atent la ce spune interlocutorul meu 99
Disponibilitatea fata de interlocutor 100Relansarea discutiei 102Reformularea 103Interogarea 103
9. Cum să facem să tacă o persoana vorbareata ; stiu să pun punct unei conversatii 107
Preluarea controlului 108Intreruperea pasiva 108Intreruperea activa 109
10. Confruntarea eficientă cu interlocutorul ; reuşesc sa imi prezint punctul de vedere 110
11. Cum găsim locul in cadrul grupului 116
Cum sa devenim membri activi ai grupului 117
Cap.3. A treia etapa. Cum sa ne implicam in relatia cu celelalt apropiindu-ne de el si intelegandu-l: armonizarea 121
1. Cum să negociem mai eficient ; iti dau, imi dai ; reciprocitatea 122
Adoptarea unei atitudini de negociere 123Identificarea Iimitelor 123Stabilirea unei strategii 124Incercarea de a obtine consensul 125
2. Rezolvarea unei probleme in doi ; tu şi eu, noi... 128
Cum sa facem o inţelegere 129Care este problema ? Care sunt obiectivele ? Care va fi metoda de rezolvare ? 113
3. Incurajarea ; sunt bucuros sa motivez şi să stimulez 135
Cum sa motivam pe cineva fara a-i influenţa proiectul 135Recunoasterea 138
4. Cum sa ajutam pe cineva să inveţe ; ii arăt celuilalt cum să facă şi ii urmaresc incercărie 142
Respectarea vitezei personale de invaţare 143
Asistarea in patru timpi 144
5. Cum sa ajutam pe cineva să işi asume responsabilitatea ; ajut pe ceIălalt sa devina independent 148
Cum sa favorizam armonia 149Cum sa punem intrebari 130
Cap. 4. A patra etapa. Efectul "bulgare de zapada": reusesc sa spun ce am de spus si toate merg bine 152
1. Descoperirea propriei persoane: ma simt bine in pielea mea 154
Trairea emotiilor 155Constientizarea nevoilor 155Emotiile fundamentale 165Nevoia de a ne exprima 158
2. Anticiparea: stiu catre ce vreau sa ma indrept 161
Conceperea unui proiect personal si a strategiei de atingere a unui obiectiv 162Cum sa negociem cu noi insine 164Cum sa dam un sens actiunilor noastre 167
3. Cum sa ne imbunatatim propria imagine: ma simt bine in pielea mea, ma apreciez si am incredere in mine 168
Cum sa facem pentru a avea o parere pozitiva despre sine 169
4. Saltul cu coarda elastica: stiu cum sa indraznesc, sa schimb situatia, sa imi asum riscuri 176
Un instrument de schimbare a comportamentului 176
Cap.5. Memento practic. Cum sa identificam rapid tipurile de comportament 181
Avertisment 181
Tipologia atitudinilor in intalnirile fata in fata 183
1. Atitudinea deschisa 1862. Atitudinea dominanta agresiva 1883. Atitudinea de manipulare 1914. Atitudinea de supunere pasiva 1935. Atitudinea de supunere activa 1956. Atitudinea de supunere agresiva 197
Mozaic 199
Dar dumneavoastra cum stati? Ce atitudini adoptati mai frecvent? 200
Concluzie. Dupa cum vedeti, exista mijloace de a depasi obstacolele de comunicare si de a ne gasi adevaratul nostru loc in lume 209
Bibliografie 215
Lista exercitiilor 219
Daca doriti sa regasit... 221
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu