Autor: Barbara Oakley, Beth Rogowsky, Terrence J. Sejnowski
Editura Curtea Veche
Colectia Carti Cheie
An aparitie : 2022
Editia I
Editia originala: Uncommon Sense Teaching: Practical Insights in Brain Science to Help Students Learn
Traducerea Ana-Maria-Adriana Oprea
ISBN 978-606-44-1295-9
Nr pagini : 384
Format 150 x 200
Pretul la data postarii : 68,40 lei la Editura, 61,20 lei la elefant, 72 lei la libris
Descrierea editurii:
Cum invatam? Cum retinem informatii pe termen lung? Ce se petrece in creierul nostru atunci cand rezolvam un exercitiu de matematica? La aceste intrebari si la multe altele legate de procesul invatarii, educati si pedagogie raspund autorii acestui volum.
Inca de la inceput, cititorii sunt avertizati ca multe dintre vechile lor opinii legate de aceste subiecte vor fi contrazise pe baza noilor descoperiri. Daca elevii sau copiii tai invata mai incet, este, in acelasi timp, posibil sa invete mai temeinic si, daca persevereaza, pot chiar sa intreaca niste copii supradotati.
Brainstormingul ar putea fi depasit – dar exista si alte solutii. Pauzele mici si dese... chiar s-ar putea sa fie cheia marilor succese, in vreme ce putin stres ar fi chiar benefic. Iata doar cateva dintre ideile non-intuitive demonstrate in aceasta carte revolutionara, din care vei afla tot ce trebuie sa stii pentru a deveni un profesor al viitorului: de la cum sa folosesti lumina pentru cursurile video online pana la cum sa-i faci si pe cei mai incapatanati elevi sa se indragosteasca de materia pe care o predai.
"Cu informatii din neurostiinte, presarata cu umor si scrisa cu verva si intelepciune, Un alt fel de a invata este o carte stralucita despre pedagogie." (Dr. Steven Strogatz)
Barbara Ann Oakley (n1955) este o profesoară de inginerie la Universitatea Oakland și la Universitatea McMaster dar tine si unele dintre cele mai populare cursuri despre învățare. Este implicată în mai multe domenii de cercetare, de la educația STEM până la practici de învățare.
La noi au fost traduse cartile:
Mindshift. Invata sa inveti altfel, Curtea Veche 2019
Invata sa inveti. Cum sa ai rezultate la scoala in mod eficient (coautor), Curtea Veche 2022
Un alt fel de a invata. Neurostiinta in slujba educatiei (coautor), Curtea Veche 2022
Beth Rogowsky este doctor în educaţie, are studii postdoctorale în neuroştiinţe moleculare şi comportamentale şi predă la Bloomsburg University, în Departamentul de Predare şi Învăţare. A fost cadru didactic atât în mediul preuniversitar, cât şi în cel universitar și a publicat numeroase articole de specialitate. Este interesat de neuroştiință, precum și de procesul de învăţare abordat din perspectivă ştiinţifică.
Terry Sejnowski este cercetator in neurostiinte
Cuprins:
Notă pentru cititorii noştri profesori
1. Formarea memoriei: felul în care elevii se păcălesc închipuindu-şi că învață
2. Predarea incluzivă: importanța capacității memoriei de lucru
3. Învăţarea activă: metoda declarativă.
4. Remedii împotriva procrastinării
5. Cum a evoluat creierul uman și de ce acest lucru este relevant pentru metoda de predare
6. Învăţarea activă: metoda procedurală
7. Construirea comunității prin intermediul obiceiurilor
8. Conectarea cursanților: forța învățării în echipă
9. Predarea online cu ajutorul caracterului şi al flerului.
10. Cartografierea cursului tău până la final: puterea planificării lecţiei
Anexa A: Cum să te comporți într-o echipă colaborativă.
Anexa B: Lista de verificare a profesorului experimentat
Mulțumiri
Permisiuni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu