Autor: Milton Cameron
Editura Polirom
Colectia Hexagon. Practic
An aparitie : 2006
Editia I
Editia originala: Savoir écouter : développez les messages des vos interlocuteurs
Traducerea Dana Zamosteanu
ISBN 973-46-0245-4
Nr pagini : 144
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 10 - 18 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
pdf aici
A sti sa-l asculti pe celalalt este o arta nu tocmai usor de insusit: e nevoie de calm interior si de renuntarea la efortul de a-l controla pe interlocutor, astfel incit sa il convingem ca ii acordam toata atentia noastra. Trebuie sa ne depasim perceptiile si gindurile proprii, sa renuntam la prejudecatile ce se interpun inevitabil intre noi si cei pe care ii ascultam.
Cartea furnizeaza instrumentele cele mai potrivite pentru obtinerea calitatii de buni ascultatori, prezentind regulile de comunicare, toate formele si tehnicile acesteia, precum si principiile fundamentale ce ne vor ajuta sa stabilim cele mai bune raporturi cu cei din jur si, desigur, cu noi insine.
Milton Cameron psiholog canadian, expert in comunicare si autor a numeroase carti din domeniul psihologiei
La noi au fost traduse:
Comunicarea prin gesturi si atitudini. Cum sa inveti limbajul trupului, Polirom 2005
Arta de a-l asculta pe celalalt. Secretele unei comunicari reusite, Polirom 2006
Puterea Gandului, Niculescu 1999, 2003, 2005, 2017, 2020
Cuprins:
Introducere 5
Capitolul 1. Esti un castigator sau un perdant? 7
Castigatorii 8Perdantii 12
Capitolul 2. Limbajul emotiilor 17
Teama de emotii 18Ce este o emotie? 18Ce-i de facut cu emotiile? 19Emotia se comunica 21Tristete, descurajare, deprimare 22
Ce este tristetea? 22Ce este descurajarea? 24Ce este deprimarea? 24
Bucurie, umor, placere 27
Ce este bucuria? 27Ce inseamna a avea umor 27Ce este placerea? 28
Interesant, exitant 30
Ce inseamna a fi interesant? 30Ce inseamna a fi exitant? 30
Dezgust, neincredere 31
Ce este dezgustul ? 31Ce este neincrederea? 32
Nefericit, tulburat, chinuit, frustrat 33
Ce inseamna a fi nefericit? 33Ce inseamna a fi tulburat? 34Ce este durerea sufleteasca? 34Ce este frustrarea? 35
Solitudine, distantare 37
Ce este solitudinea? 37Ce inseamna a fi tinut la distanta? 38
Capitolul 3. Comunicarea 41
Acord si complicitate 42Mesajul 43Tipurile de limbaje 45A comunica 47Problemele comunicarii 47Secretele unei bune comunicari 49
Simpatia 49"Buna" impresie 50Contactul 51Atitudinea 52Sincronizarea 52
Capitolul 4. Ce este limbajul? 55
Programarea neurolingvistica 58Profilurile "VAK" 60Repartizarea perceptiilor 62Microcomportamentele 63Vizualii 64Auditivii 66Kinestezicii 68Miscarile oculare 71
Note 74Ce-i de facut? 74
Capitolul 5. Limbajul corporal 75
Emisferele cerebrale 76Deschiderea 78Inchiderea 79Sincronizeaza-ti corpul 80
Postura 81Capul 81Fata 81Culoarea pielii 82Buzele 82Umerii 82Respiratia 82Miscarile 83Imobilitatea 83Automangaierea 83Mancarimea 84Ritmurile 84Tonul si volumul vocii 85Debitul si ritmul vorbirii 85Cuvintele 85
Mainile si degetele 86
Policarul 87Indexul 87Degetul mijlociu 88Inelarul 88Auricularul 88
Mesajele 89
Primul mesaj 89Al doilea mesaj 90Al treilea mesaj 90Al patrulea mesaj 91Al cincilea mesaj 91
Capitolul 6. Ce este ascultarea? 93
Continutul 96Forma 97Perceptia 99Ascultandu-ne pe noi insine 100Regulile si implicatiile 104
Ce-i de facut? 106
Capitolul 7. Filozofia si principiile ascultarii active 107
Definitie 108O filozofie 110Atitudini 111
Autenticitatea 112Empatia 113Acceptarea 114Respectul 114
Ascultarea activa: intotdeauna pozitiva? 115
Capitolul 8. Sapte tehnici de ascultare activa 117
Prima tehnica - intrebarile deschise ai inchise 118
Intrebarile deschise 118Intrebarile inchise 119
A doua tehnica - ecoul 119A treia tehnica - reformularea 120A patra tehnica - tacerea 121A cincea tehnica - specificarea 122A sasea tehnica - aducerea la realitate 124A saptea tehnica - confruntarea 125
Capitolul 9. Ascultarea activa si relatiile intime 127
Ascultarea activa in cuplu 127Ascultarea activa in relatiile de prietenie 129Fii constient! 130
Incheiere - Rezumat 131
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu