Autor: Maria Anca
Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2001
Editia I
ISBN 973-610-041-3
Nr pagini : 282
Format 160 x 230
Anticariat
Pretul la data postarii : 45 lei la anticariat alph,
pdf aici
In scopul de a ne apropia de ceea ce am considerat ca fiind principala dificultate de învăţare la deficienţii de auz - limbajul verbal - care constituie sursa anumitor particularităţi şi dificultăţi, vor fi abordate, pe rând, aspectele structurării psihice la aceste persoane, în principal cele cognitive dar. după cum vom vedea, şi cu serioase implicaţii extracognitive asupra dezvoltării diferitelor sectoare aie personalităţii şi asupra modalităţilor educaţionale.Deficienţa auditivă conduce la limitări şl particularităţi în dezvoltarea limbajului, influenţează negativ asimilarea de informaţii din mediu, are impact asupra organizării memoriei şi asupra flexibilităţii adaptative. De asemenea, este limitată dezvoltarea priceperilor comune şi apar dificultăţi asociate de acceptare, identitate şi imagine de sine.
Cuprins:
Capitolul 1
IMPACTUL DEFICITULUI AUDITIV ASUPRA STRUCTURĂRII FUNCŢIILOR SENZORIAL PERCEPTIVE 7
Capitolul 2
IMPACTUL DEFICITULUI AUDITIV ASUPRA MEMORIEI 22
Capitolul 3
RELAŢIA DINTRE DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ŞI GÂNDIRE 38
Capitolul 4
INTELIGIBILITATEA VORBIRII LA PERSOANELE CU DEFICIENŢE DE AUZ 47
Capitolul 5
PERCEPEREA VORBIRII PE CALE VIZUALĂ 58
Capitolul 6
NOI MEDE LINGVISTICE IMPLICATE ÎN COMUNICARE 71
Capitolul 7
LIMBAJUL INTERIOR ŞI SISTEMELE DE SPRIJIN ALE VORBIRII 82
Capitolul 8
UTILIZAREA METODELOR: A.K.A., F.S., S.E. CA SUPORTURI ALE VORBIRII 90
Capitolul 9
LIMBAJUL DACTIL 98
Capitolul 10
LIMBA SEMNELOR 106
Capitolul 11
SPECIFICUL DIFICULTĂŢILOR DE ÎNVĂŢARE ÎN CONTEXTUL SURDITĂŢII 119
Capitolul 12
FORMAREA ŞI DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ÎN CONTEXTUL SURDITĂŢII 134
Capitolul 13
DEZVOLTAREA VOCABULARULUI. DEZVOLTAREA LATURII FONOLOGICE 149
Capitolul 14
DEZVOLTAREA LATURII SEMANTICE, PRAGMATICE, A SINTAXEI ŞI MORFOSINTAXEI 159
Capitolul 15
ABILITĂŢILE INSTRUMENTALE ALE COPIILOR CU DEFICIENŢE DE AUZ 172
Capitolul 16
FUNDAMENTELE ACUSTICE ALE RECEPTĂRII AUDITIVE 186
Capitolul 17
PERCEPŢIA VORBIRII 199
Capitolul 18
ANALIZA ACUSTICĂ A ELEMENTELOR SEGMENTALE ŞI SUPRASEGMENTALE ALE VORBIRII 214
Capitolul 19
ETIOLOGIA ŞI TAXONOMIA TULBURĂRILOR AUDITIVE 237
Capitolul 20
EXAMINAREA PSIHOLOGICĂ Şf ORTOFONICA A COPILULUI DEFICIENT AUDITIV 257
Capitolul 21
MODALITĂŢI COMPUTERIZATE DE INVESTIGARE A FUNCŢIEI AUDITIVE 269
Bibliografie 277
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu