17/02/2023

PSIHOLOGIA DEFICIENTILOR DE AUZ

Autor: Maria Anca
Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2001
Editia I
ISBN 973-610-041-3
Nr pagini : 282
Format 160 x 230
Anticariat
Pretul la data postarii : 45 lei la anticariat alph

pdf aici


In scopul de a ne apropia de ceea ce am considerat ca fiind principala dificultate de învăţare la deficienţii de auz - limbajul verbal - care constituie sursa anumitor particularităţi şi dificultăţi, vor fi abordate, pe rând, aspectele structurării psihice la aceste persoane, în principal cele cognitive dar. după cum vom vedea, şi cu serioase implicaţii extracognitive asupra dezvoltării diferitelor sectoare aie personalităţii şi asupra modalităţilor educaţionale.Deficienţa auditivă conduce la limitări şl particularităţi în dezvoltarea limbajului, influenţează negativ asimilarea de informaţii din mediu, are impact asupra organizării memoriei şi asupra flexibilităţii adaptative. De asemenea, este limitată dezvoltarea priceperilor comune şi apar dificultăţi asociate de acceptare, identitate şi imagine de sine.

Cuprins:

Capitolul 1
IMPACTUL DEFICITULUI AUDITIV ASUPRA STRUCTURĂRII FUNCŢIILOR SENZORIAL PERCEPTIVE 7 
Capitolul 2 
IMPACTUL DEFICITULUI AUDITIV ASUPRA MEMORIEI  22 
Capitolul 3 
RELAŢIA DINTRE DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ŞI GÂNDIRE 38 
Capitolul 4 
INTELIGIBILITATEA VORBIRII LA PERSOANELE CU DEFICIENŢE DE AUZ  47 
Capitolul 5 
PERCEPEREA VORBIRII PE CALE VIZUALĂ  58 
Capitolul 6 
NOI MEDE LINGVISTICE IMPLICATE ÎN COMUNICARE  71 
Capitolul 7 
LIMBAJUL INTERIOR ŞI SISTEMELE DE SPRIJIN ALE VORBIRII  82 
Capitolul 8 
UTILIZAREA METODELOR: A.K.A., F.S., S.E. CA SUPORTURI ALE VORBIRII  90
Capitolul 9 
LIMBAJUL DACTIL  98 
Capitolul 10 
LIMBA SEMNELOR  106 
Capitolul 11 
SPECIFICUL DIFICULTĂŢILOR DE ÎNVĂŢARE ÎN CONTEXTUL SURDITĂŢII 119
          Capitolul 12 
FORMAREA ŞI DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ÎN CONTEXTUL SURDITĂŢII  134 
Capitolul 13 
DEZVOLTAREA VOCABULARULUI. DEZVOLTAREA LATURII FONOLOGICE  149 
Capitolul 14 
DEZVOLTAREA LATURII SEMANTICE, PRAGMATICE, A SINTAXEI ŞI MORFOSINTAXEI  159 
Capitolul 15 
ABILITĂŢILE INSTRUMENTALE ALE COPIILOR CU DEFICIENŢE DE AUZ  172 
Capitolul 16 
FUNDAMENTELE ACUSTICE ALE RECEPTĂRII AUDITIVE  186 
Capitolul 17 
PERCEPŢIA VORBIRII  199
Capitolul 18
ANALIZA ACUSTICĂ A ELEMENTELOR SEGMENTALE ŞI SUPRASEGMENTALE ALE VORBIRII  214 
Capitolul 19 
ETIOLOGIA ŞI TAXONOMIA TULBURĂRILOR AUDITIVE  237 
Capitolul 20 
EXAMINAREA PSIHOLOGICĂ Şf ORTOFONICA A COPILULUI DEFICIENT AUDITIV  257 
Capitolul 21 
MODALITĂŢI COMPUTERIZATE DE INVESTIGARE A FUNCŢIEI AUDITIVE  269
 
Bibliografie 277

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu