Autor: Carolina Bodea Hategan
Editura Presa Universitara Clujeana
Seria: Terapia tulburarilor de limbaj si de comunicare
An aparitie : 2014
Editia I
ISBN 978-973-595-647-9
Nr pagini : 284
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Implantul cohlear presupune manipularea impulsurilor electrice în vederea stimulării nervului auditiv, ceea ce asigură copiilor cu dizabilitate senzorială auditivă acces la sunete. Obiectivul final al implantării cohleare este reducerea impactului negative al pierderii de auz, impact materializat în reorganizarea disfuncțională a sistemului nervos central. Acest impact, survenit datorită deprivării auditive este unul pe termen lung. În aceste condiții, implantarea cohleară, precum și protezarea auditivă, presupun ca țintă, la fel de importantă, dezvoltarea resturilor auditive și a limbajului verbal.
Carolina Bodea Hațegan este conferenţiar universitar doctor la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca.
De acelas autor:
Terapia limbajului : o abordare interdisciplinara (coautor) Presa Universitara Clujeana 2008
Tulburarile de voce si vorbire: evaluare si interventie, Presa Universitara Clujeana 2013
Terapia tulburarilor de limbaj si de comunicare (coord). Vol 1 Abordari terapeutice ale limbajului: perspective actuale, Presa Universitara Clujeana 2014
Terapia tulburarilor de limbaj si de comunicare (coord). Vol 2 Fluenta verbala: directii teoretice si aplicatii psihopedagogice, Presa Universitara Clujeana 2014
Logopedia. Terapia tulburarilor de limbaj. Structuri deschise, Trei 2016
Cuprins:
Partea I. Abordări terapeutice din domeniul audiologiei educationale
Capitolul 1. Abordări psihopedagogice in contextul implantării cohleare bilaterale 9
Capitolul 2. Valenţele terapeutice ale indicilor socio-emotionali în contextui deficientelor de auz 21
Capitolul 3. Influenta criteriilor de selecţie a materialului lingvistic asupra rezultateior audiometriei vocale la copii 21
Capitolul 4. Limbaj oral vs. limbaj mimico-gestual. Abordare auditiv-verbală 43
Capitolul 5. Dezvoltarea limbajului la copiii cu deficientă de auz prin metoda silabelor scrise 57
Partea a II-a. Abordări terapeutice din domeniul terapiei limbajului
Capitolul 6. Programe de dezvoltare a limbajului prin activităti de lexie la copiii cu sindrom Down 69
Capitolul 7. Particularităti ale unui program de interventie in domeniul comunicării utilizat în cazul copiilor cu surdocecitate/deficiente senzoriale multiple 75
Capitolul 8. Importanţa tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale în terapia tulburărilor de scris-citit 81
Capitolul 9. Particularităţi ale limbajului la adolescenţi in episodul maniacal din cadrul tulburărd bipolare 91
Capitolul 10. Achiziţia limbajului şi abilitaţilor de comunicare verbală în condiţiile deficienţelor vizuale 109
Capitolul 11. Valorificarca componentelor psihomotricităţii in demersul diagnosticării şi intervenţiei la nivelul tulburărilor grafomotorii 119
Capitolul 12. Particularităţi ale dezvoltării psihice in sindromul West. O abordare neuropsihologica 131
Capitolul 13. Particularităţi ale limbajului la copiii cu sindrom Down şi intervenţii educative 147
Capitolul 14. Aspecte ale evaluării sindromului de nedezvoltare a limbajului şi terapia acestuia 157
Capitolul 15. Reabilitarea vocală a persoanelor cu laringectomie totală 167
Capitolul 16. Program de terapie logopedică a disfagiei orofaringiene 179
Capitolul 17. Modalităţi didactice cu rol remedial în cadrul strategiilor semi-globale de dezvoltare a competenţelor de citit - scris la limba şi literatura romănă 191
Capitolul 18. Perspective teoretico-practice privind conştiinta fonologică 207
Capitolul 20. Evaluarea preachiziţiiior limbajului scris-citit 233
Capitolul 21. Jocul în terapia logopedică 241
Capitolul 22. Influenţele tulburărilor de limbaj asupra dezvoltării emotionale şi a comportamentului la şcolarul mic 253
Capitolul 23. Strategii didactico - terapeutice de antrenare a fluenţei citirii la elevii din ciclul primar 263
Capitolul 24. Modalităţi de screening Ia nivelul limbajului receptiv la copiii cu vărsta între 24-48 luni. Scala integrată de dezvoltare 273
Lista de tabele 281
Lista de figuri 282
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu