Autor: Audrey Akoun, Isabelle Pailleau
Editura Didactica Publishing House
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Apprendre autrement avec la pédagogie positive.
Traducerea Oana-Mirela Lupu
ISBN 978-606-683-454-4
Nr pagini : 192
Format 150 x 190
Pretul la data postarii : 27,30 lei la Editura, 39 lei la carturesti, 37,05 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Invatare intr-un mod ludic, creativ si cu placere? este posibil!
Copilul are dificultati de concentrare si de memorare a lectiilor? Aveti parte de multe "dureri de cap" care sfarsesc cu plansete? Visati sa asociati activitatea scolara cu placere, descoperire si reusita? Pedagogia pozitiva este raspunsul la toate intrebarile voastre.
Usor de aplicat, acest tip de pedagogie ofera un demers pentru a invata sa inveti, a memora, a intelege si a structura... Ea ii ajuta pe copii sa prinda gustul de a-si face temele si pe adolescent, sa adopte o metoda de lucru eficienta, datorita instrumentelor inovatoare si simple, precum Mind Mapping, gestiunea mintala...
In aceasta carte, ilustrata din plin cu imagini vesele, autoarele, psihologi specialisti in educatie, aduc la ordinea zilei intrebarile si curiozitatea copiilor, incepand de la gradinita si pana la varsta terminarii studiilor, si le redau increderea adultilor care ii indruma. Misiunea lor este cea de a revolutiona metodele de invatare pentru a perimite fiecaruia sa-si activeze cea mai profunda dorinta de a invata... cu bucurie si cu simtul umorului!
Audrey Akoun este terapeut cognitiv-comportamental
Isabelle Lailleau este psiholog clinic, specializat în muncă și tipuri de învățare
Cuprins:
Prefata 6
Mod de utilizare 8
Prolog 9
Introducere 12
INVAŢAREA ÎN TOATE ETAPELE SALE 15
O SITUAŢIE NEATRAGATOARE 16
O presiune descendenta 16Reuşită şcolara cu orice pret 18
VANĂTOAREA DE MITURI 23
Mitul nr. 1: Daca nu contribui cu ceva, nu capeti nimic 24Mitul nr. 2: In familta noastra, suntem/nu suntem 27Mitul nr. 3: Ştiu/Nu ştiu 28Mitul nr. 4: Sunt as/slab, Imi place/Nu-rni place 29Mitul nr. 5: Pot face mai multe lucruri odata 29Mitul nr. 6: Nu am memorie 32
A INVATA INSEAMNĂ 34
A invata inseamna a descoperi 34A invata inseamna a trai alaturi de ceilalti 38A invata inseamna a invata cu mintea 40A invata inseamna a invata cu inima 42A invata inseamna a invata cu tot corpul 43
A ÎNVĂŢA PRIN METODA MINTE, INIMĂ SI CORP 45
PREGATIREA MINŢII PENTRU A îNVAŢA 46
A invata, de acord, dar cum? 46Diferite profituri de invatare .53Dezvoltarea atenţlei si a concentrarii 62Organizarea si programarea mintii 68Instalarea rutinelor 70
PREGATIREA INIMII PENTRU A INVAŢA 76
Rolul fundamental emoţiiior 77Increderea in sine si motivarea 83Soluţii pentru favorizarea increderii in sine 94
PREGATIREA CORPULUI PENTRU A INVAŢA 104
Minte sănătoasă in corp sănătos 104Relaxare pentru a inuăţa 108Ma mişc, deci invăţ 113
SOCRATE, ARISTOTEL, MIND MAPPING SI ALTE INTÂMPLARI 119
MICUL SOCRATE AVEA DREPTATE 120
Arta de a naşte spirite 120Un creier efervescent si arborescent 130
MICUL ARISTOTEL DESENEAZĂ ARBORI 137
Tehnica Mind Mapping in serviciul Pedagogiei pozitive 138Mind Mapping aplicată 149
PEDAGOGIA POZITIVĂ LA SCOALA, ESTE POSIBIL 172
Veronica si hărţile 172Vincent şi lapbookurile 177
Concluzie 183
Glosar 185
Exercitii şi cazuri practice 187
Multumiri 188
Bibliografie 191
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu