15/02/2023

INVATA ALTFEL CU PEDAGOGIA POZITIVA. Acasa si la scoala, (re)dati copiilor vostri gustul de a invata

Autor: Audrey Akoun, Isabelle Pailleau
Editura Didactica Publishing House
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Apprendre autrement avec la pédagogie positive.
Traducerea Oana-Mirela Lupu
ISBN 978-606-683-454-4
Nr pagini : 192
Format 150 x 190
Pretul la data postarii : 27,30 lei la Editura, 39 lei la carturesti, 37,05 lei la libris
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Invatare intr-un mod ludic, creativ si cu placere? este posibil!

        Copilul are dificultati de concentrare si de memorare a lectiilor? Aveti parte de multe "dureri de cap" care sfarsesc cu plansete? Visati sa asociati activitatea scolara cu placere, descoperire si reusita? Pedagogia pozitiva este raspunsul la toate intrebarile voastre.

        Usor de aplicat, acest tip de pedagogie ofera un demers pentru a invata sa inveti, a memora, a intelege si a structura... Ea ii ajuta pe copii sa prinda gustul de a-si face temele si pe adolescent, sa adopte o metoda de lucru eficienta, datorita instrumentelor inovatoare si simple, precum Mind Mapping, gestiunea mintala...

        In aceasta carte, ilustrata din plin cu imagini vesele, autoarele, psihologi specialisti in educatie, aduc la ordinea zilei intrebarile si curiozitatea copiilor, incepand de la gradinita si pana la varsta terminarii studiilor, si le redau increderea adultilor care ii indruma. Misiunea lor este cea de a revolutiona metodele de invatare pentru a perimite fiecaruia sa-si activeze cea mai profunda dorinta de a invata... cu bucurie si cu simtul umorului!

        Audrey Akoun este terapeut cognitiv-comportamental
        Isabelle Lailleau este psiholog clinic, specializat în muncă și tipuri de învățare

Cuprins:

Prefata  6 
Mod de utilizare  8
Prolog  9 
Introducere 12 

INVAŢAREA ÎN TOATE ETAPELE SALE 15 
O SITUAŢIE NEATRAGATOARE  16 
O presiune descendenta  16 
Reuşită şcolara cu orice pret 18 
VANĂTOAREA DE MITURI  23 
Mitul nr. 1: Daca nu contribui cu ceva, nu capeti nimic  24 
Mitul nr. 2: In familta noastra, suntem/nu suntem  27 
Mitul nr. 3: Ştiu/Nu ştiu  28 
Mitul nr. 4: Sunt as/slab, Imi place/Nu-rni place  29 
Mitul nr. 5: Pot face mai multe lucruri odata  29 
Mitul nr. 6: Nu am memorie 32 
A INVATA INSEAMNĂ 34 
A invata inseamna a descoperi 34 
A invata inseamna a trai alaturi de ceilalti   38 
A invata inseamna a invata cu mintea  40 
A invata inseamna a invata cu inima 42 
A invata inseamna a invata cu tot corpul 43 

A ÎNVĂŢA PRIN METODA MINTE, INIMĂ SI CORP 45 
PREGATIREA MINŢII PENTRU A îNVAŢA   46 
A invata, de acord, dar cum? 46 
Diferite profituri de invatare .53 
Dezvoltarea atenţlei si a concentrarii  62 
Organizarea si programarea mintii  68 
Instalarea rutinelor 70 
PREGATIREA INIMII PENTRU A INVAŢA  76 
Rolul fundamental emoţiiior 77 
Increderea in sine si motivarea  83 
Soluţii pentru favorizarea increderii in sine   94 
PREGATIREA CORPULUI PENTRU A INVAŢA 104 
Minte sănătoasă in corp sănătos   104 
Relaxare pentru a inuăţa  108 
Ma mişc, deci invăţ   113 

SOCRATE, ARISTOTEL, MIND MAPPING SI ALTE INTÂMPLARI  119 
MICUL SOCRATE AVEA DREPTATE  120 
Arta de a naşte spirite  120 
Un creier efervescent si arborescent  130 
MICUL ARISTOTEL DESENEAZĂ ARBORI 137 
Tehnica Mind Mapping in serviciul Pedagogiei pozitive  138 
Mind Mapping aplicată  149 
PEDAGOGIA POZITIVĂ LA SCOALA, ESTE POSIBIL  172 
Veronica si hărţile 172 
Vincent şi lapbookurile   177 

Concluzie  183 
Glosar  185 
Exercitii şi cazuri practice  187 
Multumiri   188 
Bibliografie  191 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu