Autor: Peter C.Brown, Henry L. Roediger III, Mark A. McDaniel
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Psihologie si viata
An aparitie : 2022
Editia I
Editia originala: The Science of Successful Learning
Traducerea Patricia Comanescu, Alexandra Debelka, Oana Damian
ISBN 978-606-977-069-6
Nr pagini : 454
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 66 lei la Editura, 66 lei la libris
Descrierea editurii:
Pentru cei mai mulți dintre noi, să ne „punem pe învățat” înseamnă să consumăm mult timp și efort. Suntem convinși că un profesor bun ar trebui să își adapteze metodele de predare la diferitele stiluri de învățare ale elevilor sau ale studenților săi și să folosească strategii care fac învățarea mai ușoară. Învață să înveți infirmă aceste convingeri la modă. Pornind de la descoperiri recente în domenii precum psihologia cognitivă, autorii acestui volum ne pun la dispoziție tehnici clare ce pot să ne ajute să fim mai productivi, indiferent ce am avea de învățat.
Când vine vorba despre învățat sau exersat ceva, multe dintre obiceiurile cele mai răspândite sunt de fapt contraproductive. Subliniem, colorăm, recitim, tocim și recităm texte sau repetăm mișcări și ni se pare că știm, dar de fapt ne lăsăm păcăliți de o iluzie. Învățarea durabilă, de nivel superior, vine prin verificarea cunoștințelor cu ajutorul testelor, prin combinarea subiectelor și acceptând că tocmai atunci când ne este greu facem progrese reale. Acest tip de învățare are loc însă când lăsăm să treacă o vreme înainte să revenim asupra unui material nou și ne dăm astfel voie să uităm un pic. Cu toate că această carte le vorbește cu precădere elevilor și studenților, profesorilor, trainerilor și sportivilor, Învață să înveți va fi o lectură utilă pentru toți aceia care doresc să învețe și să se autodepășească pe tot parcursul vieții.
„Recitirea textului și repetarea mecanică a unei abilități sau a unor cunoștințe noi sunt strategiile de studiu preferate cu precădere de către toți cei care au de învățat ceva nou, de orice natură ar fi, dar ele sunt în același timp și cele mai puțin productive.(...) Recitirea și repetarea mecanică dau senzația de cursivitate, care este confundată cu stăpânirea subiectului, dar dacă vrem să devenim cu adevărat mai buni la un subiect pe termen lung, aceste strategii sunt doar pierdere de vreme.”
Învață să înveți
Henry Roedinger III este cercetător în domeniul proceselor de învățare și al memoriei. Cercetările sale vizează procesele de reactualizare, adică modul în care cunoștințele noastre sunt recuperate din memorie. Subiectele asupra cărora se apleacă cu precădere sunt: aplicații ale psihologiei cognitive în procesul de educație, originea amintirilor false, performanțele superioare ale „atleților memoriei”, relația dintre siguranța pe care o avem cu privire la o amintire și acuratețea acesteia și memoria colectivă.
Mark McDaniel este profesor de psihologie și neuroștiințe, director al Centrului de cercetări integrative pe teme de cogniție, învățare și educație. (CIRCLE - Center for Integrative Research on Cognition, Learning, and Education). Conduce studii care tratează subiecte din sfera învățării și memoriei, o temă importantă fiind investigarea factorilor și proceselor care duc la eșecuri în învățare și reamintire.
Cuprins:
Prefata 9
1. Invatarea, un proces gresit inteles 13
2. Pentru a invata, trebuie sa ne reamintim 47
3. Combinati si diversificati 85
4. Acceptati dificultatile 119
5. Evitati iluzia cunoasterii 175
6. Dincolo de stilurile de invatare 221
7. Sporiti-va abilitatile! 271
8. Invata sa inveti 335
Sugestii de lectura 419
Multumiri 425
Index 431
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu