Coord: Iolanda Tobolcea, Camelia Soponaru
Editura Universitatii Alexandru Ioan Cuza
Colectia Stiintele Educatiei
An aparitie : 2013
Editia I
ISBN 978-973-703-848-7
Nr pagini : 352
Format 147 x 205
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici
Volumul cuprinde rezultatele obţinute de către specialiştii logopezi în cadrul terapiei logopedice, abordări metodologice atât sub aspect psiho-pedagogic, cât şi interdisciplinar în domeniul terapiei logopedice a diferitelor tulburări de limbaj. Capitolele volumului evidenţiază preocuparea specialiştilor în domeniul psiho-pedagogiei speciale în: evaluarea şi stabilirea gradului tulburărilor de limbaj, elaborarea şi aplicarea programelor de intervenţie personalizată, aplicarea unor strategii de intervenţie eficiente formării deprinderilor de autonomie personală, elaborarea unor instrumente de lucru specifice, fişe de evaluare logopedică, fişe de monitorizare a progresului în corectarea tulburărilor de limbaj etc.
Iolanda Tobolcea este conferenţiar universitar dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, doctor în Psihologie (Utilizarea unor tehnici audio-vizuale moderne în terapia logonevrozei copilului de vârstă şcolară – cl.I-VIII). A realizat studii şi cercetări privind metodele, procedeele şi tehnicile utilizate pentru recuperarea persoanelor cu diferite dizabilităţi (de limbaj, senzoriale. Dintre cartile sale:
- Orientări psihologice şi logopedice în logonevroză (2000);
- Tehnici audio-vizuale moderne în terapia logonevrozei, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2001,2011, 2013
- Intervenţii logo-terapeutice moderne pentru corectarea formelor dislalice la copilul normal (2002,reeditată în 2011;
- Îndrumător practic în terapia dislaliei (2002,reeditată în 2011);
- Dezvoltarea abilităţilor de limbaj şi de comunicare la copilul cu sindrom Down (trisomia 21) (2002);
-Terapia logopedică. Implementarea mijloacelor informatice,(coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2010
- Actualităţi şi perspective în practica logopedică, (coautor Maria Nicoleta Turliuc) (2008);
-Violenţa în familie : între stigmatizare, acceptare socială şi intervenţie terapeutică, (coautor Maria Nicoleta Turliuc), (2008).
-Logopedie. Strategii terapeutice in corectarea tulburarilor de limbaj (coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
- Terapia tulburărilor de pronunţie. Ghid practic pentru logopezi, educatori/învăţători, părinţi, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
Camelia Soponaru este lector universitar dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, doctor în Psihologie. Este autoare a cărţilor :
- Evaluare, consiliere si interventie in grupuri sociale defavorizate.
- Terapia tulburărilor de pronunţie. Ghid practic pentru logopezi, educatori/învăţători, părinţi, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
-Logopedie. Strategii terapeutice in corectarea tulburarilor de limbaj (coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
Cuprins:
Cuvânt înainte 7
Partea I Aspecte psihopedagogice ale tulburărilor de limbaj şi comunicare
Iolanda Tobolcea, Particularităţile limbajului şi comunicării la copilul cu Sindrom Down (Trizomia 21) 13
Teodora Purle, Evaluare şi progres în terapia logopedică 36
Laura Tudorean, Dezvoltarea abilităţilor de comunicare la copilul deficient mental 48
Ovidiu Cristian Tudorean, Unele consideraţii privind metodele şi tehnicile logopedice şi imaginea de sine la copilul cu tulburări de limbaj 68
Dorina Iuşcă, Implicaţii ale ritmului în terapia tulburărilor de limbaj 84
Alexandra Mişcov, Abilitatea empatică în terapia logopedică a balbismului 103
Gabriela Raus, Repere didactice privind evaluarea achiziţiilor lexico-grafice la elevul cu cerinţe educaţionale speciale 127
Cătălin-Mircea Dîrţu, Programarea neurolingvistică, behaviorismul şi schimbarea terapeutică prin utilizarea limbajului 143
Camelia Soponaru, Cătălin-Mircea Dîrţu, Percepţia calităţii vieţii maritale şi a împlinirii personale în cadrul cuplului cu un copil cu tulburări de limbaj 158
Partea a II-a Strategii terapeutice în corectarea tulburărilor de limbaj
Iolanda Tobolcea, Strategii logoterapeutice în dezvoltarea comunicării la copiii cu cerinţe educaţionale speciale (C.E.S.) 179
Emilia Crîşmariu, Iolanda Tobolcea, Terapia logopedică asistată – particularităţi contextuale 195
Iolanda Tobolcea, Camelia Soponaru, Programe moderne de intervenţie pentru dezvoltarea limbajului şi comunicării la deficientul mintal 215
Elena Oana Ilaş, Intervenţii terapeutice pentru stimularea şi dezvoltarea comunicării şi limbajului la copiii cu deficienţă mintală 231
Magdalena Luchian, Ileana Coca, Reeducarea auzului fonematic la copiii cu tulburări de pronunţie de tip dislalic. Aspecte teoretice şi practice 255
Ovidiu Cristian Tudorean, Unele aspecte privind motivaţia învăţării şi comunicarea la şcolari cu şi fără tulburări ale limbajului 276
Cristina Păduraru, Camelia Soponaru, Comunicare si limbaj la copilul autist. Câteva idei simple şi practice pentru cei care lucrează cu copiii cu autism şi pentru părinţii acestor copii 303
Iuliana Dobroviceanu, Comunicarea cu pictogramele în cadrul terapiei comportametale A.B.A. 327
Lista autorilor 345
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu