18/02/2023

TERAPIA TULBURARILOR DE PRONUNTIE. Ghid practic pentru logopezi, educatori/invatatori, parinti

Autor: Iolanda Tobolcea, Camelia Soponaru
Editura Universitatii Alexandru Ioan Cuza
Colectia Stiintele Educatiei
An aparitie : 2013
Editia I
ISBN 978-973-703-882-1
Nr pagini : 334
Format 147 x 205
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU


        Cartea prezintă activitatea terapeutică pentru corectarea dislaliei sub forma programelor complexe logo-terapeutice pentru fiecare sunet. Conţinutul materialului este în concordanţă cu particularităţile psihice şi de vârstă ale copiilor, astfel încât pornindu-se de la exersarea sunetelor izolate să se ajungă la pronunţia, articularea corectă a acestora în diferite combinaţii în cadrul cuvintelor. Prezentarea acestor programe depăşeşte nivelul clasic terapeutic, deoarece cuprinde şi modalităţile moderne adaptabile lucrului cu ajutorul soft-urilor, introduse şi utilizate tot mai mult în practica logopedică.

        Iolanda Tobolcea este conferenţiar universitar dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, doctor în Psihologie (Utilizarea unor tehnici audio-vizuale moderne în terapia logonevrozei copilului de vârstă şcolară – cl.I-VIII). A realizat studii şi cercetări privind metodele, procedeele şi tehnicile utilizate pentru recuperarea persoanelor cu diferite dizabilităţi (de limbaj, senzoriale. Dintre cartile sale:
- Orientări psihologice şi logopedice în logonevroză (2000); 
Tehnici audio-vizuale moderne în terapia logonevrozei, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2001,2011, 2013
- Intervenţii logo-terapeutice moderne pentru corectarea formelor dislalice la copilul normal (2002,reeditată în 2011;
- Îndrumător practic în terapia dislaliei (2002,reeditată în 2011); 
- Dezvoltarea abilităţilor de limbaj şi de comunicare la copilul cu sindrom Down (trisomia 21) (2002); 
-Terapia logopedică. Implementarea mijloacelor informatice,(coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2010
- Actualităţi şi perspective în practica logopedică, (coautor Maria Nicoleta Turliuc) (2008);
-Violenţa în familie : între stigmatizare, acceptare socială şi intervenţie terapeutică, (coautor Maria Nicoleta Turliuc), (2008).
-Logopedie. Strategii terapeutice in corectarea tulburarilor de limbaj (coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
Terapia tulburărilor de pronunţie. Ghid practic pentru logopezi, educatori/învăţători, părinţi, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013

        Camelia Soponaru este lector universitar dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, doctor în Psihologie. Este autoare a cărţilor : 
- Evaluare, consiliere si interventie in grupuri sociale defavorizate.
Terapia tulburărilor de pronunţie. Ghid practic pentru logopezi, educatori/învăţători, părinţi, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
-LogopedieStrategii terapeutice in corectarea tulburarilor de limbaj (coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
-Manual de psihologie clinica (coord), Polirom 2022

Cuprins:

Introducere 7

Capitolul 1. Tipuri şi manifestări ale tulburărilor de limbaj 13
1.1. Tulburări de articulaţie/pronunţie 13
1.2. Tulburări în dezvoltarea limbajului 13
1.3. Tulburări de vorbire simptomatice 15
1.4. Limbajul şi tulburările mintale 15
1.5. Tulburările de limbaj la persoanele cu deficienţe de auz 16

Capitolul 2. Definiţie, caracterizare şi forme dislalice 17
2.1. Relaţia între teorie şi practică 17
2.2. Dislalia sau deficienţa funcţională de vorbire 18

Capitolul 3. Factorii etiologici ai dislaliei: organici, funcţionali (motori), psihosociali (ereditari, de mediu) 25
3.1. Factorii etiologici potenţiali ai deficienţelor de tip articulator 25
3.2. Factorii fiziologici, structurali şi neuromuscular! 28
3.3.. Factorii senzoriali/de percepţie 37
3.4. Factorii cognitivi 41
3.5. Factorii ereditari 42
3.6. Factorii de mediu şi factorii psihosociali 43
3.7. Factorii personali 45

Capitolul 4. Terapia dislaliei 47
4.1. Imporrtanţa intervenţiei terapeutice în dislalie 47
4.2. Terapia logopedică a copiilor dislaliei 48

Capitolul 5. Exerciţii specifice terapiei logopedice a dislaliei 69
5.1. Primele consoane ce apar in evoluţia ontogenetica a copilului: b, p, t, d, m, n, c, g 69
5.1.1. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului b 69
5.1.2. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului p 79
5.1.3. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului t 89
5.1.4. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului d 103
5.1.5. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului m 114
5.1.6. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului n 131
5.1.7. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului c 146
5.1.8. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului g 157
5.2. A doua grupa de consoane ce apar in evoluţia ontogenetica a copilului: f, v, 1, h , 166
5.2.1. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului f 166
5.2.2. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului v 175
5.2.3. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului 1 186
5.2.4. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului h 200
5.3. A treia grupa de consoane ce apar in evoluţia ontogenetica a copilului: s, ş, ţ, j, ce, ci, ge, gi, r    212
5.3.1. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului s 212
5.3.2. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ş 223
5.3.3. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ţ 235
5.3.4. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului j 247
5.3.6. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ci 271
5.3.7. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului ge 281
5.3.8. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului gi 293
5.3.9. Exerciţii pentru terapia logopedică a sunetului r 304

Capitolul 6. în loc de concluzii 317

Bibliografie 319 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu