19/02/2023

DEZVOLTAREA INCREDERII IN SINE. Ghid practic. Optional din aria curriculara Consiliere si Orientare



Autor: Daciana-Angelica Lupu
Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2019
Editia I
ISBN 978‐606‐37‐0585‐4
Nr pagini : 170
Format e-book
pdf gratuit la editura




        Cine sunt eu? Cum sunt eu? Ce valori am? Cât mă prețuiesc? – iată câteva întrebări pe care fiecare dintre noi ni le putem pune măcar o dată în viață. Ar fi de dorit ca fiecare dintre noi să ne putem răspunde la ele. Dar oare putem? Oare suntem învățați să ne putem răspunde? Oare vrem cu adevărat să ne răspundem? Sunt doar câteva întrebări, așanumitele întrebări existențiale. Unora ne este ușor să răspundem, dar altora … deloc ușor. Oare de ce? Oare cine ne ajută, sau ne‐ar putea ajuta? Dacă este vorba de ajutor, cred că ne putem uita înspre părinții. Ei ar fi primii care ne‐ar putea ajuta. Ei sunt jaloanele noastre în perioada micii copilării. Ei fac diferite afirmații despre cum suntem sau cine suntem. Ei sunt primii care ne creează ideile că suntem buni, sau nu; cât suntem de buni și la ce. Părinții sunt reperele noastre, sunt primii care ne dau informații despre valoarea noastră. După părinți, ca modelatori ai părerii despre noi‐înșine, vin la așa‐numita modelarea noastră, dascălii (educatori, învățători, profesorii), care confirmă sau infirmă ceea ce părinții au spus și format la noi, ca și copii.

        De acelas autor:
Activitatile de consiliere. Reusita si stima de sine în viata preadolescentilor, ASCR 2013
Neputinta-Miscare-Forta. Psihopedagogia deficientilor motori, Presa Universitara Clujeana 2016
Dezvoltarea increderii in sine. Ghid practic. Optional din aria curriculara Consiliere si Orientare, Presa Universitara Clujeana 2019

Cuprins:

Lista tabelelor și a figurilor 7
Introducere 9

Capitolul 1. Personalitate și autocunoaștere  11
1.1. Autocunoașterea 11
1.2. Caracterul  19
1.3. Temperamentul  31
1.4. Aptitudinile 36

Capitolul 2. Imaginea de sine, fundamentul stimei de sine 45
2.1. Imaginea de sine – evoluție ontogenetică  46
Imaginea de sine la preșcolar 47
Imaginea de sine la școlarul mic 48
Imaginea de sine la preadolescent 50
Imaginea de sine la adolescent 51
2.2. Mecanismele construirii imaginii de sine  54
Identificarea cu părinții 54
Imaginea de sine văzută de ceilalți 59
2.3. Imaginea de sine fizică  64
2.4. Imaginea de sine cognitivă  71
2.5. Imaginea de sine socială  73
2.6. Imaginea de sine emoțională  75
2.7. Imaginea de sine spirituală  83

Capitolul 3. Stima de sine – valorizatoarea personalității 87
3.1. Componentele stimei de sine 91
3.2. Evoluția ontogenetică a stimei de sine  109
3.3. Factorii care influențează stima de sine  114
Climatul educativ din familie 115
Conduitele greșite parentale 117
3.4. Dimensiunile (domeniile) stimei de sine  122

Programa  pentru Aria curriculară Consiliere și orientare  133
Opționalul – Cine și cum sunt eu? – Clasa a V-a  133
I. Nota de prezentare  133
II. Competențele generale și obiectivele cadru ale opționalului  135
III. Competențele specifice și obiectivele de referință ale opționalului   135
IV. Conținuturile  137
V. Derularea activităților opționalului   138
VI. Indicații metodologice  140
VII. Bibliografia opționalului   141
Opționalul „Dezvoltarea încrederii în sine”  143

Bibliografie 163

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu