Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2019
Editia I
ISBN 978‐606‐37‐0585‐4
Nr pagini : 170
Format e-book
pdf gratuit la editura
Cine sunt eu? Cum sunt eu? Ce valori am? Cât mă prețuiesc? – iată câteva întrebări pe care fiecare dintre noi ni le putem pune măcar o dată în viață. Ar fi de dorit ca fiecare dintre noi să ne putem răspunde la ele. Dar oare putem? Oare suntem învățați să ne putem răspunde? Oare vrem cu adevărat să ne răspundem? Sunt doar câteva întrebări, așanumitele întrebări existențiale. Unora ne este ușor să răspundem, dar altora … deloc ușor. Oare de ce? Oare cine ne ajută, sau ne‐ar putea ajuta? Dacă este vorba de ajutor, cred că ne putem uita înspre părinții. Ei ar fi primii care ne‐ar putea ajuta. Ei sunt jaloanele noastre în perioada micii copilării. Ei fac diferite afirmații despre cum suntem sau cine suntem. Ei sunt primii care ne creează ideile că suntem buni, sau nu; cât suntem de buni și la ce. Părinții sunt reperele noastre, sunt primii care ne dau informații despre valoarea noastră. După părinți, ca modelatori ai părerii despre noi‐înșine, vin la așa‐numita modelarea noastră, dascălii (educatori, învățători, profesorii), care confirmă sau infirmă ceea ce părinții au spus și format la noi, ca și copii.
De acelas autor:
Activitatile de consiliere. Reusita si stima de sine în viata preadolescentilor, ASCR 2013
Neputinta-Miscare-Forta. Psihopedagogia deficientilor motori, Presa Universitara Clujeana 2016
Dezvoltarea increderii in sine. Ghid practic. Optional din aria curriculara Consiliere si Orientare, Presa Universitara Clujeana 2019
Cuprins:
Lista tabelelor și a figurilor 7
Introducere 9
Capitolul 1. Personalitate și autocunoaștere 11
1.1. Autocunoașterea 11
1.2. Caracterul 19
1.3. Temperamentul 31
1.4. Aptitudinile 36
Capitolul 2. Imaginea de sine, fundamentul stimei de sine 45
2.1. Imaginea de sine – evoluție ontogenetică 46
Imaginea de sine la preșcolar 47Imaginea de sine la școlarul mic 48Imaginea de sine la preadolescent 50Imaginea de sine la adolescent 51
2.2. Mecanismele construirii imaginii de sine 54
Identificarea cu părinții 54Imaginea de sine văzută de ceilalți 59
2.3. Imaginea de sine fizică 64
2.4. Imaginea de sine cognitivă 71
2.5. Imaginea de sine socială 73
2.6. Imaginea de sine emoțională 75
2.7. Imaginea de sine spirituală 83
Capitolul 3. Stima de sine – valorizatoarea personalității 87
3.1. Componentele stimei de sine 91
3.2. Evoluția ontogenetică a stimei de sine 109
3.3. Factorii care influențează stima de sine 114
Climatul educativ din familie 115Conduitele greșite parentale 117
3.4. Dimensiunile (domeniile) stimei de sine 122
Programa pentru Aria curriculară Consiliere și orientare 133
Opționalul – Cine și cum sunt eu? – Clasa a V-a 133
I. Nota de prezentare 133II. Competențele generale și obiectivele cadru ale opționalului 135III. Competențele specifice și obiectivele de referință ale opționalului 135IV. Conținuturile 137V. Derularea activităților opționalului 138VI. Indicații metodologice 140VII. Bibliografia opționalului 141
Opționalul „Dezvoltarea încrederii în sine” 143
Bibliografie 163
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu