05/01/2023

PSIHOLOGIA PROCESULUI DE INVATAMANT


Autor: Gheorghe Dumitriu, Constanta Dumitriu
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1997
Editia I
ISBN 973-30-5417-8
Nr pagini : 180
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 60 lei pe okazii
Disponibilitate BCU


De acelas autor:

Dezvoltarea competentelor profesionale ale cadrelor didactice debutante, Alma Mater 2011

Cuprins:

PREFAŢA  3

CAPITOLUL 1. FUNDAMENTELE PREGATIRII INITIALE A CADRELOR DIDACTICE  7
1.1. Nevoia „de schimbare" in educatie 7 
1.2. Formarea şi dezvoltarea competentelor educatorului 11

CAPITOLUL 2. PERSONALITATEA CA SISTEM 15 
2.1. Delimitări conceptuale 15 
2.2. Componentele structurale ale personalitii 19 
2.3. Interacţiunea atitudini-aptitudini in sistevnul personalitatii 20 

CAPITOLUL 3 ACTIVITATEA DE INVAŢARE SCOLARA 24 
3.1. Condiţii psiho-socio-pedagogice ale invătarii 24 
3.2. Fenomenele psihice şi invatarea şcolara  27

CAPITOLUL 4. UN MODEL DE ABORDARE PSIHOSOCIALA A INVAŢARII   40
4.1. Fundamente teoretice si practice  40 
4.2. Modelul psihosocial al invătarii  52 

CAPITOLUL 5. COMUNICAREA IN SITUATIA DIDACTICA  86 
5.1. Comunicarea - modalitate de interacţiune psihosociala 66 
5.2. Caractertsticile sursei erniţătoare 70 
5.3. Forma şi continutul mesajului  74 
5.4. Caracteristicile receptorului  81 
5.5. Schimbarea atitudinilor şi comportamentelor subiecţilor educatiei  86 
5.6. Contextul comunicărli 97 
5.7. Variabile psihosociale ale comunicării  101 
5.8. Comunicativitatea ca aptitudine didactică  108

CAPITOLUL 6. CUNOASTEREA SI CARACTERIZAREA ELEVILOR 121 
6.1. Specificul cunoaşterii psihologice 121 
8.2. Metode şi tehnici de studiere a personalitatii elevilor  123 
6.3. Repere pslhogenetice in procesul de Invăţămănt  138 
6.4. Profilul psihologic al varstei preşcolare  140 
6.5. Profilul psihologic  al şcolarului mic 152 
6.6. Profilul psihologic al varstei şcolare (pubertatea sau preadolescenţa) 158 
6.7. Profilul psihologic al vărstei şcolare mari (adolescenţa) 161 
6.8. Adaptarea şcolară şi aptitudinea de şcolaritate  163 

BIBLIOGRAFIE  171 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu