Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 2002
Editia I
ISBN 973-30-2427-9
Nr pagini : 260
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 19 - 30 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Cuprins:
PREFATA 5
INTRODUCERE 9
1. CĂTEVA CONSIDERAŢII ASUPRA TOTALITARISMULUI 13
1 1. De la eticheta "totalitar" la conceptul de totalitatism 13
1.2 Totalitatismul in raport cu alte tipuri de regimuri nedemocratice 34
1.3. Caracteristici definitorii ale totalitarismului 40
1.3.1. Totalitarismul ca tip de ideal 401.3.2. Dominaţia totala 44
1.3.2.1. Dominaţia totala partidului-stat 441.3.2.2. Inghitirea societatii civile 481.3.2.3. Dominarea comunicarii sociale 571.3.2.4. Dominaţia totola asupra individului 66
1.4. Varietatea totalitarismelor reale 80
2. MODALITĂŢI DE ABORDARE A PERSONALITĂTII TOTALITARE 87
2.1. Personalitatea autoritară 89
2.2. Personalitatea totalitară ca "om de rnasă" 97
2 3. Personalitatea totalitară ca "personalitate birocratică" 111
2.4. Personalitatea totalitară ca "homo ideologicus" 127
2 5. Personalitatea totalitară - o constructie dirijată 143
2.5.1. Personalitea - o construcţie psihosocială 1442.5.2. Procesul de dirijare a personalitatii 145
3. MODELUL TOTALITAR AL „OMULUI NOU" 149
3.1. Figuri ale maselor şi modelul „ornului nou" 149
3.2. Pedagogia formării „omului nou" 159
3.2.1. "Educaţia" nazista 1613.2.2. Sistemul pedagagic A.S Makarenko 1633.2.3 Reeducarea in .spatiul penirenciar 1653.2.4. Reeducarea la nivelul intregii societati comunisie 175
3.3. Modelul „omului nou" şi pedagogia formarii lui in cadrul totalitarismului romanesc 186
3.3.1. Un prolect al dreptei totalitare : „omul nou legionar 1863.3.2. „Formarea omului nou" in perloada stalinismului Iui Gheorghiu-Dej 1963.3.3. „Educarea comunistă a maselor" in „epoca de aur" a lui Ceauşescu 205
4. INTERNALIZAREA MODELULUI „OMULUI NOU 214
4.1. Reprezentarea socială a „omului nou" ca teorte implicită a personalitătii 216
4.2. Reprezentarea socială a „omului ideal" 218
4.2.1. Problema cercetării ipotezele 2234.2.2. Metoda folosită şi subiecţii cercetării 2254.2.3. Rezultate 2274.2.4. Interpretarea rezultatelor 234
4.3. Concluzii 235
BIBLIOGRAFIE 240
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu