Editura Universitatii din Bucuresti
An aparitie : 2012
Editia I
ISBN 978-606-16-0154-7
Nr pagini : 132
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 20 lei la Editura,
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Prin intermediul acestei lucrări, cei interesați de studiul organizațiilor au la dispoziție un câmp vast de cercetare, de surse prestigioase de documentare care acoperă aproape un secol de studiu științific. Prin decuparea unor teme esențiale din vastul domeniu al organizațiilor, cursul de față – Persuasiunea și schimbarea organizațională – reprezintă un instrument de studiu util și adecvat, adresat studenților care urmează o curriculă universitară în domeniul comunicării, dar și celor interesați de cunoașterea proceselor interacționale din organizații. Prin conceptele pe care le derulează pe parcursul celor șapte capitole – respectiv, atitudinea, valorile, persuasiunea, conformarea etc. – autoarea construiește o argumentare psihosociologică de înțelegere a faptelor organizaționale.
Cuprins:
Prefata 7
Introducere 9
Capitolul 1. Atitudinile. Functiile atitudinilor 15
1.1. Atitudinile 17
1.1.1. Functiile atitudinilor 19
1.1.2. Atitudinile duale 21
1.1.3. Schimbarea comportamentului 23
1.2. Exercitii 25
Capitolul 2. Valorile. Schimbarea atitudinală (Persuasiunea) 31
2.1. Valorile 32
2.2. Schimbarea atitudinală (Persuasiunea) 35
2.2.1. Consistenta sinelui şi adaptabilitatea 382.2.2. Teoria procesării informatiei 39
2.3. Exercitii 44
Capitolul 3. Influenţa socIală. Procesele de grup şi liderii de opinie 47
3.1. Influenta socială 49
3.2. Utilizarea tehnicilor de influentare in persuasiune (Aguinis, H.; Nesler, M.; Hosoda, M.; Tedeschi, J. T.) 53
3.3. Procesele de grup. Liderii de opinie 57
3.4. Agentii schimbării 60
3.4.1. Agentul extern al schimbării 613.4.2. Angajatul sau managerul facilitator 623.4.3. Coaching-ul şi schimbarea 62
3.5. Exercitii 63
Capitolul 4. Schimbarea organizaţională 65
4.1. Dezvoltarea organizatională 67
4.2. Schimbarea organizatională şi angajatii 69
4.3. Cauzele schimbarii 70
4.4. Strategiile schimbării organizaţionale . 72
4.4.1. Strategiile de schimbare şi factorii culturali 734.4.2. Organizatia care invată 74
4.5. Exercitii 78
Capitolul 5. Climatul organizational. Fazele schimbării organizaţionale 79
5.1. Climatul psihologic 80
5.1.1. Climatul organizational şi diagnosticarea organizatiei 80
5.2. Contractul psihologic 82
5.3. Echilibrul dintre viata de familie/personală şi cea profesională a angajatilor 85
5.4. Cele şapte faze ale schimbării organizationale 86
5.5. Exercitii 89
Capitolul 6. Permeabilizarea graniţelor organizaţiei. Creativitatea in organizatie 91
6.1. Permeabilizarea granitelor organizatiei 92
6.2. Rolul creativitătii in schimbare 95
6.3. Exercitii 96
Capitolul 7. Rezistenţa la schimbarea organizaţională 97
7.1. Tipuri de rezistentă la schimbare 98
7.2. Solutii la rezistenta la schimbare 99
7.3. Exercitii 101
Capitolul 8. Studiu de caz A: Scbimbarea organizaţională ca adaptare la normele europene 103
Capitolul 9. Studiu de caz B: Schimbarea organizatională in mass-media românească 105
Bibliografie 129
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu