29/01/2023

PERSUASIUNE SI SCHIMBARE ORGANIZATIONALA


Autor: Silvia Branea
Editura Universitatii din Bucuresti
An aparitie : 2012
Editia I
ISBN 978-606-16-0154-7
Nr pagini : 132
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 20 lei la Editura
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Prin intermediul acestei lucrări, cei interesați de studiul organizațiilor au la dispoziție un câmp vast de cercetare, de surse prestigioase de documentare care acoperă aproape un secol de studiu științific. Prin decuparea unor teme esențiale din vastul domeniu al organizațiilor, cursul de față – Persuasiunea și schimbarea organizațională – reprezintă un instrument de studiu util și adecvat, adresat studenților care urmează o curriculă universitară în domeniul comunicării, dar și celor interesați de cunoașterea proceselor interacționale din organizații. Prin conceptele pe care le derulează pe parcursul celor șapte capitole – respectiv, atitudinea, valorile, persuasiunea, conformarea etc. – autoarea construiește o argumentare psihosociologică de înțelegere a faptelor organizaționale.

Cuprins:

Prefata  7 
Introducere   9 

Capitolul 1. Atitudinile. Functiile atitudinilor 15 
1.1. Atitudinile 17 
1.1.1. Functiile atitudinilor 19 
1.1.2. Atitudinile duale 21 
1.1.3. Schimbarea comportamentului 23 
1.2. Exercitii 25 

Capitolul 2. Valorile. Schimbarea atitudinală (Persuasiunea)  31 
2.1. Valorile 32 
2.2. Schimbarea atitudinală (Persuasiunea) 35 
2.2.1. Consistenta sinelui şi adaptabilitatea 38 
2.2.2. Teoria procesării informatiei 39 
2.3. Exercitii   44 

Capitolul 3. Influenţa socIală. Procesele de grup şi liderii de opinie  47 
3.1. Influenta socială 49 
3.2. Utilizarea tehnicilor de influentare in persuasiune (Aguinis, H.; Nesler, M.; Hosoda, M.; Tedeschi, J. T.) 53 
3.3. Procesele de grup. Liderii de opinie   57 
3.4. Agentii schimbării   60 
3.4.1. Agentul extern al schimbării  61 
3.4.2. Angajatul sau managerul facilitator   62 
3.4.3. Coaching-ul şi schimbarea  62 
3.5. Exercitii  63 

Capitolul 4. Schimbarea organizaţională 65 
4.1. Dezvoltarea organizatională 67 
4.2. Schimbarea organizatională şi angajatii 69 
4.3. Cauzele schimbarii  70
4.4. Strategiile schimbării organizaţionale . 72 
4.4.1. Strategiile de schimbare şi factorii culturali  73 
4.4.2. Organizatia care invată   74 
4.5. Exercitii  78 

Capitolul 5. Climatul organizational. Fazele schimbării organizaţionale  79 
5.1. Climatul psihologic 80 
5.1.1. Climatul organizational şi diagnosticarea organizatiei 80 
5.2. Contractul psihologic 82 
5.3. Echilibrul dintre viata de familie/personală şi cea profesională a angajatilor  85
5.4. Cele şapte faze ale schimbării organizationale   86 
5.5. Exercitii   89 

Capitolul 6. Permeabilizarea graniţelor organizaţiei. Creativitatea in organizatie 91
6.1. Permeabilizarea granitelor organizatiei   92 
6.2. Rolul creativitătii in schimbare   95 
6.3. Exercitii 96 

Capitolul 7. Rezistenţa la schimbarea organizaţională 97 
7.1. Tipuri de rezistentă la schimbare 98 
7.2. Solutii la rezistenta la schimbare 99 
7.3. Exercitii 101 

Capitolul 8. Studiu de caz A: Scbimbarea organizaţională ca adaptare la normele europene 103

Capitolul 9. Studiu de caz B: Schimbarea organizatională in mass-media românească 105 

Bibliografie 129 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu