Editura MediaMusica
An aparitie : 2012
Editia I
ISBN 978-606-645-003-4
Nr pagini : 250
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 33 lei la Editura,
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descrierea editurii:
Volumul de faţă Inserţii psihologice în educaţia şi interpretarea violonistică reprezintă rodul unei investigaţii pe cât de îndelungată pe atât de temeinică din domeniul interdisciplinar al esteticii, psihologiei şi pedagogiei muzicale violonistice. Autoarei ei, doamna profesor universitar doctor Victoria Nicolae, expertă recunoscută în promovarea celor mai înaintate teorii ale tehnicii şi măiestriei violonistice, ne oferă acum fructificarea rezultatelor domniei sale din acest domeniu extrapolată cu deosebit simţ analitic în sfera psihologiei şi esteticii interpretative muzicale.
Actualitatea cercetărilor întreprinse, caracterul lor interdisciplinar inedit – o îngemănare ideală a dezideratelor psiho-estetice pe de o parte şi a celor pedagogice ale viorii pe de altă parte – bogăţia deosebită a cunoştinţelor bazate pe ultimele realizări ale domeniilor ştiinţifice atacate, la toate acestea adăugându-se stilul esenţializant, citeţşi captivant al redactării prezentului volum, - sunt mai mult decât argumente optime ca să-l propunem spre lecturare cu toată căldura noastră colegialăşi convingerea profesională nu numai pentru specialiştii şi studenţii breslei, dar şi pentru largul public meloman. Prof.univ.dr. Ştefan Angi
Cuprins:
PREFAŢĂ 5
INTRODUCERE 12
MEMORIA - PROCES PSIHIC IMPORTANT PENTRU ACTIVITATEA VIOLONISTICĂ 17
Clasificări ale tipurilor şi formelor memoriei 18Encodare, engramare; modalităţi specifice domeniului muzical-instrumental 21Stocarea - unele procedee utile tinerilor violonişti 41Considerente despre uitare 52Reactualizarea - fază determinantă pentru activitatea scenică 56Specificităţi ale reprezentării în munca şi interpretarea violonistică 60
COMPONENTE PSIHOLOGICE ALE PERSONALITĂŢII INTERPRETATIVE 67
Clasificări ale tipurilor de personalitate; tipologii 67Despre introversiune şi extraversiune în pedagogia muzical-interpretativă 76Alte aspecte privind dimensiunile psihice ale personalităţii interpretative: caractere, temperamente, firi 82Cunoaşterea, autocunoaşterea şi aprecierea trăsăturilor psihice - constituent major al educaţiei şi activităţii instrumentale 100Empatia - fenomen aglutinant artei şi personalităţii interpretative 122Factori contributivi la evoluţia tânărului violonist 134
ASPECTE ALE INTERPRETĂRII VIOLONISTICE ÎN CIRCUMSTANŢĂ SCENICĂ 140
Generalităţi despre emoţii din perspectivă psihologică 140Motivaţii conexe emoţiilor nocive 147Stresul psihic - un excedent în actul interpretativ 153Manifestări psihosomatice ale tinerilor interpreţi în stările psihice tensionale 157Unele modalităţi de atenuare a stărilor de tensiune psihică exacerbată 168Configuraţii estetice ale unor constituente interpretative 214
În loc de concluzii 234 GLOSAR 239
BIBLIOGRAFIE 243
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu