Editura ASCR
Colectia Educatie
An aparitie : 2007, 2010
Editia a II-a
ISBN 978-973-7973-97-9
Nr pagini : 310
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 61 lei la Editura, 61 lei la libris
Disponibilitate BCU (ed. 2007)
pdf pe scribd
Descrierea editurii:
Acest volum este un ghid practic pentru părinți în vederea educării eficiente a copiilor de vârstă preșcolară. Această perioadă din viața copiilor este caracterizată de transformări rapide, pe care părinții deseori le gestionează destul de greu. Scopul nostru a fost acela de a vă oferi o sursă de informații prin intermediul căreia să găsiți răspunsurile pentru multe dintre întrebările pe care vi le-ați pus privind ce este mai bine și mai potrivit pentru educația copiilor dumneavoastră. Credem că un părinte bine informat, care poate anticipa posibilele probleme este mult mai pregătit să le și gestioneze cu succes.
Volumul de față se bazează pe o documentare extrem de riguroasă a literaturii de specialitate și pe experiența practică a autorilor. Cercetările au dovedit că nu este suficient să dezvoltăm doar capacitățile intelectuale ale copiilor. Interacțiunile noastre cu copiii de această vârstă, precum și discuțiile cu părinții și educatorii ne-au convins de necesitatea unui program de educație timpurie care să vizeze dezvoltarea competențelor emoționale și sociale ale copiilor. Deși educarea preșcolarilor în acest sens poate părea prematură, ea este binevenită deoarece oferă premisele unei dezvoltări armonioase. Capacitatea copiilor de a-și conștientiza trăirile emoționale, de a le gestiona în mod adecvat sau de a-și face prieteni este cel puțin la fel de importantă ca și abilitățile intelectuale.
Ghidul vă oferă, pe lângă soluții practice și exemple concrete de aplicare a acestor metode, o serie de activități pe care le puteți realiza acasă, împreună cu copilul dumneavoastră.
Cuprins:
Prefaţă 7
CAPITOLUL I 9
Introducere 9
I. Competenţele emoţionale 18
II. Competenţele sociale 27
III. Factori de risc pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale ....... 37
CAPITOLUL II 47
A. Optimizarea relaţiilor dintre adulţi 47
1. GESTIONAREA EFICIENTĂ A EMOŢIILOR ŞI MANAGEMENTUL STRESULUI 51
2. COMUNICAREA EFICIENTĂ 63
2.1. Emiterea mesajului 632.2. Receptarea mesajului 642.3. Tipuri de comunicare 68
3. MANAGEMENTUL CONFLICTELOR, REZOLVAREA DE PROBLEME ŞI LUAREA DECIZIILOR 73
3.1. Managementul conflictelor 733.2. Rezolvarea de probleme şi luarea deciziilor 80
B. Optimizarea relaţiei părinte-copil 90
I. STRATEGII DE DISCIPLINARE 91
1. STABILIREA REGULILOR ŞI LIMITELOR 91
1.1. Stabilirea regulilor 911.2. Stabilirea limitelor comportamentale ale copiluluilui. Formularea instrucţiunilor 94
2. RECOMPENSELE CA MODALITATE DE MOTIVARE A COPILULUI 98
2.1. Lauda–metodă de recompensare a copilului 982.2. Recompensele materiale 103
3. ABORDAREA COMPORTAMENTELOR INADECVATE 110
3.1. Ignorarea comportamentelor inadecvate 1123.2. Administrarea consecinţelor comportamentelor inadecvate 1153.3. Excluderea 118
II. STRATEGII DE DEZVOLTARE A COMPETENŢELOR EMOŢIONALE ŞI SOCIALE ÎN RELAŢIA PĂRINTE-COPIL 124
1. STRATEGII DE COMUNICARE EFICIENTĂ ÎNTRE PĂRINŢI ŞI COPII 124
2. TIMPUL PETRECUT ÎMPREUNĂ CU COPILUL CA MODALITATE DE OPTIMIZARE A RELAŢIEI PĂRINTE-COPIL 131
3. ÎNVĂŢAREA ŞI DEZVOLTAREA STRATEGIILOR DE REGLARE EMOŢIONALĂ
LA COPII 137
4. REZOLVAREA DE PROBLEME LA COPII 143
CAPITOLUL III 149
1. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor emoţionale 149
2. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor sociale 181
3. Anexe 232
BIBLIOGRAFIE 292
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu