02/01/2023

DEZVOLTAREA COMPETENTELOR EMOTIONALE SI SOCIALE LA PRESCOLARI. Ghid practic pentru parinti

Autor: Catrinel A. Stefan, Kallay Eva
Editura ASCR
Colectia Educatie
An aparitie : 2007, 2010
Editia a II-a
ISBN 978-973-7973-97-9
Nr pagini : 310
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 61 lei la Editura, 61 lei la libris
Disponibilitate BCU (ed. 2007)
pdf pe scribd


Descrierea editurii:

        Acest volum este un ghid practic pentru părinți în vederea educării eficiente a copiilor de vârstă preșcolară. Această perioadă din viața copiilor este caracterizată de transformări rapide, pe care părinții deseori le gestionează destul de greu. Scopul nostru a fost acela de a vă oferi o sursă de informații prin intermediul căreia să găsiți răspunsurile pentru multe dintre întrebările pe care vi le-ați pus privind ce este mai bine și mai potrivit pentru educația copiilor dumneavoastră. Credem că un părinte bine informat, care poate anticipa posibilele probleme este mult mai pregătit să le și gestioneze cu succes.

        Volumul de față se bazează pe o documentare extrem de riguroasă a literaturii de specialitate și pe experiența practică a autorilor. Cercetările au dovedit că nu este suficient să dezvoltăm doar capacitățile intelectuale ale copiilor. Interacțiunile noastre cu copiii de această vârstă, precum și discuțiile cu părinții și educatorii ne-au convins de necesitatea unui program de educație timpurie care să vizeze dezvoltarea competențelor emoționale și sociale ale copiilor. Deși educarea preșcolarilor în acest sens poate părea prematură, ea este binevenită deoarece oferă premisele unei dezvoltări armonioase. Capacitatea copiilor de a-și conștientiza trăirile emoționale, de a le gestiona în mod adecvat sau de a-și face prieteni este cel puțin la fel de importantă ca și abilitățile intelectuale.

        Ghidul vă oferă, pe lângă soluții practice și exemple concrete de aplicare a acestor metode, o serie de activități pe care le puteți realiza acasă, împreună cu copilul dumneavoastră.

Cuprins:

Prefaţă  7

CAPITOLUL I  9
Introducere  9
I. Competenţele emoţionale  18
II. Competenţele sociale 27
III. Factori de risc pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale ....... 37

CAPITOLUL II  47
A. Optimizarea relaţiilor dintre adulţi  47
 1. GESTIONAREA EFICIENTĂ A EMOŢIILOR ŞI MANAGEMENTUL STRESULUI  51
 2. COMUNICAREA EFICIENTĂ  63
 2.1. Emiterea mesajului  63
 2.2. Receptarea mesajului  64
 2.3. Tipuri de comunicare  68
 3. MANAGEMENTUL CONFLICTELOR, REZOLVAREA DE PROBLEME ŞI LUAREA DECIZIILOR  73
 3.1. Managementul conflictelor  73
 3.2. Rezolvarea de probleme şi luarea deciziilor  80
B. Optimizarea relaţiei părinte-copil  90
I. STRATEGII DE DISCIPLINARE  91
 1. STABILIREA REGULILOR ŞI LIMITELOR  91
 1.1. Stabilirea regulilor  91
 1.2. Stabilirea limitelor comportamentale ale copiluluilui. Formularea instrucţiunilor  94
 2. RECOMPENSELE CA MODALITATE DE MOTIVARE A COPILULUI  98
 2.1. Lauda–metodă de recompensare a copilului  98
 2.2. Recompensele materiale  103
 3. ABORDAREA COMPORTAMENTELOR INADECVATE  110
 3.1. Ignorarea comportamentelor inadecvate  112
 3.2. Administrarea consecinţelor comportamentelor inadecvate  115
 3.3. Excluderea  118
II. STRATEGII DE DEZVOLTARE A COMPETENŢELOR EMOŢIONALE ŞI SOCIALE ÎN RELAŢIA PĂRINTE-COPIL  124
 1. STRATEGII DE COMUNICARE EFICIENTĂ ÎNTRE PĂRINŢI ŞI COPII 124
 2. TIMPUL PETRECUT ÎMPREUNĂ CU COPILUL CA MODALITATE DE OPTIMIZARE A RELAŢIEI PĂRINTE-COPIL  131
 3. ÎNVĂŢAREA ŞI DEZVOLTAREA STRATEGIILOR DE REGLARE EMOŢIONALĂ
 LA COPII  137
 4. REZOLVAREA DE PROBLEME LA COPII  143

CAPITOLUL III  149
1. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor emoţionale  149
2. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor sociale  181
3. Anexe  232

BIBLIOGRAFIE  292

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu