Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978‐973‐595‐904‐3
Nr pagini : 154
Format 130 x 200
E-book gratuit la Editura,
pdf aici
Descrierea editurii:
Propunem cititorului o carte, care, departe de ambiția de a aborda toate fațetele comunicării, oferă o perspectivă amplă asupra fenomenului, într‐o lume în care, adeseori, sunt invocate deficiențele de comunicare ca explicații pentru eșecul interacțiunilor umane. Chiar dacă alterarea relațiilor dintre oameni nu este întotdeauna imputabilă incapacității lor de a comunica eficient, credem că mai buna stăpânire a tehnicilor de exprimare verbală și nonverbală optimizează schimburile interpersonale și sporește satisfacția partenerilor. Structurat în 10 capitole, volumul debutează cu circumscrierea actului de comunicare ca proces de percepție interpersonală, în care cunoașterea celuilalt, ca și cunoașterea de sine sunt condiții importante pentru buna dozare a cuvintelor și modalităților nonverbale care le acompaniază. Distorsiunile perceptive pot anihila bunele intenții sau pot sărăci semnificațiile intenționate de către comunicatori.
Cuprins:
Cuvânt înainte 5
Mariela Pavalache-Ilie
Percepția interpersonală 7
Caracteristicile percepției interpersonale 7
Factori care influențează percepția interpersonală 10
Distorsiuni în percepția interpersonală 15
Optimizarea abilităților perceptive 17
Mariela Pavalache-Ilie
Modele, tipuri și contexte de comunicare 21
Modele ale comunicării 21Tipuri de comunicare 27Situație și context în comunicare 29
Mariela Pavalache-Ilie
Comunicarea prin cuvânt 33
Competența de comunicare 33Triunghiul semantic 34Comunicarea orală și comunicarea scrisă 35Tipuri de mesaje folosite în comunicarea verbală 36Abilități de comunicare verbală 37
Mariela Pavalache-Ilie
Comunicarea nonverbală 51
Interacțiunea dintre verbal și nonverbal în comunicarea interpersonală 51Funcțiile comunicării nonverbale 52Tipuri de comunicare nonverbală 53
Mariela Pavalache-Ilie
Comunicarea în situații de conflict 67
Pro sau contra conflictului? 67Tipuri de comportamente în situații de conflict 72Comunicarea asertivă și alternativele sale 76Stiluri de gestionare a conflictului 79Comunicare și negocierea conflictelor 86
Mariela Pavalache-Ilie
Comunicarea din perspectiva analizei tranzacționale 91
Trei fațete ale persoanei – stările eului 91Tranzacțiile 97Poziția de viață 100
Ana-Maria Cazan
Limbajul ca instrument de dezvoltare a metacogniției și a autoreglării în învățare 104
Metacogniția și verbalizarea 104Rolul limbajului în rezolvarea de probleme 105Metode de stimulare a metacogniției și a autoreglării bazate pe limbaj 107Concluzii 112
Laura Elena Năstasă
Specificul comunicării în relația terapeutică 114
Relația psihoterapeutică 114Psihoterapeutul ca persoană terapeutică 115Comunicarea și empatia în relația terapeutică 118Abilitățile de contact profesional 121
Camelia Truța
Comunicarea în domeniul marketingului și al publicității 125
Comunicarea în mediul interactiv 125Un posibil model explicativ al comunicării în medii interactive 129Aspecte etice ale comunicării publicitare 131
Mariela Pavalache-Ilie
Eficiență, etică și etichetă în comunicare 133
Comunicarea eficientă 133Este nevoie de o etică a comunicării? 137Eticheta în comunicare 140
REFERINȚE 147
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu