28/01/2023

MANAGEMENTUL COMUNICARII IN SITUATII DE CRIZA

Autor: Ion Chiciudean, George David
Editura Comunicare.ro
Colectia Cursuri universitare
An aparitie : 2011
Editia I
ISBN 978-973-711-317-7
Nr pagini : 208
Format 170 x 240
Anticariat
Pretul la data postarii : 33 lei la Editura
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        Managementul comunicarii in situatii de criza se adreseaza in primul rand studentilor din invatamantul masteral, precum si celor din invatamantul universitar care doresc sa aprofundeze aspecte legate de comunicarea de criza. In al doilea rand, cartea este utila specialistilor in relatii publice care au responsabilitati in managementul crizelor si care vor gasi aici un set de instrumente ce pot fi utilizate cu succes in astfel de situatii. In fine, cititorul obisnuit va putea descoperi si intelege atat complexitatea proceselor comunicationale pe care trebuie sa le gestioneze organizatiile care se confrunta cu situatii de criza, cat si trasaturile specifice comunicarii in astfel de circumstante

        ION CHICIUDEAN este profesor universitar doctor şi prodecan cu probleme de învăţământ şi probleme administrative la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Şcoalii Naţionale de Studii Politice şi Administrative. Absolvent al Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I” (1982), al Facultăţii de Istorie-Filosofie, specialitatea Sociologie, Universitatea Bucureşti (1988) şi al Colegiului Naţional de Apărare (1995), obţine în 1998 titlul de Doctor în Ştiinţă militară, specialitatea Sociologie militară cu teza Investigarea imaginii sociale a armatei. Aspecte teoretice şi metodologice. 

        GEORGE DAVID este unul dintre „pionierii” relaţiilor publice din România, practicând această profesie din 1993. A urmat cursuri de specialitate atât în ţară, cât şi în străinătate (SUA, Germania) şi a participat la numeroase seminarii, conferinţe şi activităţi internaţionale de relaţii publice.

Cuprins:

Introducere / 11

CAPITOLUL 1
Organizațiile: de la identitate la imagine / 13
1. Identitatea organizației / 13
2. Comunicarea și identitatea organizației / 17
3. Managementul identitãții organizației / 19
3.1. Aspecte generale / 19
3.2. Procesul de construire a identitãții organizaționale (modele) / 21
3.3. Managementul identitãții organizaționale prin conceperea mixului de identitate al organizației / 26
4. Imaginea organizației. Notorietate și reputație / 28
4.1. Aspecte generale / 28
4.2. Imaginea corporativã / 30
4.3. Notorietatea organizației / 32
4.4. Reputația organizației / 33
5. Managementul imaginii organizației / 35
Întrebãri și probleme / 38
Activitate practicã / 39
Bibliografie selectivã / 39

CAPITOLUL 2
Tipuri de crize / 41
1. Definirea crizelor / 41
2. Criza ca oportunitate / 43
3. Trãsãturile crizelor / 44
4. Tipuri de crize / 45
5. Criza organizaționalã / 48
6. Criza de comunicare / 49
7. Criza mediaticã / 50
8. Criza de imagine / 51
9. Probleme, riscuri, urgențe și crize / 52
Întrebãri și probleme / 54
Activitate practicã / 55
Bibliografie selectivã / 55

CAPITOLUL 3
Etape ale crizei / 56
1. Modele de abordare a etapelor unei crize / 56
2. Precriza / 58
2.1. Detectarea semnalelor / 59
2.2. Prevenirea crizelor / 63
2.3. Pregãtirea pentru crizã / 64
3. Criza / 67
4. Postcriza / 68
Întrebãri și probleme / 70
Activitate practicã / 71
Bibliografie selectivã / 71

CAPITOLUL 4
Managementul riscului / 72
1. Riscul: abordare globalã / 72
2. Definiții ale riscurilor / 74
3. Clasificãri ale riscurilor / 76
4. Percepția riscului și atitudinea fațã de risc / 77
5. Managementul situațiilor de risc / 79
5.1. Definiții, funcții / 79
5.2. Planul de management al situațiilor de risc (Tucker și Trumpfheller) / 81
5.3. Planificarea managementului riscurilor (Regester și Larkin) / 84
Întrebãri și probleme / 86
Activitate practicã / 87
Bibliografie selectivã / 87

CAPITOLUL 5
Managementul problemelor și al crizelor / 88
1. Managementul problemelor / 88
2. Managementul crizelor / 91
2.1. Aspecte generale / 91
2.2. Strategii aplicabile managementului crizelor / 93
2.3. Planificarea în managementul crizei (Regester și Larkin) / 94
2.4. Planul de management al crizei elaborat de Caywood și Stocker / 98
2.5. Planul de management al crizei elaborat de Combalbert / 100
Întrebãri și probleme / 102
Activitate practicã / 102
Bibliografie selectivã / 103

CAPITOLUL 6
Comunicarea de crizã / 104
1. Comunicarea: delimitãri în funcție de conținut / 104
2. Comunicarea de crizã / 105
3. Sistemul de gestionare a comunicãrii de crizã / 109
4. Principii ale comunicãrii de crizã / 110
5. Evoluția procesului de comunicare pe timpul crizei / 113
6. Calitãțile mesajului / 115
7. Construirea mesajului / 118
8. Informații-cheie și mesaje conținute în comunicatele inițiale de presã / 119
9. Reguli pentru publicarea datelor în cazul accidentelor din care au rezultat morți și rãniți / 121
10. Reguli de bazã pentru elaborarea mesajului / 121
11. Evaluarea de cãtre public a mesajelor pe timpul crizei / 122
Întrebãri și probleme / 123
Activitate practicã / 124
Bibliografie selectivã / 124

CAPITOLUL 7
Planificarea comunicãrii de crizã / 125
1. Rolul planificãrii în comunicarea de crizã / 125
2. Rolul planificãrii comunicãrii în pregãtirea pentru crizã / 127
3. Echipa de management al crizei (EMC) / 130
3.1. Purtãtorul de cuvânt pe timpul crizei / 132
4. Planul de comunicare de crizã (PCC) / 135
5. Sugestii pentru planul de comunicare de crizã / 136
Întrebãri și probleme / 140
Activitate practicã / 140
Bibliografie selectivã / 140

CAPITOLUL 8
Comunicarea cu publicul intern și cu publicurile relevante în situații de crizã / 142
1. Comunicarea internã / 142
1.1. Necesitatea și utilitatea comunicãrii interne în situații de crizã / 142
1.2. Comunicarea internã în planul de comunicare de crizã / 145
1.3. Modalitãți practice de comunicare internã / 147
2. Comunicarea cu publicurile relevante (stakeholders) / 150
Întrebãri și probleme / 156
Activitate practicã / 156
Bibliografie selectivã / 156

CAPITOLUL 9
Comunicarea cu mass-media pe timpul crizei / 158
1. Relațiile cu presa / 158
2. Comunicarea cu mass-media pe timpul crizei / 165
2.1. Rolul mass-media în perioadele de crizã / 165
2.2. Principiile relațiilor cu presa pe timpul crizei / 168
2.3. Structuri de comunicare cu presa pe timpul crizei / 174
2.4. Modalitãți de comunicare cu presa pe timpul crizei / 177
Întrebãri și probleme / 179
Activitate practicã / 180
Bibliografie selectivã / 180

CAPITOLUL 10
Noile tehnologii de comunicare și managementul crizelor / 181
1. Noile tehnologii de comunicare – un proces revoluționar / 181
2. Utilizarea noilor tehnologii în comunicarea de crizã / 183
2.1. Utilizarea poștei electronice / 184
2.2. Instant Messenger / 184
2.3. Blogging-ul corporativ / 185
2.4. Rețelele de socializare / 186
2.5. Feed-urile RSS / 187
2.6. Crearea și difuzarea newsletterelor electronice / 188
2.7. Grupuri de discuții și forumuri / 188
2.8. Servicii de difuzare a comunicatelor de presã pe internet / 189
2.9. Comunicate de presã multimedia / 190
2.10. Podcast-uri, videocast-uri / 190
2.11. Comunicații mobile / 191
2.12. YouTube / 191
2.13. SecondLife / 192
2.14. Site-uri / 192
3. Concluzii / 193
Întrebãri și probleme / 194
Activitate practicã / 194
Bibliografie selectivã / 194
STUDIU DE CAZ: Crizele și comunicarea de crizã în societatea globalã. Cazul Danone PDPA Romania / 196

BIBLIOGRAFIE GENERALÃ / 203
Lucrãri de referințã / 203
Dicționare, manuale / 205
Articole / 206
Site-uri web / 207


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu