Autor: Andy Green
Editura Polirom
Colectia Collegium. Relații publice și publicitate
An aparitie : 2009
Editia I
Editia originala: Effective Personal Communication Skills For Public Relations
Traducerea Iulia Iordache
ISBN 978-973-46-1345-8
Nr pagini : 304
Format 135 x 200
Pretul la data postarii : 22,46 pe divin, 39 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Succesul comunicarii in relatiile publice presupune elaborarea unei strategii eficiente, dar si o buna cunoastere a oamenilor. Lucrarea prezinta elementele-cheie la care recurg comunicatorii in crearea mesajelor si principalele metode de gestionare a informatiilor, de extindere a retelelor sociale si de rezolvare a conflictelor. Numeroasele exercitii si sfaturi practice sint utile atit pentru studenti, cit si pentru specialistii in relatii publice.
Andy Green este fellow CIPR si expert in probleme de comunicare si creativitate. Este consultant pentru Wakefield Media and Creativity Centre si partener al firmei GREEN communications and creativity@work.
Cuprins:
Cuvant Inainte 13
Multumiri 15
Scurtă prezentare a cartii 17
Introducere 21
Capitolul 1. Marca proprie - cine suntem 23
Fiziologia - partea intâi 24
Informatia - primul pas spre inlelegerea abilitălilor intrapersonale 25Hărtile mentale - perceplia noastră despre realitate 27Convingerile şi valorile 28Atitudinile 34
Fiziologia - partea a doua 38
Fundamentul actelor de comunicare: găndirea 38
Capitolul 2. Coeficientul comunicaţional - resursele gândirii noastre 41
Cei patru Q 42
Coeficientul de inteligenta (QI) 42Coeficientul de inteligenta emotionala (QE) 45Coeficientul de viziune (QV) 48Coeficientul de adversitate (QA) 51
Perspectiva celor patru Q in comunicare : obţinerea echilibrului 56
Coeficientul comunicaţional şi marca proprie 59
Capitolul 3. Capacităţile interpersonale 61
Comunicarea prin intermediul acţiunilor 62
Comunicarea cu integritate 63
Căstigarea increderii 65
Limbajul trupului 68
Alte limbaje 73
Imbrăcămintea 74
Ascultarea activă 76
Prezentarea activă 80
Asertivitatea 82
Capitolul 4. Crearea mesajelor, memele şi manipularea 85
Memele 85
Crearea paradigmelor şi arta manipulării 94
Flexibilitatea in cadrul diferitelor „cutii" 100
Paradigmele sacre 104
Ideile se exprimă in cutii 3D: conceptul de "paramernă" 106
Capitolul 5. Mesajul - canal de comunicare: cum să comunicăm pentru crearea brandului 113
Structura limbajului - influenla asupra comunicării 114
Structum brandului - influenţa asupra comunicării 116
Iconurile 117Valorile şi informatiile 126
Pozitionarea 129
Platformele de brand 132
Mesajele favorabile creării memelor 133Locutorii de succes işi adaptează mesajul 135
Capitolul 6. Mesajul declanşator de schimbări 139
Disonanţa 140
Necesitatea duce la comunicare 142
Ansamblul motivatiilor 144
Construirea unei punti dinspre prezent către viitor 145
Vanzarea de avantaje, legitimitate şi diferente majore 146Folosirea metodelor de convingere 152Vitalitatea : comunicati cu stil şi inflorituri 155Adaptarea mesajului 159Instrumentele pentru diferite canale senzoriale 162Comunicarea pentru schimbarea comportamentului şi actiunilor celorlalti 163
Capitolul 7. Adaptarea mesajelor la relelele sociale - comunicarea orală şi comunicarea pe internet, aliatii noştri virali 165
Ce este comunicarea orală? 166
Forta comunicării orale 167
Comunicarea orală negativă 169
Limitele comunicării orale 171
Controlarea comunicării orale 172
Aspectele importante şi urgente 174Etapele esenţiale in luarea unei decizii 176Cuvintele-cheie pentru accelerarea fiecărei etape 177Modurile de a incepe comunicarea orală 179
Comunicarea pe internet 181
Autoperpetuarea rapidă 181Viteza şi urgenţa 182Accesul nelimitat şi excesul de informatii 183Căt se poate de democratic 184Distorsionarea mesajelor şi a faptelor 184
Tehnicile de campanii virale 185
Evitarea situaţiilor jenante 188Folosirea comunităţilor pe internet 188
Comunicarea orală - o ramură a relaliilor publice? 190
Capitolul 8. Reţelele sociale 193
Spaţiul privat 194
Spaţiul profesional 195
Cercul de cunoştinţe apropiate 197
Cercul de cunoştinţe indepărtate 197
Calitatea de membru 198
Evaluarea reţelelor sociale 199Structurile reţelelor sociale 200Dinamica reţelelor sociale 203Organizaţiile-fantomă 205Sursele de informalii 207Verificarea reţelelor sociale 208
Forţa parteneriatului 208
Locutorii de succes - construirea şi folosirea reţelelor sociale 211
Capitolul 9. Gestionarea reţeielor sociale 215
Cum se creează de fapt retelele sociale" 216
Legendele retelelor sociale 219
Strategiile de dezvoltare a retelelor sociale 220
Definirea şi identificarea publicului-tintă 221
Trăsăturile creatorului eficient de relele sociale 222
Cum să ne facem relaţii 224Iniţiativa 225Schimbul de informatii de contact 226Cartea de vizită - cel mai influent prieten al nostru 228
Afinitatea şi compatibilitătile 229
Perseverenta 232Sistematizarea 234Disciplina 234Atragerea persoanelor cu relaţii in cadrul companiei 235
Relelele sociale - instrument formal in comunicarea de marketing? 236
Capitolul 10. Forţa contextului - gestionarea condiţiilor de comunicare 239
Motivatiile: găndirea de grup 241
Durata acomodării : forta “paşilor mărunţi" 243
Rolul celorlalte meme 251
Oscilatiile socioeconomice şi politice 252
Comunicările sunt cumulative 253
Perspectiva importantei contextului : Mein Kampf 254
Capitolul 11. Perspectiva de ansamblu 259
Virusul „te iubesc" 259
Iisus Hristos 262
Paramema unui pasionat de computere versus cea a Fiului lui Dumnezeu 266
Comunicarea brandului personal: aspiratiile, memele şi echipele 268
Comunicarea brandului personal: aspiraţiile, memele şi echipele 268
Comunicarea - mai mult decăt un comunicat de presă: misiunea noastră 272
Scurta retrospectivă 275
Glosar 281
Lecturi suplimentare 285
Bibliografie 290
Index 295
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu