29/01/2023

COMUNICARE SI PERCEPTIE SOCIALA

Coord: Alina Duduciuc, Loredana Ivan, Dan Florin Stanescu
Editura Comunicare.ro
Colectia Spatiul public
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN 978-973-711-552-2
Nr pagini : 193
Format 155 x 235
Pretul la data postarii : 25,71 lei la Editura, 26,99 lei la carturesti
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        Studiile reunite în acest volum reflectă preocupările teoretice și empirice actuale din științele comunicării, psihosociologie, psihologie și antropologie, precum și modul în care cunoașterea științifică poate fi utilizată în diferite domenii și activități specifice ale vieții sociale. Ele răspund astfel unei întrebări deopotrivă de cercetare științifică și de interes general de cunoaștere: Ce se întâmplă cu emoțiile, cognițiile și comportamentele indivizilor sub impactul unor fenomene și aspecte sociale actuale: îmbătrânirea populației, proliferarea noilor tehnologii de comunicare, criza leadershipului, online dating-ul etc.?

        Sunt analizate cercetările anterioare de teren și de laborator, precum și modul în care au fost construite și operaționalizate anumite concepte și instrumente de măsurare, larg utilizate la nivel internațional în științele sociale.

        ALINA DUDUCIUC este lector universitar în cadrul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA), unde predă cursurile de „Psihologie socială”, „Psihosociologia publicităţii” şi „Psihologia reclamei”. În prezent, efectuează un stagiu de cercetare postdoctorală în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, cu o temă despre impactul noilor tehnologii de comunicare asupra sănătăţii şi imaginii corpului. În 2010 a obţinut titlul de doctor la Universitatea din Bucureşti (Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială) cu o teză privind sociologia modei, realizată prin îndrumarea ştiinţifică a profesorului universitar dr. Septimiu Chelcea. 
        Dintre lucrările sale menţionăm: 
Psihologia socială. Studiul interacţiunilor umane (coautor), comunicare.ro 2013 
Sociologia modei: Stil vestimentar şi dezirabilitate socială (coautor),  Institutul European 2012; Comunicare nonverbală şi construcţii sociale (coord.), Tritonic 2011
Comunicare şi percepţie socială (coautor), Comunicare.ro 2016

        Loredana Ivan este conferentiar universitar in cadrul Facultatii de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA Bucuresti. şi membru al laboratorului Cogniţie Socială şi Comunicarea Emoţiilor. A absolvit Facultatea de Sociologie, la Universitatea din București, având un doctorat în Sociologie (2007) și un post-doctorat în Psihologie Socială. Predă cursuri de Metode de cercetare la nivel universitar şi de masterat şi cursurile Comunicare interpersonală şi Comunicare nonverbală la nivel universitar.
        Dintre cartile sale:
Comunicarea nonverbala: gesturile si postura : cuvintele nu sunt de-ajuns (coautor), Comunicare.ro 2005, 2008
Cele mai importante 20 de secunde. Competenta in comunicarea nonverbala, Tritonic 2009
Comunicare nonverbala si constructii sociale (coautor), Tritonic 2011
Psihologie sociala. Studiul interactiunilor umane, Comunicare.ro 2013
Comunicare si perceptie sociala (coord), Comunicare.ro 2016


        Dan Florin Stănescu este conferențiar universitar, coordonator al Laboratorului de Cogniție Socială și Comunicarea Emoțiilor din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, București. Este doctor în psihologie în cadrul Universității din Hamburg din 2006 și în prezent predă cursurile Managementul strategic al resurselor umane - Schimbarea organizațională, Sănătate organizațională, Consiliere organizațională și Psihologia comunicării. Interesele sale de cercetare sunt concentrate în principal în arii precum dezvoltarea resurselor umane, studiul emoțiilor, psihologie organizațională, învățarea pe tot parcursul vieții și psihologie clinică. (sursa)
        Dintre cartile sale: 
Comunicare si perceptie sociala (coord), Comunicare.ro 2016

Cuprins:

Prefata  7

        Loredana IVAN
Adoptarea noilor tehnologii la vârstnici. Factori explicativi / 9

        Alina DUDUCIUC
Publicitatea adresatã seniorilor: Portretizarea femeilor și bãrbaților vârstnici în advertising / 27

        Dan Florin STÃNESCU
Comportamente lipsite de eticã în mediul academic – o analizã comparativã a percepției cadrelor didactice versus auto-raportarea studenților / 47

        Andreea BOBB
Percepția și atribuirea moralitãții / 59

        Cãtãlina ROSCA
Percepția socialã în leadershipul autentic din sectorul public / 75

        George TUDORIE
Un azil prin ochii a doi clandestini / 87

        Elisa LEONTE, Georgiana MANOLE-ANDREI, Lucian MICLIUC, Florinela Iulia MOCANU
Stima de sine și motivația autorealizãrii / 103

        Alexandra ANDRONESCU, Ana-Maria BACIU, Alexandru-Vlad BURNEI
Efectul atractivitãții prenumelor pe site-urile de online dating / 119

        Mãdãlina Alina GOLOGAN, Gabriela Bianca ENE, Radu Bogdan FIRÃNESCU
Efectele autoreglãrii asupra performanțelor academice ale studenților, în contextul dezvoltãrii noilor tehnologii de comunicare / 133

        Monica MITARCÃ
În ochiul privitorului: percepția pornografiei / 153

        Andreea BUDESCU
Percepția socialã a tatuajelor / 175


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu