16/01/2023

SUPERFICIALII. Efectele Internetului asupra creierului uman

Autor: Nicholas Carr
Editura Publica
Colectia In afara colectiilor
An aparitie : 2012
Editia I
Editia originala: The Shallows : what the Internet is doing to our brains
Traducerea Dan Craciun
ISBN 978-973-1931-95-1
Nr pagini : 352
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 37,76 lei la Editura, 37,38 lei la elefant, 47,20 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        ”Cândva prin 2007, un şarpe de îndoială s-a strecurat târâş în info-paradisul meu. Am început să bag de seamă că internetul exercita asupra mea o influenţă mult mai puternică şi mai complexă decât o făcuse vreodată vechiul meu PC. Nu era doar faptul că stăteam atât de mult timp cu ochii ațintiți la un monitor. Nu era doar faptul că atât de multe dintre obiceiurile şi rutinele mele se schimbau pe măsură ce deveneam tot mai deprins cu, şi tot mai dependent de, site-urile şi serviciile de pe net. Chiar felul în care funcţiona creierul meu părea să se schimbe.
        Atunci a început să mă preocupe incapacitatea mea de-a da atenţie unui lucru mai mult de câteva minute. La început am socotit că problema era un simptom de atrofiere a minţii la vârsta mijlocie. Însă creierul meu, mi-am dat seama, nu doar o lua razna. Era flămând. Cerea să fie hrănit aşa cum îl hrănea internetul – şi cu cât înghiţea mai multă hrană, cu atât foamea sporea. Chiar şi atunci când nu eram lângă un computer, tânjeam să-mi verific mailul, să dau clic pe diverse linkuri, să fac ceva googling. Voiam să fiu conectat.” Nicholas Carr

        Captivantă şi tulburătoare. Toţi glumim pe seama modului în care internetul ne transformă pe toţi şi, îndeosebi, pe copiii noştri în nişte zănatici spasmodici, incapabili de cugetare profundă. Nu e de glumit cu acest subiect, ne spune Nicholas Carr, iar pe mine unul m-a convins. John Horgan

        Nicholas Carr citează în Superficialii suficient de multe cercetări academice pentru a stârni oricui dubii faţă de adoptarea totală de către societate a internetului drept o veritabilă forţă progresistă. Peter Burrows

        Nicholas Carr este un scriitor de nonfiction care abordează teme de tehnologie și cultură
La noi au fost traduse cartile: 
    SuperficialiiEfectele internetului asupra creierului uman, Publica 2012
    Cușca de sticlăAutomatizarea și noi, Publica 2014

Cuprins:

Cuvantul traducatorului 11

Prolog 
Cainele de paza si hotul  17

1. Eu si HAL  23

2. Caile vitale
O digresiune
Ce gandeste creierul atunci cand se gandeste pe sine 63

3. Instrumentele mintii  67

4. Aprofundarea paginii  91
O digresiune. 
Despre Lee de Forest si uimitorul sau Audion 115

5. Un medium de cea mai generala natura  119

6. Imaginea veridica a unei carti  141

7. Creierul jonglerului  161
O digresiune. 
Despre flotabilitatea scorurilor IQ  197

8. Biserica Google  203

9. Cautare, amintire  239
O digresiune. 
Despre scrierea acestei carti  263

10. Un lucru ce seamana cu mine  267
Epilog 
Elemente umane  295

Postfata la editia brosata 297
Note  303
Lecturi suplimentare  345
Multumiri  351

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu