Editura SPER
Colectia Masteralia
An aparitie : 2019
Editia I
ISBN 978-606-8429-73-1
Nr pagini : 154
Format 150 x 210
Pretul la data postarii : 25 lei la Editura, 25 lei la carturesti, lei la librarie.net
Descrierea editurii:
Avem nevoie să ne jucăm din când în când şi mai ales să ne dăm voie să fim noi. Iar acest din urmă fapt îl uităm cel mai adesea.
Cartea cuprinde zeci de jocuri şi 12 scenarii dramaterapeutice experienţiale, exerciţii care pot fi folosite pentru destindere, provocare, joc, închegarea colectivului.
Lucrarea a urmărit dezvoltarea şi optimizarea unui grup de copii, dar nu se rezumă doar la această categorie de vârstă. Structura şedinţelor experienţial-dramaterapeutice se poate aplica în şcoli, în timpul orelor de dezvoltare personală din programă, în grădiniţe, în diverse cadre nonformale, chiar şi în activitatea cu adulţii, doar că aici aş creşte gradul de dificultate al cerinţelor.
Structura şedinţelor şi elementele din care sunt alcătuite, pe partea de exerciţii, permit aplicarea lor secţionată. Adică, un cadru didactic, în limita dirijării pe partea de psihologie, sau un psiholog poate aplica şi lucra doar cu unul sau mai multe exerciţii ale unei şedinţei. De asemenea, se pot combina diferit exerciţiile faţă de dispunerea din această lucrare.
Direcţiile cercetării vizează prezentul, societatea actuală cu nevoile ei, precum şi viitorul în terapie. în sensul că avem nevoie să se facă dezvoltare personală în rândul copiilor, tinerilor, cât şi în viaţa fiecăruia dintre noi.
Obiectivul meu de suflet este să ofer şi să accesibilizez la o scară cât mai largă educaţia şi dezvoltarea emoţională pentru copii, cât şi împuternicirea oamenilor de pretutindeni pentru ca aceştia să fie autentici şi să îşi urmeze visurile.
Autoarea
Angelica BURCEA este psihoterapeut experiențialistunificator, psiholog în psihopedagogie specială, președinte și fondator al Asociației Empowering Angles & Co., trainer pe dezvoltare
personală, wellness, business și beauty. Este licențiată în Psihopedagogie Specială, are master în „Psihodiagnoză, psihoterapie experiențială unificatoare (P.E.U.) și dezvoltare personală”; competențe și program de formare în „Psihosexologie – evaluare și intervenție terapeutică”, Institutul SPER; certificată în „Tehnici de psihoterapie cognitiv-comportamentală și analiză comportamentală aplicată în tulburări de spectru autist”, Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România.
Cuprins:
Argument 7
Introducere 9
Capitolul I. Abordarea teoretică 11
1.1. Delimitări conceptuale ale termenului de ,,dramaterapie” 11
1.2. Istoricul și evoluția dramaterapiei în timp 24
1.3. Psihodrama ca bază a dramaterapiei 33
1.4. Dramaterapia în manieră PEU 42
Capitolul II. Obiectivele și metodologia cercetării 45
2.1. Etapele desfășurării programului de cercetare 45
2.2. Descrierea participanților și caracteristicile grupului 47
2.3. Obiectivele principale 48
2.4. Obiectivele secundare 49
2.5. Ipotezele cercetării 49
2.6. Descrierea variabilelor cercetării 50
2.7. Metodele și instrumentele cercetării 51
Capitolul III. Dramaterapia – prezentarea celor 12 sesiuni 53
3.1. Ședința I: ,,X factorul animalelor” 53
3.2. Ședința a II-a: ,,Familia ursuleților” – partea I 61
3.3. Ședința a III-a: ,,Familia ursuleților” – partea a II-a 65
3.4. Ședința a IV-a: ,,Eroii care salvează prințesa” 68
3.5. Ședința a V-a: ,,Echipajul lui Mac-Mac sau Marinarii pe mare” 74
3.6. Ședința a VI-a: ,,Călătoria cu trenul” 78
3.7. Ședința a VII-a: ,,Indienii și totemul” 81
3.8. Ședința a VIII-a: ,,Soarele care ne topește furia” 84
3.9. Ședința a IX-a: ,,Ciocanul puterii și exprimarea furiei” 88
3.10. Ședința a X-a: ,,Confruntarea Exatlon” 92
3.11. Ședința a XI-a: ,,Un cățel și o pisică – un băiat și o fetiță” 93
3.12. Ședința a XII-a: ,,Tablouri cu viață” 94
Capitolul IV. Rezultatele cercetării 98
4.1. Prezentarea datelor și analiza lor 98
4.2. Interpretarea datelor 105
4.3. Studiu de caz 107
4.4. Limite și direcții ale cercetării 119
Capitolul V. Concluzii 121
Anexe 123
Referințe bibliografice 151
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu