05/01/2023

COMUNICAREA PRIN INTERMEDIUL IMAGINII LA VARSTA PRESCOLARA

Autor: Doinita Venera Dinca 
Editura Universitara
Colectia Stiinte ale educatiei
An aparitie : 2021
Editia I
ISBN 978-606-28-1227-0 
Nr pagini : 334
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 45 lei la Editura, 38,25 lei la delfin, 38,25 lei la dzc
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Lucrarea pe care am elaborat-o este structurata in cinci capitole la care se adauga Anexele și Bibliografia, intregul edificiu posedand o  coerenta interna optima. Bibliografia este diversificata și include lucrari din domeniile comunicarii, psihopedagogiei, filosofiei și artei, fiind focalizata pe necesitatile de tratare ale temei care face obiectul cercetarii. Anexele cuprind mai multe tipuri de documente precum grile de observatie, tabele, chestionarul aplicat cadrelor didactice, materiale illustrative utilizate in demersul cercetarii, fotografii din activitatile desfașurate cu preșcolarii și ale produselor activitatii lor.

Cuprins:

Multumiri / 5
Rezumat / 7
Summary / 11
Cuprins / 15
Index de tabele / 17
Index de figuri / 19

INTRODUCERE / 21

I. SPECIFICITATEA PROCESULUI DE COMUNICARE IN INTERACTIUNEA UMANA / 25
I.1. Elementele actului de comunicare / 25
I.2. Functiile comunicarii / 36
I.3. Tipurile şi formele comunicarii / 39
I.4. Modalitati de comunicare specifice interactiunii umane / 41

II. CARACTERIZAREA PSIHOLOGICA A VARSTEI PREȘCOLARE / 62
II.1. Caracteristici ale creșterii și dezvoltarii copilului de varsta preșcolara / 62
II.2. Procesele cognitiv-senzoriale / 64
II.3. Procesele cognitiv superioare / 67
II.3.1. Gandirea / 67
II.3.2. Memoria / 72
II.3.3. Imaginatia / 74
II.4. Procesele de comunicare / 77
II.4.1. Limbajul / 78
II.4.2. Rolul activitatilor și proceselor reglatorii: atentia, afectivitatea, motivatia, vointa / 82

III. COMUNICAREA PRIN INTERMEDIUL IMAGINII /  91
III.1. Delimitari conceptuale și acceptiuni ale imaginii ca mijloc de comunicare / 91
III.2. Functii indeplinite de imagini in perimetrul existentei umane / 96
III.3. Tipologia imaginilor / 99
III.4. Caracteristici ale mesajului visual / 103
III.5. Invatarea perceptiv-vizuala. Argumente de sustinere și promovare / 104
III.6. Caracteristicile imaginilor mintale / 106
III.7. Relatia dintre culoare și sunete in comunicare / 108
III.8. Efectele senzoriale induse de principalele culori / 109
III.9. Efectele culorilor in planul psihic și in functionarea optima și echilibrata a acestuia / 115
III.10. Utilizarea culorilor in analiza unor trasaturi ale personalitatii / 117
III.11. Rolul imaginii de sine in comunicare / 118

IV. ABORDAREA EXPERIMENTALA A RELATIILOR EXISTENTE INTRE IMAGINE ŞI DIMENSIUNILE PERSONALITATII COPILULUI DE VARSTA PREŞCOLARA  / 129
IV.1. Scopul cercetarii / 130
IV.2. Obiectivele cercetarii / 130
IV.3. Ipotezele cercetarii / 131
IV.4. Metodologia cercetarii / 132
IV.5. Etapele demersului investigativ / 140
IV.5.1. Proba A / 144
IV.5.2. Proba B / 145
IV.5.3. Proba C / 146
IV.5.4. Proba D / 147
IV.5.5. Proba E / 148
IV.5.6. Proba F/ 154

V. EFECTELE COMUNICARII PRIN IMAGINE ASUPRA DEZVOLTARII PERSONALITATII COPILULUI DE VARSTA PREŞCOLARA DUPA DERULAREA PROGRAMULUI DE CERCETARE / 155
V.1. Prelucrarea, analiza şi interpretarea rezultatelor cercetarii / 155
V.2. Concluziile cercetarii / 215
V.3. Concluzii generale și directii viitoare de cercetare / 225

BIBLIOGRAFIE / 229
Webografie / 245
ANEXE / 256


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu