02/01/2023

DEZVOLTAREA COMPETENTELOR EMOTIONALE SI SOCIALE LA PRESCOLARI. Ghid practic pentru educatori


Autor: Catrinel A. Stefan, Kallay Eva
Editura ASCR
Colectia Educatie
An aparitie : 2007, 2010
Editia a II-a
ISBN 978-973-7973-99-3
Nr pagini : 310
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 61 lei la Editura,  61 lei la libris
pdf pe scribd si aici


Descrierea editurii:

        Volumul de față este un ghid practic pentru educatori în vederea educării eficiente a copiilor de vârstă preșcolară. Această perioadă din viața copiilor se caracterizează prin transformări rapide, pe care educatorii trebuie să le gestioneze cu mult tact și răbdare. Scopul nostru a fost să vă oferim o sursă de informare, care să vă sprijine în identificarea unor soluții pentru situațiile cu care vă confruntați în practica zilnică. Ghidul vă oferă, pe lângă soluții practice și exemple concrete de aplicare a acestor metode, o serie de activități pe care le puteți realiza împreună cu copiii din grupă.

        Acest manual are un dublu scop: pe de o parte dorim să vă oferim informații și metode prin care puteți dezvolta competențele emoționale și sociale ale copiilor, precum și metode și tehnici eficiente prin care puteți optimiza aceste abilități. În situația în care unul sau mai mulți dintre copiii cu care lucrați are probleme emoționale sau de comportament severe, este preferabil să informați părinții și să le sugerați să apeleze la ajutor specializat (consiliere psihologică, psihoterapie).    Autorii

Cuprins:

Prefaţă 7

CAPITOLUL I   9
Introducere  9
I. Competenţele emoţionale  18
II. Competenţele sociale  27
III. Factori de risc pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale  37

CAPITOLUL II  47
A. Optimizarea relaţiilor dintre adulţi  47
1. GESTIONAREA EFICIENTĂ A EMOŢIILOR ŞI MANAGEMENTUL STRESULUI   51
2. COMUNICAREA EFICIENTĂ  63
2.1. Emiterea mesajului  63
2.2. Receptarea mesajului  64
2.3. Tipuri de comunicare  68
3. MANAGEMENTUL CONFLICTELOR, REZOLVAREA DE PROBLEME ŞI LUAREA DECIZIILOR  73
3.1. Managementul conflictelor  73
3.2. Rezolvarea de probleme şi luarea deciziilor  80
B. Optimizarea relaţiei educator-copil  90
I. STRATEGII DE DISCIPLINARE  91
1. STRATEGII DE ORGANIZARE A MEDIULUI DE ÎNVĂŢARE ŞI DE PREVENŢIE A
PROBLEMELOR DE COMPORTAMENT  91
1.1. Stabilirea rutinelor  91
1.2. Stabilirea regulilor  93
1.3. Stabilirea limitelor  95
2. RECOMPENSELE CA MODALITATE DE ÎNCURAJARE A COMPORTAMENTELOR ADECVATE  99
2.1. Lauda – întărire socială pentru comportamentele adecvate  99
2.2. Sistemele de recompense  102
3. ABORDAREA COMPORTAMENTELOR INADECVATE   112
3.1. Ignorarea comportamentelor inadecvate  113
3.2. Consecinţele logice sau naturale ale comportamentelor inadecvate  117
3.3. Excluderea  121
II. STRATEGII DE DEZVOLTARE A COMPETENŢELOR EMOŢIONALE ŞI SOCIALE ÎN RELAŢIA EDUCATOR-COPIL  126
1. STRATEGII DE OPTIMIZARE A RELAŢIEI EDUCATOR-COPIL  126
2. ÎNVĂŢAREA ŞI DEZVOLTAREA STRATEGIILOR DE REGLARE EMOŢIONALĂ LA COPII  133
3. REZOLVAREA DE PROBLEME LA COPII  138

CAPITOLUL III  143
1. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor emoţionale  143
2. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor sociale  175
3. Anexe  232

BIBLIOGRAFIE  298 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu