Editura ASCR
Colectia Educatie
An aparitie : 2007, 2010
Editia a II-a
ISBN 978-973-7973-99-3
Nr pagini : 310
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 61 lei la Editura, 61 lei la libris
pdf pe scribd si aici
Descrierea editurii:
Volumul de față este un ghid practic pentru educatori în vederea educării eficiente a copiilor de vârstă preșcolară. Această perioadă din viața copiilor se caracterizează prin transformări rapide, pe care educatorii trebuie să le gestioneze cu mult tact și răbdare. Scopul nostru a fost să vă oferim o sursă de informare, care să vă sprijine în identificarea unor soluții pentru situațiile cu care vă confruntați în practica zilnică. Ghidul vă oferă, pe lângă soluții practice și exemple concrete de aplicare a acestor metode, o serie de activități pe care le puteți realiza împreună cu copiii din grupă.
Acest manual are un dublu scop: pe de o parte dorim să vă oferim informații și metode prin care puteți dezvolta competențele emoționale și sociale ale copiilor, precum și metode și tehnici eficiente prin care puteți optimiza aceste abilități. În situația în care unul sau mai mulți dintre copiii cu care lucrați are probleme emoționale sau de comportament severe, este preferabil să informați părinții și să le sugerați să apeleze la ajutor specializat (consiliere psihologică, psihoterapie). Autorii
Cuprins:
Prefaţă 7
CAPITOLUL I 9
Introducere 9
I. Competenţele emoţionale 18
II. Competenţele sociale 27
III. Factori de risc pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale 37
CAPITOLUL II 47
A. Optimizarea relaţiilor dintre adulţi 47
1. GESTIONAREA EFICIENTĂ A EMOŢIILOR ŞI MANAGEMENTUL STRESULUI 512. COMUNICAREA EFICIENTĂ 63
2.1. Emiterea mesajului 632.2. Receptarea mesajului 642.3. Tipuri de comunicare 68
3. MANAGEMENTUL CONFLICTELOR, REZOLVAREA DE PROBLEME ŞI LUAREA DECIZIILOR 73
3.1. Managementul conflictelor 733.2. Rezolvarea de probleme şi luarea deciziilor 80
B. Optimizarea relaţiei educator-copil 90
I. STRATEGII DE DISCIPLINARE 91
1. STRATEGII DE ORGANIZARE A MEDIULUI DE ÎNVĂŢARE ŞI DE PREVENŢIE APROBLEMELOR DE COMPORTAMENT 91
1.1. Stabilirea rutinelor 911.2. Stabilirea regulilor 931.3. Stabilirea limitelor 95
2. RECOMPENSELE CA MODALITATE DE ÎNCURAJARE A COMPORTAMENTELOR ADECVATE 99
2.1. Lauda – întărire socială pentru comportamentele adecvate 992.2. Sistemele de recompense 102
3. ABORDAREA COMPORTAMENTELOR INADECVATE 112
3.1. Ignorarea comportamentelor inadecvate 1133.2. Consecinţele logice sau naturale ale comportamentelor inadecvate 1173.3. Excluderea 121
II. STRATEGII DE DEZVOLTARE A COMPETENŢELOR EMOŢIONALE ŞI SOCIALE ÎN RELAŢIA EDUCATOR-COPIL 126
1. STRATEGII DE OPTIMIZARE A RELAŢIEI EDUCATOR-COPIL 1262. ÎNVĂŢAREA ŞI DEZVOLTAREA STRATEGIILOR DE REGLARE EMOŢIONALĂ LA COPII 1333. REZOLVAREA DE PROBLEME LA COPII 138
CAPITOLUL III 143
1. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor emoţionale 143
2. Activităţi pentru dezvoltarea şi optimizarea competenţelor sociale 175
3. Anexe 232
BIBLIOGRAFIE 298
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu