Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Consilierea in scoala
An aparitie : 2006
Editia I
Editia originala: Thinking, Feeling, Behaving: An Emotional Education Curriculum for Children, 1989
Traducerea Adrian Opre, Daniel David,Anca Baltag,Sebastian Vaida
ISBN 973-7973-30-5
Nr pagini : 194
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf pe scribd
Descriere: (fragment din prefata)
Educatia rational — emotiva si comportamentala reprezintâ un program psihoeducational de interventie preventiva adresat elevilor. Programul este fundamentat de principiile teoretice ale Terapiei Rational-Emotive si Comportamentale (REBT). Asumptiile centrale precum si modalitâtile de implementare in context educational ale REBT sunt expuse in capitolul introductiv al acestui volum
Autoarea a organizat materialul in functie de continutul tematic si, respectiv, nivelul dezvoltârii mentale a elevilor destinatari, rezultând astfel trei volume ce corespund celor trei cicluri ale invâtâmântului preuniversitar: primar, gimnazial si liceal. Particularitâtile definitorii ale programului, precum si modul efectiv de utilizare a activitâtilor formative, sunt descrise de autoare in introducerea fiecarui volum.
Ann Vernon, Ph.D., este profesor emerit, Universitatea din Northern Iowa, unde a lucrat ca coordonator al programelor de consiliere școlară și de sănătate mintală. Dr. Vernon se ocupă în primul rând de consilierea copiilor și adolescenților, consilierea dezvoltării și aplicațiile terapiei comportamentale raționale emoționale (REBT) la copii și adolescenți. A publicat numeroase cărți și a scris mai mult de 50 de capitole de carte. Pe lângă predarea și scrisul, dr. Vernon prezintă ateliere de lucru în Statele Unite și în străinătate. Sursa
La noi au fost traduse:
Dezvoltara inteligentei emotionale prin educatie rational emotiva si comportamentala. Clasele I-IV, ASCR 2006
Dezvoltara inteligentei emotionale prin educatie rational emotiva si comportamentala. Clasele V-VIII, ASCR 2006
Dezvoltara inteligentei emotionale prin educatie rational emotiva si comportamentala. Clasele IX-XII, ASCR 2006
Pasaport pentru succes. Clasele I-V, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele VI-VIII, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele IX-XII, Ed. RTS 2008
Ce, cum, cand in terapia copilului si adolescentului. Tehnici de consiliere şi psihoterapie, Ed. RTS 2008
Evoluţia unei revoluţii. Bazele psihoterapiei raţional-emotive (editor), Trei 2015
Cuprins:
PREFATA LA EDITIA ÎN LIMBA ROMÂNA V
INTRODUCERE 1
UN CURRICULUM AL SANATATII EMOTIONALE 2
FUNDAMENTELE TERAPIEI RATIONAL- EMOTIVE 3
APLICATIILE RET ÎN CAZUL TINERILOR 6
UTILIZAREA MATERIALELOR PROGRAMULUI 8
CLASELE l-II: ACCEPTAREA DE SINE 11
Activitatea 1 - VÂNATOAREA DE OAMENI 12
Activitatea 2 - POSTER CU OAMENI 15
Activitatea 3 - POT SA FAC, NU POT SA FAC 18
Activitatea 4 - SCHIMBARI, SCHIMBARI 21
Activitatea 5 -OOPS!!! 24
Activitatea 6 - GRESELILE ÎNSEAMNA.... 26
CLASELE l-II: EMOTII 29
Activitatea 1 - ROATA EMOTIILOR 30
Activitatea 2 - TOTI AVEM EMOTII 33
Activitatea 3 - UNDE TE DOARE? 35
Activitatea 4 - FIE CA NE PLACE, FIE CA NU 37
Activitatea 5 - EXPRIMA-TE!!! 40
Activitatea 6 - Ml-E FRICA 42
CLASELE I-II: CONVINGERI Sl COMPORTAMENTE 45
Activitatea 1 - REALITATE SAU FANTEZIE 46
Activitatea 2 - ALEGE CUM SA TE COMPORTI 48
Activitatea 3 - POTRIVIT SAU NEPOTRIVIT? 50
Activitatea 4 - TREBUIE SA FIE ASA CUM VREAU EU 53
Activitatea 5 - EXAGERARI 55
Activitatea 6 - CAUZA Sl EFECT 57
CLASELE l-ll: REZOLVAREA PROBLEMELOR Sl LUAREA DECIZIILOR 61
Activitatea 1 - DECIZII Sl CONSECINTE 62
Activitatea 2 - PUTEM, DACA ÎNCERCAM 65
Activitatea 3 - ALEGERI MAI MULT SAU MAI PUTIN IMPORTANTE 67
Activitatea 4 - SOLUTII MULTIPLE 70
Activitatea 5 - CE FACEM ACUM? 73
Activitatea 6 - EXTERIORIZEAZA-TE! 77
CLASELE l-ll: RELATII INTERPERSONALE 79
Activitatea 1 - SELECTAREA OAMENILOR 80
Activitatea 2 - CE SE ASCUNDE ÎN INTERIOR? 82
Activitatea 3 - DE CE SA JUDECAM? 84
Activitatea 4 - DA-MI PUTINA FERICIRE 86
Activitatea 5 - ESTE ÎN REGULA SA MAI Sl GRESIM 88
Activitatea 6 - „PLUS SAU MINUS" ORI „X Sl 0" 91
CLASELE lII-lV: ACCEPTAREA DE SINE 95
Activitatea 1 - PUR ŞI SIMPLU DIFERIT 96
Activitatea 2 - NIMENI NU MA PLACE 98
ActIvitatea 3 - INVINOVATIREA 101
Activitatea 4 - AŞA SE SPUNE 103
ActIvitatea 5 - POT SA iNCERC 106
Activitatea 6 - PERFECT, PERFECT 108
CLASELE lII-lV: EMOTII 111
Activitatea 1 - INFRUNTA-TI EMOTIILE 112
Activitatea 2 - GANDESC, SIMT 114
Activitatea 3 - CAT DE PUTERNIC? 116
Activitatea 4 - TERMOMETRUL EMOTIILOR 120
Activitatea 5 - SIMT, ACTIONEZ (FAC) 124
Activitatea 6 - CUM TE SIMTI? 127
CLASELE lII-lV: CONVINGERI SI COMPORTAMENTE 131
Activitatea 1 - FAPTE ŞI CONVINGERI 132
Activitatea 2 - EMOTII, CONVINGERI ŞI COMPORTAMENTE 135
Activitatea 3 - VERIFICA 137
Activitatea 4 - STOP, MERGI Sl... ATENTIE! 139
Activitatea 5 - OPTIUNI 142
Activitatea 6 - ESTE GROAZNIC! 145
CLASELE lII-lV: REZOLVAREA PROBLEMELOR SI LUAREA DECIZIILOR 149
Activitatea 1 - CE SE INTAMPLA CAND... 150
Activitatea 2 - A FOST ODATA CA NICIODATA 152
Activitatea 3 - LA BINE ŞI LA RAU 154
Activitatea 4 - EFECTUL DE VAL 157
Activitatea 5 - REACTIONEAZA ŞI RASPUNDE 160
Activitatea 6 - R ŞI R 163
CLASELE lII-lV: RELATII INTERPERSONALE
Activitatea 1 - MAŞINA DE JUDECAT 168
Activitatea 2 - INFRUNTA REALITATEA 171
Activitatea 3 - BUCUROS .SUNT EU 174
Activitatea 4 - SUNT EU 177
Activitatea 5 - DOAR UNUL E CA MINE 180
Activitatea 6 - O PRIETENIE SINCERA 182
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu