05/01/2023

PREDAREA GANDIRII CREATIVE. Dezvoltarea elevilor si studentilor care genereaza idei si gandesc critic

Autor: Bill Lucas, Ellen Spencer
Editura Didactica Publishing House
Colectia Pedagogie pentru o lume în schimbare
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: Teaching creative thinking
Traducerea Anca Zaharia
ISBN 978-606-048-217-8
Nr pagini : 216
Format 185 x 225
Pretul la data postarii : 38 lei la Editura, 22,80 lei la elefant, 36,10 lei la libris
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Un manual practic pentru toți profesorii care doresc să încorporeze creativitatea în experiențele școlare ale elevilor lor.

        Tinerii au nevoie de mai mult decat simple cunostinte pentru a prospera – au nevoie de capacitati. Seria Pedagogie pentru o lume in schimbare detaliaza care sunt capacitatile care conteaza cu adevarat si cum le pot scolile dezvolta.
        Cartea Predarea gandirii creative - dezvoltarea elevilor si studentilor care genereaza idei si gandesc critic este un apel puternic la actiune si un manual practic pentru toti profesorii care doresc sa incorporeze creativitatea in experientele scolare ale elevilor lor.
        Acolo unde odata era suficient sa stii si sa faci lucruri, tinerii au acum nevoie de mai mult decat cunostinte despre subiect pentru a prospera: au nevoie de capacitati. Predarea gandirii creative este primul titlu din seria Pedagogie pentru o lume in schimbare, bazata pe filosofia lui Lucas si Spencer de predare dispozitionala a unei abordari pedagogice care urmareste sa cultive in cursanti anumite dispozitii pe care dovezile sugereaza ca vor fi valoroase atat pentruscoala, cat si in viata.
        Cartea este structurata intr-un format usor de accesat, combinand o lista cuprinzatoare de idei practice pentru a stimula planificarea lectiilor cu indrumari de specialitate privind integrarea lor in practica dumneavoastra, urmata de o multime de sugestii inventive cu privire la modul in care progresul cursantilor poate fi evaluat si urmarit de-a lungul drumului atat de elev, cat si de profesor
        Autorii merg mai departe pentru a oferi exemple de succes prezentand studii de caz despre inovatiile scolilor in adoptarea acestor abordari si dedica un capitol disiparii oricaror indoieli urgente pe care profesorii le pot avea, expunand potentialele capcane si oferind sfaturi despre cum sa le evite.
        Completata cu o perspectiva bazata pe cercetare si strategii gata de utilizare, Predarea gandirii creative este un puternic apel la actiune si un manual practic pentru toti profesorii si liderii, atat in cadrul primar, cat si in cel secundar, care doresc sa incorporeze o abordare a capacitatilor in scolile lor.

        Profesorul Bill Lucas este director al Centre for Real-World Learning. Împreună cu Guy Claxton, a creat Expansive Education Network: o organizație de școli care împărtășesc o viziune comună a obiectivelor educației. Aceste obiective sunt evidențiate în cartea lor crucială Educating Ruby. Modelul de creativitate pe care se bazează Predarea gândirii creative este subiectul unui studiu făcut de 14 țări OCDE și conturează dezvoltarea testului de gândire creativă PISA 2021.

        Dr. Ellen Spencer este cercetător principal la Centre for Real‑World Learning. Are un doctorat la Universitatea din Warwick, unde cercetarea ei s-a axat pe impactul politicii asupra îmbunătăţirii școlare. Alături de Bill Lucas și Guy Claxton, Ellen este coautoare a cărții Expansive Education: Teaching Learners for the Real World.

Cuprins:

Multurniri   i

Serie introductivă: Capacităţi şi pedagogie 
Schimbarea rolurilor în şcoală   1 
Scopurile educaţiei   3 
Care capacităţi contează mai mult?  5 
Ideea pedagogiilor-semnătură  6 
Un proces în patru paşi pentru a cultiva capacităţile tinerilor   9 
Invăţarea schimbării   14 
Despre serie   15 

Capitolul 1: Gândirea creativă  17 
Scurtă istorie a gândirii creative   17 
Gândirea creativă în detaliu  23 
De ce contează astăzi gândirea creativă   28 

Capitolul 2: Cultivarea gânditorilor creativi  33 
Predarea pentru dezvoltarea capacităţilor  33 
Cinci pedagogii-semnătură  36 
Ecologia gândirii creative 40 
Două abordări esenţiale  41 
Punerea în practică într-o şcoală  43 
Concentrarea pe fragmente 46 

Capitolul 3: Punerea în practică  47 
Curiozitatea  48 
Stăruinţa   56 
Colaborarea 65 
Disciplina   76 
Imaginaţia  84 

Capitolul 4: Aprofundarea  95 
Leadership pentru gândirea creativă 96 
Dezvoltarea profesională pentru gândirea creativă 98 
Dezvoltarea personală. pentru învăţarea în lumea reală  100 
Analizarea pedagogiilor-semnătură pentru cultivarea gândirii creative  102 
Implicarea părinţilor în ideea de gândire creativă   110 
Experienţe transcurriculare pentru gândirea creativă.   113 

Capitolul 5: Practici promiţătoare  119 
Liceul Rooty Hill, Sydney — leadership, obiceiuri vizibile de gândire, invăţare profesională si tehnologie  120 Şcoala Thomas Tallis, Londra — leadership, integrare şi pedagogie la nivelul întregii şcoli   126 
Şcoala Primară Redlands, Reading — mentalităţi de creştere, învăţare bazată pe cercetare şi cursurile de formare de la Universitatea Redlands ... 130 
Şcoala Primară Brunswick East, Melbourne — comunităţile de învăţare de vârste diverse, obiceiuri de gândire şi„Filozofia pentru Copii" 134 
Şcoala Primară. Our Lady of Victories, Keighley — curriculum orientat pe aptitudini, simţul aventurii şi „săptămâni altfel" tematice  137 
Şcoala Duloe Church of England, Liskeard — conexiuni creative croscurriculare şi profesori susţinuţi să işi asume riscuri   139 
OCDE, Franţa — domeniile PISA, înţelegerea pedagogiei şi evaluarea progresului în aptitudinile de gândire critică şi creativă  144 
Victorian Curriculum and Assessement Authority, Australia — susţinerea şcolilor pentru a dezvolta pedagogii-semnătură şi abordări inovatoare pentru evaluarea capacităţilor  147 
New Pedagogies for Deeper Learning, Canada — orientată pe cercetare, claritatea progresului pe baza capacităţilor definite şi angajamentul pedagogiilor de a construi capacităţi  150 
Four Dimensional Education, SUA — axată pe cercetare, transparenţă în progresul capacităţilor definite Şi o alianţă a liderilor din educaţie 152 
Şcoli creative  154 
Educating Ruby şi Building Learning Power, UK 156 

Capitolul 6: Semnele succesului  159 
Elevii care urmăresc progresul 162 
Profesorii care urmăresc progresul 167 
Opţiuni de evaluareln lumea reală  173 
Opţiuni de evaluare online 176 

Capitolul 7: Provocari creative 181

Anexa: Metode de predare si invatare pentru dezvoltarea ganditorilor creativi de la A la Z  191
Bibliografie 197

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu