05/01/2023

DE CE COPIII NOSTRI SE TRANSFORMA IN TIRANI? Cum a fost abolita copilaria

Autor: Michael Winterhoff
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Warum unsere Kinder Tyrannen werden; Oder: Die Abschaffung der Kindhelt
Traducerea Doina Fischbach
ISBN 978-606-719-904-8
Nr pagini : 176
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 33 lei la psihoshop, 21 lei la elefant, 35 lei la carturesti
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

     Un puşti de-o şchioapă se aruncă pe jos în mijlocul magazinului; un elev de gimnaziu se plimbă prin clasă în mijlocul orei; un adolescent râzgâiat "n-are chef" să înveţe nicio meserie. Părinţilor, profesorilor sau chiar angajatorilor, peisajul le este deja familiar. Cum se face că aceşti copii au ajuns să-i joace pe degete pe adulţi şi să nu mai respecte nicio autoritate? Michael Winterhoff, psihiatru de copii, explică în ce fel abdicarea de la reperele educaţionale tradiţionale, dar şi încurajarea unei relaţii de "parteneriat" (de negociere) între părinţi şi copii a dus la situaţia în care copiii sunt complet lipsiţi de acele oglindiri, limitări şi îndrumări vitale pentru a deprinde autocontrolul şi a creşte nu doar fizic, ci şi emoţional. Discutând tendinţa părinţilor de a-şi proiecta neîmplinirile în viaţa copilului, cartea ne reconduce la rădăcinile parentajului: copiii trebuie să redevină copii, iar părinţii trebuie să redevină educatorii grijulii, dar fermi, de care copiii au nevoie pentru o dezvoltare armonioasă.

        Michael Winterhoff este psihiatru, are un cabinet de psihiatrie pediatrica in Bonn si este specializat in tulburarile de dezvoltare ale copiilor si adolescentilor

Cuprins:


Capitolul 1. Între supermame şi situaţiile de criză educaţională — când copiii se transformă în tirani   11
Un prim studiu de caz: Niklas sau o zi normală dintr-o şcoală primară   18

Capitolul 2. Ce se întâmplă cu copiii noştri. Despre brioşe şi despre teme pentru acasă nefăcute   23
Copiii la putere! Copiii la putere?   26
Sara   29
Despre relaţiile normale cu copiii şi dezvoltarea normală a acestora   30
Cum percepe un copil lumea: concepţii asupra lumii   32
Claudia   39
Nu este un caz izolat   43
Imperiul contraatacă   48
De la sănătos la patologic: De ce dezbaterile actuale pornesc de la premise eronate   54
Interviu cu o persoană direct afectată de situaţie: cum percep profesorii şcoala în ziua de azi   57
Philipp   61
Alte cazuri din practica mea   64

Capitolul 3. De ce psihicul joacă un rol atât de important   67
Fragmente ale unui psihic sănătos   71
Practica îl face pe maestru — De ce funcţiile psihice se formează numai prin antrenament permanent   74
Un studiu de caz: Adrian   77

Capitolul 4. Decăderea in etape — de la educaţia intuitivă la simbioză   79
Şcolile devin active   80
Ce înseamnă acest lucru pentru modelele parentale?   81
Educaţia clasică — Despre valoarea intuiţiei umane   83
Un studiu de caz — o profesoară povesteşte din viaţa ei cotidiană   86

Capitolul 5. Prima tulburare relaţională. Parteneriatul — copiii sunt eliberaţi forţat din rolul lor subordonat   87
Oferta se conformează nevoilor copiilor — concepte privind parteneriatul în cadrul grădiniţei   90
Nu aveţi ceva mai uşor? Concepţii privind parteneriatul în cadrul şcolii   98
Un studiu de caz: Un învăţător povesteşte despre Martin, care nu vrea să audă   104

Capitolul 6. A doua tulburare relaţională. Proiecţia — părinţii se plasează sub nivelul copilului   105
Copilul ca etalon   109
Copilul există pentru ca eu să pot fi iubit   110
Lăsaţi copilul! Presiunea exercitată de mediul extrafamilial   115
Bunicile şi bunicii sunt prezenţi pentru a răsfăţa — presiunea din propria familie   118
Un studiu de caz: Sven şi trusa de chimie   121

Capitolul 7. A treia tulburare relaţională. Simbioza — când psihicul părinţilor fuzionează cu cel al copilului lor   122
"Neuronul pentru percepţia oamenilor"   124
Marcel   126
În ce fel, prin simbioză, copilul este receptat ca parte a corpului adultului   127
Prelucrarea impulsurilor copilului ca stimuli proprii   129
Copilul nu face nimic "dinadins"   132
Adultul reacţionează în mod reflex când intră în contact cu copilul — în ce fel simbioza poate duce la violenţă împotriva copiilor   133
Consecinţele asupra dezvoltării psihice a copilului   135
In drum spre o ţară în care copiii sunt detestaţi   138
Profesorul pus la stâlpul virtual al infamiei prin cyberbulling   145
Excurs: O privire în viitor — exemplul sindromului japonez suferit de aşa-numiţii hikikomori   148
Studii de caz   151

Capitolul 8. Societatea disfunctionala 154

Capitolul 9. Spre ce trebuie sa ne indreptam: restabilirea capacitatii de relationare - sa‑i privim pe copii din nou ca pe niste copii 165
Gradinita si scoala primara: modificari absolut necesare 168
Noi sarcini pentru bunici 171
Cum ne putem reveni: constientizarea vine inainte de solutionare 172

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu