02/01/2023

DEZOLTAREA INTELIGENTEI EMOTIONALE. EDUCATIE RATIONAL EMOTIVA SI COMPORTAMENTALA. Clasele V-VIII

Autor: Ann Vernon
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Consilierea in scoala
An aparitie : 2006
Editia I
Editia originala: Thinking, Feeling, Behaving: An Emotional Education Curriculum for Children, 1989
Traducerea Adrian Opre, Daniel David,Anca Baltag,Sebastian Vaida 
ISBN 973-7973-25-9
Nr pagini : 200
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici

Descriere: (fragment din prefata)

Educatia rational — emotiva si comportamentala reprezintâ un program psihoeducational de interventie preventiva adresat elevilor. Programul este fundamentat de principiile teoretice ale Terapiei Rational-Emotive si Comportamentale (REBT). Asumptiile centrale precum si modalitâtile de implementare in context educational ale REBT sunt expuse in capitolul introductiv al acestui volum
Autoarea a organizat materialul in functie de continutul tematic si, respectiv, nivelul dezvoltârii mentale a elevilor destinatari, rezultând astfel trei volume ce corespund celor trei cicluri ale invâtâmântului preuniversitar: primar, gimnazial si liceal. Particularitâtile definitorii ale programului, precum si modul efectiv de utilizare a activitâtilor formative, sunt descrise de autoare in introducerea fiecarui volum. 

        Ann Vernon, Ph.D., este profesor emerit, Universitatea din Northern Iowa, unde a lucrat ca coordonator al programelor de consiliere școlară și de sănătate mintală. Dr. Vernon se ocupă în primul rând de consilierea copiilor și adolescenților, consilierea dezvoltării și aplicațiile terapiei comportamentale raționale emoționale (REBT) la copii și adolescenți. A publicat numeroase cărți și a scris mai mult de 50 de capitole de carte. Pe lângă predarea și scrisul, dr. Vernon prezintă ateliere de lucru în Statele Unite și în străinătate. Sursa 
        La noi au fost traduse: 
Pasaport pentru succes. Clasele I-V, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele VI-VIII, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele IX-XII, Ed. RTS 2008
Ce, cum, cand in terapia copilului si adolescentului. Tehnici de consiliere şi psihoterapie, Ed. RTS 2008
Evoluţia unei revoluţii. Bazele psihoterapiei raţional-emotive (editor), Trei 2015

Cuprins:

PREFAŢĂ LA EDIŢIA ÎN LIMBA ROMÂNĂ v 
INTRODUCERE 1 
UN CURRICULUM AL SĂNĂTĂŢII EMOŢIONALE 2 
FUNDAMENTELE TERAPIEI RAŢIONAL-EMOTIVE Şl COMPORTAMENTALE 3 
APLICAŢIILE REBT ÎN CAZUL TINERILOR 6 
UTILIZAREA MATERIALELOR PROGRAMULUI 8 

CLASELE V-VI: ACCEPTAREA DE SINE 11 
Activitatea 1 - CINE NU ESTE CE? 12 
Activitatea 2 - EU SUNT, EU ACŢIONEZ 14 
Activitatea 3 - PUTEREA MEA 16 
Activitatea 4 - MESAGERIA VOCALĂ 20 
Activitatea 5 - ROATA REZULTATELOR 23 
Activitatea 6 - ACCEPTĂ SAU SCHIMBĂ 26 

CLASELE V-VI: EMOŢII 29 
Activitatea 1 - M-AU FĂCUT SĂ MĂ SIMT 30 
Activitatea 2 - AJUTOR SAU PIEDICĂ 33 
Activitatea 3 - EXPRESII „SĂNĂTOASE" / „NESĂNĂTOASE" 35 
Activitatea 4 - SCHIMBĂM CONVINGERI, SCHIMBĂM EMOŢII 38 
Activitatea 5 - OARE CUM S-AR SIMŢI El? 42 
Activitatea 6 - EMOŢII Şl REACŢII FIZIOLOGICE 44 

CLASELE V-VI: CONVINGERI Şl COMPORTAMENTE 47 
Activitatea 1 - RAŢIONAL SAU IRAŢIONAL 48 
Activitatea 2 - ÎNTOTDEAUNA 52 
Activitatea 3 - AR TREBUI, AR TREBUI, AR TREBUI 54 
Activitatea 4 - OCHELARII CU LENTILE ROZ 56 
Activitatea 5 - CONSECINŢELE 60 
Activitatea 6 - ŞTERGE IRAŢIONALUL 62 

CLASELE V-VI: REZOLVAREA PROBLEMELOR Şl LUAREA DECIZIILOR 65 
Activitatea 1 - ABORDEAZĂ SAU EVITĂ 66 
Activitatea 2 - EVALUEAZĂ DECIZIA 69 
Activitatea 3 - AL TĂU vs. AL MEU vs. AL NOSTRU 72 
Activitatea 4 - DACĂ AŞA SPUN EU... 74 
Activitatea 5 - PAS CU PAS 76 
Activitatea 6 - ŞUT Şl GOL!!! 80 

CLASELE V-VI: RELAŢII INTERPERSONALE 83 
Activitatea 1 - ALEGERE, ALEGERE PESTE TOT 84 
Activitatea 2 - GHICI CE ESTE! 87 
Activitatea 3 - UNU PLUS UNU, PLUS UNU 89 
Activitatea 4 - CE Al SPUS? 92
Activitatea 5 - REZOLVĂ 95 
Activitatea 6 - GĂSEŞTE FRECVENŢA! 98

CLASELE VII-VIII: ACCEPTAREA DE SINE 101 
Activitatea 1 - TE PROVOC! 102 
Activitatea 2 - CERCURILE SINELUI 104 
Activitatea 3 - CINE CONTEAZĂ? 106 
Activitatea 4 - CINE ARE CONTROLUL? 108 
Activitatea 5 - VREAU, AM NEVOIE 111 
Activitatea 6 - NU SUNT CEEA CE FAC! 113 

CLASELE VII-VIII: EMOŢII 115 
Activitatea 1 - CINE ESTE RESPONSABIL PENTRU ANUMITE EMOŢII? 116 
Activitatea 2 - VORBIŢI CU VOI ÎNŞIVĂ! 118 
Activitatea 3 - POT, NU POT! 121 
Activitatea 4 - EVITAREA FURIEI 124 
Activitatea 5 - REACŢII ÎN LANŢ 126 
Activitatea 6 - MODELUL ABC 128 

CLASELE VII-VIII: CONVINGERI Şl COMPORTAMENTE 131 
Activitatea 1 - DORINŢE Şl NEVOI 132 
Activitatea 2 - CE SE VA ÎNTÂMPLA CU MINE? 134 
Activitatea 3 - CE LI SE VA ÎNTÂMPLA CELORLALŢI? 138 
Activitatea 4 - CERERE SAU PREFERINŢĂ? 141 
Activitatea 5 - RENUNŢAREA LA CERERI 144 
Activitatea 6 - PROVOCAREA CONVINGERILOR IRAŢIONALE 146 

CLASELE VII-VIII: REZOLVAREA PROBLEMELOR Şl LUAREA DECIZIILOR 151 
Activitatea 1 - A RĂMÂNE OBIECTIV 152 
Activitatea 2 - PROBLEMELE Şl PRESIUNILE CELORLALŢI 154 
Activitatea 3 - CE POŢI Şl CE NU POŢI CONTROLA? 157 
Activitatea 4 - AMÂNAREA SOLUŢIILOR 161 
Activitatea 5 - IMAGINAREA SOLUŢIILOR 163 
Activitatea 6 - STABILIREA SCOPURILOR PE TERMEN LUNG 165 

CLASELE VII-VIII: RELAŢII INTERPERSONALE 167 
Activitatea 1 - AR TREBUI SAU N-AR TREBUI? 168 
Activitatea 2 - CÂT E DE ENERVANT? 171 
Activitatea 3 - CONEXIUNEA CONFLICT-CONVINGERE 174 
Activitatea 4 - APROBAREA Şl CONSECINŢELE El 176 
Activitatea 5 - LUPTĂ PENTRU PROPRIILE PĂRERI 179 
Activitatea 6 - ACCEPTAREA CELORLALŢI 181

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu