Autor: Ann Vernon
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Consilierea in scoala
An aparitie : 2006
Editia I
Editia originala: Thinking, Feeling, Behaving: An Emotional Education Curriculum for Children, 1989
Traducerea Adrian Opre, Daniel David,Anca Baltag,Sebastian Vaida
ISBN 973-7973-25-9
Nr pagini : 200
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici
Descriere: (fragment din prefata)
Educatia rational — emotiva si comportamentala reprezintâ un program psihoeducational de interventie preventiva adresat elevilor. Programul este fundamentat de principiile teoretice ale Terapiei Rational-Emotive si Comportamentale (REBT). Asumptiile centrale precum si modalitâtile de implementare in context educational ale REBT sunt expuse in capitolul introductiv al acestui volum
Autoarea a organizat materialul in functie de continutul tematic si, respectiv, nivelul dezvoltârii mentale a elevilor destinatari, rezultând astfel trei volume ce corespund celor trei cicluri ale invâtâmântului preuniversitar: primar, gimnazial si liceal. Particularitâtile definitorii ale programului, precum si modul efectiv de utilizare a activitâtilor formative, sunt descrise de autoare in introducerea fiecarui volum.
Ann Vernon, Ph.D., este profesor emerit, Universitatea din Northern Iowa, unde a lucrat ca coordonator al programelor de consiliere școlară și de sănătate mintală. Dr. Vernon se ocupă în primul rând de consilierea copiilor și adolescenților, consilierea dezvoltării și aplicațiile terapiei comportamentale raționale emoționale (REBT) la copii și adolescenți. A publicat numeroase cărți și a scris mai mult de 50 de capitole de carte. Pe lângă predarea și scrisul, dr. Vernon prezintă ateliere de lucru în Statele Unite și în străinătate. Sursa
La noi au fost traduse:
Dezvoltara inteligentei emotionale prin educatie rational emotiva si comportamentala. Clasele I-IV, ASCR 2006
Dezvoltara inteligentei emotionale prin educatie rational emotiva si comportamentala. Clasele V-VIII, ASCR 2006
Dezvoltara inteligentei emotionale prin educatie rational emotiva si comportamentala. Clasele IX-XII, ASCR 2006
Pasaport pentru succes. Clasele I-V, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele VI-VIII, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele IX-XII, Ed. RTS 2008
Ce, cum, cand in terapia copilului si adolescentului. Tehnici de consiliere şi psihoterapie, Ed. RTS 2008
Evoluţia unei revoluţii. Bazele psihoterapiei raţional-emotive (editor), Trei 2015
Cuprins:
PREFAŢĂ LA EDIŢIA ÎN LIMBA ROMÂNĂ v
INTRODUCERE 1
UN CURRICULUM AL SĂNĂTĂŢII EMOŢIONALE 2
FUNDAMENTELE TERAPIEI RAŢIONAL-EMOTIVE Şl COMPORTAMENTALE 3
APLICAŢIILE REBT ÎN CAZUL TINERILOR 6
UTILIZAREA MATERIALELOR PROGRAMULUI 8
CLASELE V-VI: ACCEPTAREA DE SINE 11
Activitatea 1 - CINE NU ESTE CE? 12
Activitatea 2 - EU SUNT, EU ACŢIONEZ 14
Activitatea 3 - PUTEREA MEA 16
Activitatea 4 - MESAGERIA VOCALĂ 20
Activitatea 5 - ROATA REZULTATELOR 23
Activitatea 6 - ACCEPTĂ SAU SCHIMBĂ 26
CLASELE V-VI: EMOŢII 29
Activitatea 1 - M-AU FĂCUT SĂ MĂ SIMT 30
Activitatea 2 - AJUTOR SAU PIEDICĂ 33
Activitatea 3 - EXPRESII „SĂNĂTOASE" / „NESĂNĂTOASE" 35
Activitatea 4 - SCHIMBĂM CONVINGERI, SCHIMBĂM EMOŢII 38
Activitatea 5 - OARE CUM S-AR SIMŢI El? 42
Activitatea 6 - EMOŢII Şl REACŢII FIZIOLOGICE 44
CLASELE V-VI: CONVINGERI Şl COMPORTAMENTE 47
Activitatea 1 - RAŢIONAL SAU IRAŢIONAL 48
Activitatea 2 - ÎNTOTDEAUNA 52
Activitatea 3 - AR TREBUI, AR TREBUI, AR TREBUI 54
Activitatea 4 - OCHELARII CU LENTILE ROZ 56
Activitatea 5 - CONSECINŢELE 60
Activitatea 6 - ŞTERGE IRAŢIONALUL 62
CLASELE V-VI: REZOLVAREA PROBLEMELOR Şl LUAREA DECIZIILOR 65
Activitatea 1 - ABORDEAZĂ SAU EVITĂ 66
Activitatea 2 - EVALUEAZĂ DECIZIA 69
Activitatea 3 - AL TĂU vs. AL MEU vs. AL NOSTRU 72
Activitatea 4 - DACĂ AŞA SPUN EU... 74
Activitatea 5 - PAS CU PAS 76
Activitatea 6 - ŞUT Şl GOL!!! 80
CLASELE V-VI: RELAŢII INTERPERSONALE 83
Activitatea 1 - ALEGERE, ALEGERE PESTE TOT 84
Activitatea 2 - GHICI CE ESTE! 87
Activitatea 3 - UNU PLUS UNU, PLUS UNU 89
Activitatea 4 - CE Al SPUS? 92
Activitatea 5 - REZOLVĂ 95
Activitatea 6 - GĂSEŞTE FRECVENŢA! 98
CLASELE VII-VIII: ACCEPTAREA DE SINE 101
Activitatea 1 - TE PROVOC! 102
Activitatea 2 - CERCURILE SINELUI 104
Activitatea 3 - CINE CONTEAZĂ? 106
Activitatea 4 - CINE ARE CONTROLUL? 108
Activitatea 5 - VREAU, AM NEVOIE 111
Activitatea 6 - NU SUNT CEEA CE FAC! 113
CLASELE VII-VIII: EMOŢII 115
Activitatea 1 - CINE ESTE RESPONSABIL PENTRU ANUMITE EMOŢII? 116
Activitatea 2 - VORBIŢI CU VOI ÎNŞIVĂ! 118
Activitatea 3 - POT, NU POT! 121
Activitatea 4 - EVITAREA FURIEI 124
Activitatea 5 - REACŢII ÎN LANŢ 126
Activitatea 6 - MODELUL ABC 128
CLASELE VII-VIII: CONVINGERI Şl COMPORTAMENTE 131
Activitatea 1 - DORINŢE Şl NEVOI 132
Activitatea 2 - CE SE VA ÎNTÂMPLA CU MINE? 134
Activitatea 3 - CE LI SE VA ÎNTÂMPLA CELORLALŢI? 138
Activitatea 4 - CERERE SAU PREFERINŢĂ? 141
Activitatea 5 - RENUNŢAREA LA CERERI 144
Activitatea 6 - PROVOCAREA CONVINGERILOR IRAŢIONALE 146
CLASELE VII-VIII: REZOLVAREA PROBLEMELOR Şl LUAREA DECIZIILOR 151
Activitatea 1 - A RĂMÂNE OBIECTIV 152
Activitatea 2 - PROBLEMELE Şl PRESIUNILE CELORLALŢI 154
Activitatea 3 - CE POŢI Şl CE NU POŢI CONTROLA? 157
Activitatea 4 - AMÂNAREA SOLUŢIILOR 161
Activitatea 5 - IMAGINAREA SOLUŢIILOR 163
Activitatea 6 - STABILIREA SCOPURILOR PE TERMEN LUNG 165
CLASELE VII-VIII: RELAŢII INTERPERSONALE 167
Activitatea 1 - AR TREBUI SAU N-AR TREBUI? 168
Activitatea 2 - CÂT E DE ENERVANT? 171
Activitatea 3 - CONEXIUNEA CONFLICT-CONVINGERE 174
Activitatea 4 - APROBAREA Şl CONSECINŢELE El 176
Activitatea 5 - LUPTĂ PENTRU PROPRIILE PĂRERI 179
Activitatea 6 - ACCEPTAREA CELORLALŢI 181
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu