29/04/2023

COMPETENTA EMOTIONALA SI EVALUARE INTERPERSONALA.

Coord: Loredana Ivan, Elena Madalina Iorga, Dan Florin Stanescu
Editura Tritonic
Colectia Comunicare media
An aparitie : 2014
Editia I
ISBN 978-606-8571-40-9
Nr pagini : 244
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 24 lei la Editura, 30 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii: (preluata libris)

        Noile abordari ate retatiei dintre decodificarea emotiitor si eficacitatea personala subliniaza faptut ca recunoasterea diferitelor emotii poate avea un rol important in prezicerea rezuttatelor interactiunitor umane. Astfel, decodificarea emotiitor negative, in mod particular a tristetii, este asociata cu retragerea din interactiunite sociate,in timp ce decodificarea emotiitor pozitive, in particular bucuria, este asociata cu intarirea retatiilor sociate.
        Unele studii indica faptut ca anumite emotii joaca un rol mai important in structurarea relatiitor sociate in situatii de egatitate si altele in situatii ierarhice. Spre exemptu, acuratetea in decodificarea maniei este un predictor retevant mai ales in analiza retatiitor de status sau celor cu potential conflictual. Astfel, desi in general acuratetea in cunoasterea si decodificarea emotiitor este asociata cu rezultate pozitive pentru individ, abordarea functionalista a emotiitor ne ajuta sa analizam si potentialele consecinte negative ate competentei emotionate, mai ales in cazut anumitor emotii. 

        Volumul Competenţă emoţională şi evaluare interpersonală a apărut în urma unui proiect al Laboratorului de Cogniţie Socială şi Comunicare a Emoţiilor, din care fac parte cei trei coordonatori şi o parte dintre autori

        Loredana Ivan este conferentiar universitar in cadrul Facultatii de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA Bucuresti. şi membru al laboratorului Cogniţie Socială şi Comunicarea Emoţiilor. A absolvit Facultatea de Sociologie, la Universitatea din București, având un doctorat în Sociologie (2007) și un post-doctorat în Psihologie Socială. Predă cursuri de Metode de cercetare la nivel universitar şi de masterat şi cursurile Comunicare interpersonală şi Comunicare nonverbală la nivel universitar.
        Dintre cartile sale:
Comunicarea nonverbala: gesturile si postura : cuvintele nu sunt de-ajuns (coautor), Comunicare.ro 2005, 2008
Cele mai importante 20 de secunde. Competenta in comunicarea nonverbala, Tritonic 2009
Comunicare nonverbala si constructii sociale (coautor), Tritonic 2011
Psihologie sociala. Studiul interactiunilor umane, Comunicare.ro 2013
Comunicare si perceptie sociala (coord), Comunicare.ro 2016

        Dan Florin Stănescu este conferențiar universitar, coordonator al Laboratorului de Cogniție Socială și Comunicarea Emoțiilor din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, București. Este doctor în psihologie în cadrul Universității din Hamburg din 2006 și în prezent predă cursurile Managementul strategic al resurselor umane - Schimbarea organizațională, Sănătate organizațională, Consiliere organizațională și Psihologia comunicării. Interesele sale de cercetare sunt concentrate în principal în arii precum dezvoltarea resurselor umane, studiul emoțiilor, psihologie organizațională, învățarea pe tot parcursul vieții și psihologie clinică. (sursa)
        Dintre cartile sale: 
Comunicare si perceptie sociala (coord), Comunicare.ro 2016

Cuprins:

Introducere  11

Studiu explorativ privind anxietatea şi afectivitatea la studenţii tradiţionali vs. nontradiţionali 17 
Loredana Ivan, Elena-MădăIina lorga, Dan Florin Stănescu 

Emoţiile ca predictor pentru efectul Muhammad Ali. Rolul emoţiei de vinovăţie 33
Andreea Bobb 

Jenă şi somn  47
Ramona Marinache 

Rolul competenţei interpersonale in relaţia student-părinte 63 
Alina Duduciuc 

Relaţia dintre stresul organizaţional, burnout şi munca emoţională in cazul a trei categorii ocupaţionale: un studiu explorativ 85
Laura Mohorea, Dan Florin Stănescu 

Influenta inteligentei emotionale asupra stilurilor de leadership ale liderilor informali in mediul educaţional şi in cel penitenciar  109
Cătălina Andra Roşca 

Influentează locul de control al sănătătii şi stima de sine asociată performanţei pierderea de productivitate cauzată de prezenteism? O cercetare exploratorie 143
Cristiana Cătălina Cicei, Laura Mohorea, Anca Alexandra Teodoru 

Gesturile şi semnificatia lor in discurs 161 
Maria loana lonescu, Georgiana-Laura Macovei, George Pirlog 

Umorul in comunicarea interpersonală. Teorii despre originea şi mecanismele umorului 179 
loana Schiau 

Perspectiva asupra timpului, inteligenta culturală şi satisfactia cu viata: cazul studenţilor internationali 199 
Delia Violeta Cişlariu 

Modelul celor cinci factori de personalitate in prezicerea comportamentului de fraudă intelectuală la elevii de gimnaziu si liceu 225
Alexandra Buzogany 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu