02/04/2023

TIMIDITATEA SI TERAPIA EI

Autor: Elena Dimitriu-Tiron
Editura Stiinta si Tehnica
An aparitie : 1997
Editia I
ISBN 973-9236-32-4
Nr pagini : 274
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 10 lei la anticariat unu, 30 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
pdf aici


Despre autor:

        Elena Dimitriu-Tiron este conf. dr. in cadrul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, Universitatea "Gh. Asachi" Iasi. Sursa Inst European
        De acelas autor:
Timiditatea si terapia ei, Ed. Stiinta si Tehnica 1998
Psihologie educationala. Elemente de socio-psiho-terapie, Ed. Gh. Asachi 2000
Dimensiunile educatiei contemporane, Institutul European 2005
Consiliere educationala, Institutul European 2005

Cuprins:

Introducere  9 

Capitolul I. Timiditatea în literatura de specialitate  1
A. Diferentieri conceptuale  15 
B. Formele şi gradele timidității  20 
C. Virstele timidității  29 
D. Priricipalele cercetări experimentale şi de laborator asupra timidității şi terapiei ei. Viziune cronologică   31 
E. Schiță de portret literar-psihologic al timidului  35 
Bibliografie  39 

Capitolul Il. Factorii structurali şi structuranți ai timiditătii intr-o nouă clasificare. Spre o nouă definitie  a timiditătii  41
A. Factori sructurali  41 
B. Natura dublă endogeno-exogenă a factorilor structuranti  42 
I. Factori organici neuroendocrini  44 
II. Factori afectogeni  46 
III. Factori psihointelectuali  63 
IV. Factori motivationali, de perturbare a conştiintei de sine  65 
V. Factori socio-educationali  68 
Bibliografie  76 

Capitolul III. Mecanismele psihologice ale timiditații Dinamica internă a timidității  79
1. Perceptie negativă - aperceptie negativă  79 
2. Hipersensibilitate - hipoexpresivitate  80 
3. Nevoia de oameni - fuga de oameni  82 
4. Atentia - neatentia  84 
5. Evocare - falsă evocare  85 
6. Hiperautoanaliză - rationament postactional  85 
7. Complex de inferioritate - supracompensatie  87 
Bibliografie  96 

Capitolul IV. Timiditatea şi boala psihică  97 
Bibliografie  109 

Capitolul V. Şcoli şi curente psihoterapeutice. Terapiile scurte. Concepte şi metode care au revolutionat psihoterapia  111  
Bibliografie  121 

Capitolul VI. Terapia timiditătii. Un nou model de psihoterapie a timiditătli: psihoterapia comunicatională  123 
Terapia educatională a timiditătii   131 
Bibliografie  139 

Capitolul VII. Cercetarea experintentală  141 
A. Ipoteza  141 
B. Lotul experimental  142 
C. Metodologia  143 
D. Grupe experimentale şi de control  147 
E. Experimentul terapeutic    151 
F. Terapeutici specifice scurte  163 
Bibliografie  177 

Capitolul VIII. Evaluarea cercetării  181 
Semnificatia diferentei intre mediile variabilelor E, I, T la grupele experimentale şi de control, inainte şi după terapie, şi interpretarea ei psibologică  181 
Semnificatia diferentei intre mediile variabilei autoperceptia timiditătii (A), măsurată pe baza scalei autoperceptiei la grupele experimentale înainte şi după terapie  184
Semnificatia corelatiei intre variabilele emotivitate (E), introversie (I), autoperceptia (A) şi interperceptia timiditătii (Z), implicate în experimentuI terapeutic  189
Bibliografie  192 

Studii de caz  193 

CONCLUZII FINALE  222 

Anexe: 
I. Chestionar caracterologic (după G. Berger)  229 
2. Interpretarea calitativă a inventarului de timiditate Zimbardo  245 
3. Metoda aprecierii obiective a personalităţii după Zapan  251 
4. Interpretarea statistică a inventarului de timiditate Zimbardo  252 
5. Stabilirea gradelor de intensitate la emotivitate, introversie, timiditate  254 
6. Declaraţii postterapeutice ale subiectilor, părintilor şi psihologului şcolar  256 
Bibliografie generală  261 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu