02/04/2023

PSIHOLOGIE EDUCATIONALA. Elemente de socio-psiho-terapie

Autor: Elena Dimitriu-Tiron
Editura Gh. Asachi
An aparitie : 2000
Editia I
ISBN  973-8050-25-1
Nr pagini : 316
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici




Despre autor:

        Elena Dimitriu-Tiron este conf. dr. in cadrul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, Universitatea "Gh. Asachi" Iasi. Sursa Inst European
        De acelas autor:
Timiditatea si terapia ei, Ed. Stiinta si Tehnica 1998
Psihologie educationala. Elemente de socio-psiho-terapie, Ed. Gh. Asachi 2000
Dimensiunile educatiei contemporane, Institutul European 2005
Consiliere educationala, Institutul European 2005

Cuprins:

INTRODUCERE   9 

Capitolul I   13 
PSIHOLOGIA EDUCAŢIONALĂ   13 
I.1. Caracterul ştiintific, interdisciplinar, aplicativ   13 
I.2. Partenerii educationali status şi rol   19 
I.3. Obiectivele psihologiei educationale   22 

Capitolul II    25 
MODEL COMUNICATIONAL CIBERNETIC AL SISTEMULUI PSIHIC UMAN   25 
II.1. Sistemut psihic uman (S.P.U.) sistem cibernetic   25 
II.2. Fenomenul comunicării totale   34 

Capitolul III   38 
MODELAREA PERSONALITĂTII   38 
III.1. Conceptul de personalitate   38 
III.2. Teorii asupra personalitătii   41 
III.3. Structura şi dinamica personalitătii umane   48 

Capitolul IV   66 
REPERE PSIHOGENETICE ŞI PSIHODINAMICE. CARACTERIZAREA VÂRSTELOR EDUCATIONALE   66 
IV.1. Educabilitatea: Factorii dezvoltării personalitătii   66 
IV.2. Stadiile dezvoltării ontogenetice a personalitătii. Particulantăti de vărstă şi individuale   74 
IV.3. Criterii şi modele de periodizare a etapelor de varstă . 86 

Capitolul V   94 
STRUCTURA ŞI DINAMICA INVĂTĂRII. INVĂTAREA ŞI EDUCAŢIA   94 
V.1. Concepte şi semnificatii   94 
V.2. Structură şi procesualitate   94 
V.3. Tipuri şi forme aIe invătării   103 
V.4. Orientări în teoriile invăţării   110 
V.5. Principii şi legităti ale Invătării   113 

Capitolul VI   118 
DEZVOLTAREA PROCESELOR COGNITIVE ŞI ROLUL LOR IN INVĂTARE   118
VI.1. Rolul activitătii perceptive in invătare   118 
VI.2. Natura dublă figurativă şi operatională a reprezentărilor ca imagini mentale rezultate dintr-o reconstructie  121 
VI.3. Interactiunea intre perceptii, actiuni şi semne in invătare   123 
VI.4. Strategii in formarea notiunilor   127 
VI.5. Gândirea ca proces de rezolvare a problemelor  129 
VI.6. Unitatea intre cognitiv şi comunicational   130 
VI.7. Caracterizarea comparativă a actiunilor cognitive şi mnezice   132 
VI.8. Legităti cognitive in procesul invăţării   133 

Capitolul VII   139 
DEZVOLTAREA PROCESELOR MOTIVATIONAL - VOLITIVE ŞI ROLUL LOR IN INVĂTARE  139 
VII.1. Trecerea de la trebuintele organice la trebuintele specific umane, de factură socio - culturală   139 
VII.2. Motivul şi motivaţia   144 
VII.3. Dinamica pulsiunilor umane şi rolul lor In invăţare 148 
VII.4. Nivele de activare tonică şi formarea sistemelor de autoreglaj verbal   154 

Capitolul VIII   162 
DEZVOLTAREA PROCESELOR IMAGINATIV-CREATIVE IN ŞCOALĂ   162 
VIII.1. Delimitări conceptuale   162 
VIII.2. Modalităţile imaginaţiei   162 
VIII.3. Funcţiile imaginaţiei   168 
VIII.4. Creativitatea şi rolul ei în invăţare   159 

Capitolul IX   180 
LIMBAJ ŞI COMUNICARE. COMUNICAREA DIDACTICĂ   180 
IX.1. Delimitări conceptuale   180 
IX.2. Evoluţia fenomenelor   182 
IX.3. Structură şi funcţii   183 
IX.4. Comunicare şi intercomunicare   185 
IX.5. Comunicarea didactică   185 

Capitolul X   197 
CUNOAŞTEREA ŞI MODELAREA SUBIECTULUI. EDUCAŢIONAL. ELEMENTE DE PSIHOTERAPIE ŞI SOCIOTERAPIE   197 
X.1. Metodologia cercetării şi intervenţiei   197 
X.2. Metodica şi tehnica   203 
X.3. Efecte anticipate şi realizate   250 

Capitolul Xl   252 
TULBURĂRI DE COMPORTAMENT ŞI DEVIERI DE CONDUITĂ ÎN PROCESUL ADAPTĂRII SOCIO-EDUCAŢIONALE   252 
XI.1. Delimitări conceptuale   252 
XI.2. Teorii şi modele explicative in domeniul delincvenţei juvenile   256 
XI.3. Forme ale inadaptării şcolare şi educaţionale   260 

Capitolul XII   265 
ELEMENTE DE PSIHOLOGIE EDUCAŢIONALĂ A SUCCESULUI . 265 
XII.1. Delimitări conceptuale   265 
XII.2. Educatia pentru succes   268 
XII.3. Factorii reuşitei educationale   271 

Capitolul XIII   281 
PEDAGOGIA PERSOANELOR CU NECESITĂŢI ŞI CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE   281 
XIII.1. Delimitari conceptuale   281 
XIII.2. Deficientele mintale   283 
XIII.3. Deficientii auditivi   291 
XIII.4. Deficientele psihice   294 
XIII.5. Deficientele de limbaj   300 
XIII.6. Autismul infantil   308 
XIII.7. Concluzii   311 

BIBLIOGRAFIE PENTRU STUDENTI   314 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu