Autor: Elena Dimitriu-Tiron
Editura Gh. Asachi
An aparitie : 2000
Editia I
ISBN 973-8050-25-1
Nr pagini : 316
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf aici
Despre autor:
Elena Dimitriu-Tiron este conf. dr. in cadrul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, Universitatea "Gh. Asachi" Iasi. Sursa Inst European
De acelas autor:
Timiditatea si terapia ei, Ed. Stiinta si Tehnica 1998
Dialog terapeutic despre timiditate, Pro Humanitate 1998
Psihologie educationala. Elemente de socio-psiho-terapie, Ed. Gh. Asachi 2000
Prejudecata si spectacol la granita dintre doua lumi, Ed. Spiru Haret 2001
Dimensiunile educatiei contemporane, Institutul European 2005
Consiliere educationala, Institutul European 2005
Cuprins:
INTRODUCERE 9
Capitolul I 13
PSIHOLOGIA EDUCAŢIONALĂ 13
I.1. Caracterul ştiintific, interdisciplinar, aplicativ 13
I.2. Partenerii educationali status şi rol 19
I.3. Obiectivele psihologiei educationale 22
Capitolul II 25
MODEL COMUNICATIONAL CIBERNETIC AL SISTEMULUI PSIHIC UMAN 25
II.1. Sistemut psihic uman (S.P.U.) sistem cibernetic 25
II.2. Fenomenul comunicării totale 34
Capitolul III 38
MODELAREA PERSONALITĂTII 38
III.1. Conceptul de personalitate 38
III.2. Teorii asupra personalitătii 41
III.3. Structura şi dinamica personalitătii umane 48
Capitolul IV 66
REPERE PSIHOGENETICE ŞI PSIHODINAMICE. CARACTERIZAREA VÂRSTELOR EDUCATIONALE 66
IV.1. Educabilitatea: Factorii dezvoltării personalitătii 66
IV.2. Stadiile dezvoltării ontogenetice a personalitătii. Particulantăti de vărstă şi individuale 74
IV.3. Criterii şi modele de periodizare a etapelor de varstă . 86
Capitolul V 94
STRUCTURA ŞI DINAMICA INVĂTĂRII. INVĂTAREA ŞI EDUCAŢIA 94
V.1. Concepte şi semnificatii 94
V.2. Structură şi procesualitate 94
V.3. Tipuri şi forme aIe invătării 103
V.4. Orientări în teoriile invăţării 110
V.5. Principii şi legităti ale Invătării 113
Capitolul VI 118
DEZVOLTAREA PROCESELOR COGNITIVE ŞI ROLUL LOR IN INVĂTARE 118
VI.1. Rolul activitătii perceptive in invătare 118
VI.2. Natura dublă figurativă şi operatională a reprezentărilor ca imagini mentale rezultate dintr-o reconstructie 121
VI.3. Interactiunea intre perceptii, actiuni şi semne in invătare 123
VI.4. Strategii in formarea notiunilor 127
VI.5. Gândirea ca proces de rezolvare a problemelor 129
VI.6. Unitatea intre cognitiv şi comunicational 130
VI.7. Caracterizarea comparativă a actiunilor cognitive şi mnezice 132
VI.8. Legităti cognitive in procesul invăţării 133
Capitolul VII 139
DEZVOLTAREA PROCESELOR MOTIVATIONAL - VOLITIVE ŞI ROLUL LOR IN INVĂTARE 139
VII.1. Trecerea de la trebuintele organice la trebuintele specific umane, de factură socio - culturală 139
VII.2. Motivul şi motivaţia 144
VII.3. Dinamica pulsiunilor umane şi rolul lor In invăţare 148
VII.4. Nivele de activare tonică şi formarea sistemelor de autoreglaj verbal 154
Capitolul VIII 162
DEZVOLTAREA PROCESELOR IMAGINATIV-CREATIVE IN ŞCOALĂ 162
VIII.1. Delimitări conceptuale 162
VIII.2. Modalităţile imaginaţiei 162
VIII.3. Funcţiile imaginaţiei 168
VIII.4. Creativitatea şi rolul ei în invăţare 159
Capitolul IX 180
LIMBAJ ŞI COMUNICARE. COMUNICAREA DIDACTICĂ 180
IX.1. Delimitări conceptuale 180
IX.2. Evoluţia fenomenelor 182
IX.3. Structură şi funcţii 183
IX.4. Comunicare şi intercomunicare 185
IX.5. Comunicarea didactică 185
Capitolul X 197
CUNOAŞTEREA ŞI MODELAREA SUBIECTULUI. EDUCAŢIONAL. ELEMENTE DE PSIHOTERAPIE ŞI SOCIOTERAPIE 197
X.1. Metodologia cercetării şi intervenţiei 197
X.2. Metodica şi tehnica 203
X.3. Efecte anticipate şi realizate 250
Capitolul Xl 252
TULBURĂRI DE COMPORTAMENT ŞI DEVIERI DE CONDUITĂ ÎN PROCESUL ADAPTĂRII SOCIO-EDUCAŢIONALE 252
XI.1. Delimitări conceptuale 252
XI.2. Teorii şi modele explicative in domeniul delincvenţei juvenile 256
XI.3. Forme ale inadaptării şcolare şi educaţionale 260
Capitolul XII 265
ELEMENTE DE PSIHOLOGIE EDUCAŢIONALĂ A SUCCESULUI . 265
XII.1. Delimitări conceptuale 265
XII.2. Educatia pentru succes 268
XII.3. Factorii reuşitei educationale 271
Capitolul XIII 281
PEDAGOGIA PERSOANELOR CU NECESITĂŢI ŞI CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE 281
XIII.1. Delimitari conceptuale 281
XIII.2. Deficientele mintale 283
XIII.3. Deficientii auditivi 291
XIII.4. Deficientele psihice 294
XIII.5. Deficientele de limbaj 300
XIII.6. Autismul infantil 308
XIII.7. Concluzii 311
BIBLIOGRAFIE PENTRU STUDENTI 314
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu