19/04/2023

NLP. O metoda de psihologie aplicata pentru a ne exprima cu autenticitate si a comunica altfel

Autor: Catherine Cudicio
Editura Meteor Press
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: La PNL: Une méthode de psychologie appliquée pour s'exprimer avec authenticité et communiquer autrement
Traducerea Daniel Voicea
ISBN 978-606-910-072-1
Nr pagini : 176
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 31,49 lei la emag, 24,50 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU


        Aceasta carte de referinta in domeniul NLP (programare neurolingvistica), aflata la al 11-lea tiraj, propune exemple concrete si exercitii practice pentru a comunica eficient.
Accesibila oricui, aceasta metoda de psihologie aplicata ne propune sa ne cunoastem mai bine ca sa intram in relatie cu propria persoana si cu ceilalti si sa exprimam exact ce ne dorim. Insista cu precadere asupra rolului simturilor, vizual, auditiv, kinestezic si chiar olfactiv-gustativ in unele cazuri, asupra sensului cuvintelor si asupra importantei autenticitatii in comunicare. Sunt expuse in principal tehnicile gratie carora vom comunica in mod sigur altfel, mult mai bine, cu cei din jur.

        Catherine Cudicio este consilier expert in NLP, sustine cursuri individuale de dezvoltare personala si profesionala. Ea este in Europa autoarea datorita careia NLP a devenit o metoda accesibila publicului larg, stiind sa clarifice fara sa reduca din esenta ideilor, conceptelor si metodelor.

Cuprins:

Cuvânt-înainte  9
Libertatea de a-ţi alege viaţa  9
Cum să utilizaţi lucrarea  10

Introducere  11
De citit înainte de a începe!  11
O definiţie exactă pentru NLP  11
Puţină istorie  12
Punctele de plecare  13
Să recapitulăm  19

Capitolul 1 • O LUME SENZORIALĂ: VAK  20
Harta nu este teritoriul  20
Nu confundaţi harta cu teritoriul!  20
Noţiunea de alegere  24
Instrumentul de bază: percepţia senzorială  25
Sistemele de reprezentare senzorială  27
Cum identificăm dominanta senzorială?  28
Cheile de acces vizuale: mesajele privirii  30
Observarea strategiilor  36
Calibrarea  39
Să recapitulăm  43

Capitolul 2 • STABILIREA CU UŞURINŢĂ A UNEI RELAŢII  44
Să luăm contact, să stabilim raportul  44
Găsirea locului: distanţa conversaţională  47
Acordarea: mimetismul comportamental  50
Reflectarea posturii  51
Reflectarea gesturilor  51
Acordarea la ritmul respiraţiei  53
Acordarea la calitatea vocii  53
Acordarea la registrul senzorial  54
Să recapitulăm  59

Capitolul 3 • SĂ ÎNVĂŢĂM SĂ NE EXPRIMĂM DORINŢELE  60
Obiective  60
Furnizarea răspunsurilor afirmative  63
Preferinţa pentru răspunsurile exprimate în termeni descriptivi  64
Câteva întrebări suplimentare în cazul îndoielilor!  65
Condiţiile de fezabilitate  66
Condiţiile „ecologice"  67
De la trăire la reprezentarea sa: instrumentele universale ale modelării experienţei  70
Întrebările care merg direct la ţintă: metamodelul pentru limbaj  76
Elucidarea cuvintelor nerostite: omisiunile  78
Omisiunile simple legate de verb  79
Omisiunile simple prin comparaţie  80
Omisiunile complexe legate de operatorii modali de posibilitate  81
Omisiunile complexe legate de operatorii modali de necesitate  82
Scurtături prea uşoare: generalizările  84
Cuvintele fără indice de referinţă  84
Cuantificatorii universali  86
Afirmaţiile cu origine necunoscută  87
Transformarea faptelor cu distorsiuni  89
Nominalizările  89
Divinaţia  91
Relaţiile de tip cauză-efect  92
Să recapitulăm  98

Capitolul 4 • SĂ FIM SINCERI PENTRU A FI EFICIENŢI  99
Congruenţa şi incongruentele  99
Ce-i de făcut?  102
Detectarea incongruentelor  102
A fi congruent  103
Echivalenţele complexe sau comportamentale  103
Starea resursă  107
Ancorarea  109
Să fim eficienţi în relaţia de acordare a ajutorului  115
Concentrarea asupra propriei persoane  115
Deplasarea referinţelor  116
Permutarea referinţelor  117
Organizarea simultană a atenţiei  117
Să recapitulăm  118

Capitolul 5 • MIJLOACELE DE INFLUENŢĂ  119
Descoperirea criteriilor proprii şi pe cele ale altora  119
Convingeri şi valori  128
Presupoziţiile  133
Utilizarea presupoziţiilor  135
Să recapitulăm  137

Capitolul 6 • A VIZUALIZAPENTRU A REALIZA  136
Imaginile mentale sub lupă: submodalităţile senzoriale  140
Submodalităţile vizuale  141
Submodalităţile auditive  143
Submodalităţile kinestezice  145
Vizualizarea unui obiectiv  147
Utilizarea unei forme afirmative  147
Utilizarea termenilor descriptivi  148
Condiţiile de fezabilitate  149
Ecologia obiectivului  149
Schimbarea submodalităţilor unei imagini  150
Schimbarea unei imagini negative  150
Cum determinăm evoluţia unui blocaj  152
Să recapitulăm  155

Capitolul 7 • TRANSFORMAREA PROBLEMELOR ÎN SOLUŢII  156
Starea prezentă şi starea dorită  156
Recadrarea unei dificultăţi  157
Schimbarea punctului de vedere asupra unei probleme  161
Reconstruirea percepţiei legate de un eveniment trecut  165
Să recapitulăm  167

Glosar  168
Bibliografie  173
Lista exerciţiilor  175

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu