Editura Universitara
Colectia Psihologie
An aparitie :2013, 2014
Editia II-a revizuita
ISBN 978-606-28-0122-9
Nr pagini :137
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :
Descrierea
editurii:
Valeria Negovan este doctor, profesor universitar emerit (Universitatea din Bucuresti) si profesor universitar asociat (Universitatea Titu Maiorescu) cu expertiza in domenii ca psihologie generala, psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologia carierei, formare si consiliere profesionala, consiliere scolara, consiliere vocationala, cercetare. Autor a 34 de carti si capitole in carti, a numeroase articole publicate in reviste cu factor de impact sau indexate BDI si in volumele proceedings indexate in baze de date internationale reprezentative ale conferintelor internationale; Este Laureat Profesor BOLOGNA (2015), distinctie decernata de Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR). Sursa: Meteor Press
Dintre cartile sale:
Introducere in psihologia educatiei, Curtea Veche 2004, Universitara 2005, 2006,
Psihologia carierei, Universitara 2010, Meteor Press 2021
Psihologie pozitiva aplicata in educatie, Universitara 2013, Meteor Press 2021
Ghid de studiu al specificului cunoasterii stiintifice în psihologie (coautor), Universitara 2013, 2014
Psihologia invatarii. Forme, strategii si stil, Universitara 2007, 2010, 2013
Motivatie si angajament in invatarea scolara (co-coord), Universitara 2017
Motivatia pentru invatare la varsta adulta (co-coord), Universitara 2017
Adolescentii si cariera (co-coord), Universitara 2017
Cuprins:
Capitolul 5
Texte clasice ale psihologiei universale /115
Traducerea si adaptarea: M.Stanciu
Bibliografie /127
Capitolul 1
De la orientare la independenta in studiul specificului cunoasterii
stiintifice in psihologie / 9
Capitolul 2
Activitati/exercitii de (auto) verificare a cunostintelor factuale referitoare la
cunoasterea stiintifica in psihologie /
17
2.1. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Relatia
dintre psihologie si epistemologie” / 18
2.1.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /
18
2.1.2. Intrebari de verificare / 18
2.1.3. Exercitii si teme de reflectie / 20
2.1.4. Bibliografie suplimentara orientativa / 21
2.2. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Psihologia
ca stiinta si ca profesie” / 22
2.2.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /
22
2.2.2. Intrebari de verificare / 22
2.2.3. Exercitii si teme de reflectie / 26
2.2.4. Bibliografie suplimentara orientativa / 32
2.3. Verificarea cunostintelor referitoare la tema
„Cunoasterea stiintifica in psihologie: de la
descriere, explicatie si
predictie la lege si teorie” / 33
2.3.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /
33
2.3.2. Intrebari de verificare / 33
2.3.3. Exercitii si teme de reflectie / 35
2.3.4. Bibliografie suplimentara orientativa / 39
2.4. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „De la
obiectul cunoasterii stiintifice in psihologie la obiectul psihologiei ca
stiinta – perspective de abordare si
consecinte in plan metodologic” / 40
2.4.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /
40
2.4.2. Intrebari de verificare / 40
2.4.3. Exercitii si teme de reflectie / 42
2.5. Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Viata psihica
interioara ca obiect al psihologiei (introspectionismul si psihanaliza)” / 46
2.5.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /
46
2.5.2. Intrebari de verificare / 46
2.5.3. Exercitii si teme de reflectie / 49
2.6. Verificarea cunostintelor
referitoare la subtema „Comportamentul, conduita si omul concret ca obiect al
psihologiei” / 55
2.6.1.
Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 55
2.6.2. Intrebari de verificare / 55
2.6.3. Exercitii si teme de reflectie / 63
2.7. Verificarea cunostintelor referitoare la subtema
„Extindere si aprofundare in cautarea obiectului psihologiei (psihologia evolutionista, ecologica si pozitiva)” / 68
2.7.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /
68
2.7.2. Intrebari de verificare / 68
2.7.3. Exercitii si teme de reflectie / 70
2.7.4.
Bibliografie suplimentara orientativa / 72
2.8. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Natura
psihicului uman ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie : de la
bazele biologice la determinarea si conditionarea social – istorica si
culturala” / 73
2.8.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /
73
2.8.2. Intrebari de verificare / 73
2.8.3. Exercitii si teme de reflectie / 76
2.8.4. Bibliografie suplimentara orientativa / 79
2.9. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Ipostazele
psihicului ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie” / 80
2.9.1. Obiectivele autoevaluarii
cunostintelor / 80
2.9.2. Intrebari de verificare / 80
2.9.3. Exercitii si teme de reflectie / 85
2.9.4. Bibliografie suplimentara orientativa / 92
2.10. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Starile de
constiinta modificata (somnul, visul,
hipnoza) si caile de acces spre acestea (meditatia, biofeedback-ul, substantele
psihoactive) ca obiect al cunoasterii stiintifice” / 93
2.10.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 93
2.10.2. Intrebari de
verificare / 93
2.10.3. Exercitii si
teme de reflectie / 97
2.10.4. Bibliografie
suplimentara orientativa / 100
2.11. Raspunsuri corecte la intrebarile de verificare / 101
Capitolul 3
Exercitii de autoevaluare sumativa / 103
3.1. Subiecte pentru
recapitulare esalonata sau comasata a cunostintelor cu privire la specificul
cunoasterii stiintifice a psihicului / 103
3.2. Analiza si aprecierea
produselor stiintifice ale activitatilor independente de studiu conform unor
criterii prestabilite / 106
3.2.1. Criterii de auto/heteroevaluare a hartii
conceptuale (concept map) / 107
3.2.2. Criterii de auto/heteroevaluare a analizei critice a unui articol din
literatura de specialitate / 108
Capitolul 4
La final de evaluare/autoevaluare:
Frauda si comportamentul stiintific necorespunzator / 109
4.1. Plagiatul / 111
4.2. Observatii si recomandari
/ 116
4.3. Teme de reflectie / 118
Capitolul 5
Texte clasice ale psihologiei universale /115
Traducerea si adaptarea: M.Stanciu
Bibliografie /127
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu